راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا, راهنمای حرکات هوازی و تمرینات کاردیو

الپتیکال (Elliptical Trainer)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: کاردیو

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: دستگاه

سطح: متوسط

دستورالعمل

  1. برای شروع، روی دستگاه الپتیکال رفته و گزینه مناسب خود را از فهرست انتخاب کنید. اکثر دستگاه‌های الپتیکال دارای تنظیمات دستی هستند اما می‌توانید از برنامه‌های پیش‌فرض برای دویدن استفاده کنید. به‌طورمعمول، می‌توانید با واردکردن سن و وزن خود، میزان کالری سوزانده شده حین تمرین را محاسبه کنید. برای تغییر شدت تمرین می‌توانید ارتفاع دستگاه را تغییر دهید.
  2. همچنین می‌توانید از دسته‌ها برای آگاهی از ضربان قلب خود و حفظ شدت مناسب برای تمرین استفاده نمایید.

الپتیکال فواید زیادی برای سیستم قلبی- عروقی داشته و نسبت به ورزش‌های هوازی که روی زمین انجام می‌شوند (مانند دویدن) خطرات کمتری برای مفاصل دارد. یک فرد  68 کیلویی پس از 30 دقیقه تمرین با دستگاه الپتیکال، به‌طور متوسط 387 کالری خواهد سوزاند. به‌منظور تحرک بیشتر، توصیه می‌شود هنگام کار با دستگاه از دست‌های خود نیز استفاده کنید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code