راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا

پرس پا نشسته (Seated Leg Press)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: دستگاه

سطح: مبتدی

دستورالعمل

  1. صندلی دستگاه را تنظیم کرده و روی آن بنشینید.
  2. وزنه مناسب با تمرین خود را انتخاب نموده، سپس پاها را روی سطح مقابل گذشته و کمی بیش از عرض شانه بازکنید. دسته‌‏ها را گرفته، وضعیت مناسبی برای ستون فقرات اتخاذ کرده، سینه را بالا نگه‌داشته و سر روبه‌جلو باشد. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هستید.
  3. با ایجاد حرکت از طریق پاشنه‏‌ها و کشش مفصل ران و زانو، صندلی را به سمت بالا هل دهید. زانوها را قفل نکنید.
  4. بعد از لحظه‌‏ای مکث در نقطه اوج حرکت، بدون برخورد وزنه‌‏ها بر روی‌هم به وضعیت شروع بازگردید.

حرکت جایگزین

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: دستگاه


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *