اخبار

آیت نجد باقری: دیگر نمی خواهم نقره داغ شوم، باید طلسم را بشکنم

  • ملی پوش وزن 95 کیلوگرم پرورش اندام کشورمان گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن قصد دارم طلسم را بشکنم.

    آیت نجدباقری که سال گذشته اولین حضورش در ترکیب تیم ملی را در وزن 90 کیلو گرم تجربه کرد و توانست عنوان نائب قهرمانی آسیا و جهان را به نام خود ثبت کند. نجدباقری تصمیم گرفت امسال برای کسب تجربه ای جدید راهی یک وزن بالاتر شود تا شانس خود را در وزن 95 کیلو گرم امتحان کند.

    سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با این ملی پوش پرورش اندام و یکی از مسافران مسابقات آسیایی 2015 ژاپن به گفت و گو پرداخت که در ادامه شاهد آن خواهید بود:

    * فکر می کردی امسال هم در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشی؟
    از قدیم گفتن هر چه بیشتر تلاش کنی شانس بیشتری خواهی داشت. بعد از مسابقات مستر المپیای آماتوری روسیه، هر روز 2 بار تمرین می کردم. چون می دانستم برای انتخابی تیم ملی رقیبان سر سختی را پیش رو دارم به همین دلیل هر روز فشار تمریناتم را بیشتر می کردم تا به هدفم برسم.
    یکی دیگر از دلایل این فشار و تمرین مضاعف، نقره ای ماندنم در سال گذشته است که امسال باید طلسمش را یشکنم. اگر قبلاً تمریناتم را با 5 ست تمام می کردم، سعی کردم امسال با 6 یا 7 ست تمرین را به پایان برسانم.

    * چرا تصمیم گرفتی نسبت به سال گذشته یک وزن بالاتر وارد میدان شوی؟
    بدن من پتانسیل این را دارد که حتی در وزن 100 کیلوگرم رقابت کنم. به امید خدا بعد از کسب موفقیت در این دوره از رقابت ها، مسابقات بعدی را در وزن بالاتر و حتی سال آینده در وزن به اضاقه 100 کیلو گرم شرکت خواهم کرد.

    * چقدر از حریفان جدیدت شناخت داری؟
    در تیم ایران همیشه فشارهایی وجود دارد که حریف را تا آخرین لحظه کنار خودت حس می کنی. در مسابقات آسیایی ژاپن، علاوه بر حریفان خارجی که روز مسابقه با آنها روبرو می شویم یک حریف داخلی وجود دارد که همیشه و در همه حال باید با او رقابت کنی.

    * پس جعفر غفارنژاد حریف جدی محسوب می شود؟
    بله و این خیلی به آدم انگیزه می دهد که یک حریف سرسخت را کنارت می بینی. امسال تنها چیزی که برایم مهم است، شکستن طلسم نقره هایم است. باید خودم را ثابت کنم. در ورزش هم رفاقت وجود دارد و هم رقابت. همانطور که خلیل اسدی که از دوستان صمیمی من است سال گذشته رقیبم بود، امسال جعفر غفارنژاد این شرایط را برای من دارد.

    * شرایط ورزشکاران و تیم را چطور می بینید؟
    تیم بسیار جوانی داریم که تجربه هیچ گونه مسابقه برون مرزی را ندارند. بجز من 2 ملی پوش با سابقه دیگر در تیم حضور دارد. باید قبول کنیم همه تیم های آسیایی با بهره گیری از علم روز دنیا و قدرت پیشرفت خوبی داشتند. پس ما نباید کفایت کنیم به این مسئله که ایران تیم برتر آسیا است!

    * با این تفاسیر چه نتیجه ای برای تیم ایران پیش بینی می کنید؟
    نمی توان پیش بینی دقیقی کرد. تیم ایران مثل همیشه پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد، اما این مسئله را هم نباید فراموش کنیم که کشورهای عربی نفوذ و دیپلماسی بسیار قوی دارند. گاهی وقتها می بینیم که یک کشور مثل کویت، در مسابقات قاره ای چهار داور دارد و این می تواند به نفع ورزشکاران آنها تمام شود.
    البته من از بدنسازی و مسابقه این تعریف را دارم که میدان جنگ، روز مسابقه نیست، روزهای تمرینی ما میدان مسابقه است. اگر تمرین سخت نباشد قطعاً روز مسابقه طراوت و سرزندگی هم نیست. ما در تمرینات خودمان را می سازیم نه در 5 روز مسابقه!

    * در پایان…
    امسال به اهداف و آرزوهایم خیلی نزدیکتر می شوم. از تمامی دست اندر کاران و مسئولین فدراسیون کمال تشکر را دارم. همگی تلاش می کنند و زحمت می کشند تا با وجود تمام مشکلات مالی تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود. ما ورزشکاران هم تمام تلاشمان را می کنیم تا ایران قدرت اول آسیا باقی بماند.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *