برنامه ورزش در خانه

انواع برنامه ورزش در خانه تن‌ورز در ۴ سطح الف- عمومی ب- مقدماتی یا مبتدی  ج- نیمه‌حرفه ای و د- پیشرفته توسط مربیان مجرب طراحی شده است. برنامه عمومی یک برنامه ورزش در خانه بدون تجهیزات و با کمک وزن بدن می‌باشد. برنامه تمرین در خانه مبتدی یا مقدماتی با تجهیزات ساده ورزشی انجام پذیر است و مناسب افرادی است که شرایط انجام تمرینات سخت را ندارند. سطح نیمه حرفه‌ای و پیشرفته نیز یک نوع برنامه بدنسازی در خانه می‌باشد که با تجهیزات ساده ورزشی و به شکل حرفه‌ای برای ورزشکاران طراحی شده است.

سلامت جسم و روح و تناسب اندام یکی از دغدغه‌های زندگی امروزی است. اکثر افراد بدون در نظر گرفتن برنامه‌های ورزش در منزل و با این فکر اشتباه که برای داشتن اندامی زیبا و بدنی سالم حتما باید به باشگاه بروند علی‌رغم علاقه و تمایل شدید به سالم ماندن، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

بسیاری به خاطر مشغله‌های متعدد فرصت حضور در باشگاه به صورت روزمره و یا حتی موقت را نداریم. اما نباید ناامید شد. در هر سن و موقعیتی که باشیم با انتخاب یک برنامه تمرین در منزل تن‌ورز علاوه بر اهمیتی ‌‌‌‌‌‌‌که به تناسب اندام خود می دهیم می ‌‌‌‌توانیم زمان خود را نیز بهتر مدیریت کنیم.

برنامه تمرین در منزل

هدف تن‌ورز از برنامه ورزش در خانه هدایت و راهنمایی تمام اقشار جامعه در پیشبرد اهداف سلامتی آن‌هاست. خصوصا در ایامی که به دلیل مشغله کاری، عدم وجود امکانات کافی در محل سکونت، شرایط خاص زندگی و …  تمرین در خانه بهترین گزینه پیش رو می‌باشد. سری برنامه‌های تمرین در خانه توسط مربیان متخصص تن‌ورز طراحی شده است و سعی شده ورزش کردن و حتی بدنسازی در خانه را برای علاقمندان بسیار لذت بخش و راحت کند.

در این نوشته شما قرار است با این موضوعات آشنا شوید:

  1. مزیت‌های برنامه بدنسازی در خانه تن‌ورز
  2. ورزش در خانه برای چه افرادی مناسب است؟
  3. معرفی انواع برنامه‌های تمرین در منزل تن‌ورز
  4. امکانات مورد نیاز برای انجام حرکات تمرین در منزل
  5. معرفی یک نمونه از برنامه‌های تمرین در منزل
  6. نحوه سفارش و دریافت برنامه ورزش در خانه

مزیت‌های برنامه ورزش در خانه تن‌ورز

  • عدم نیاز به داشتن تجربه در رفتن به باشگاه یا حتی سابقه ورزشی قبلی
  • استفاده از تجهیزات ساده ورزشی مانند دمبل، توپ،‌ طناب و کش
  • انتخاب صحیح و علمی از حرکات تمرینی زیر نظر مربیان متخصص تن‌ورز
  • قابلیت انجام به صورت فردی و گروهی
  • عدم نیاز به صرف زمان زیاد
  • تمرکز روی حوزه سلامت و تناسب اندام،‌ افزایش حجم عضلات،‌ کاهش درصد چربی بدن

ورزش در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

مسلما حضور در باشگاه و محیط آن بهترین مشوق برای انجام تمرین است اما همیشه امکان حضور در باشگاه میسر نیست. در چنین مواردی چه باید کرد؟

برنامه ورزش در خانه برای بزرگسالان

بسیاری از افراد علاقمند به ورزش هستند اما بنا به مشغله‌های شغلی یا تحصیلی فرصت حضور در باشگاه را ندارند. بسیاری از افراد میانسال با دلایل متفاوت علاقه‌ای به باشگاه رفتن و تمرینات حضوری از خود نشان نمی‌دهند. همچنین زنان زیادی هستند که بنا بر مسئولیت‌های متفاوت از جمله مادر شدن موقعیت یا فرصت کافی برای مراجعه به باشگاه را ندارند. از این رو تن‌ورز برای حفظ سلامتی یا فرم بدنی و تناسب اندام شما، انواع برنامه‌های تمرین در منزل را ارایه نموده است.

برنامه ورزش در خانه بدون تجهیزات

این برنامه‌ها در ۴ سطح عمومی، مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و پیشرفته طراحی شده‌اند.

تمرین در خانه علاوه بر جذابیت منحصر به‌فرد، نوعی استفاده بهینه از زمان نیز خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید با زمانی بین 30 دقیقه تا حداکثر 60 دقیقه و با کمترین امکانات، ورزش را به منزل یا محل کار خود بیاورید. شما می‌توانید به صورت فردی یا حتی گروهی با دوستان یا اعضای خانواده خود از هر جنسیت و با هر سنی که باشند حرکات تمرین در منزل را انجام دهید.

آیا افرادی که در سطوح مختلف بدنسازی فعالیت می کنند و در حال حاضر امکان استفاده از امکانات باشگاه را ندارند نیز می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند؟

بخشی از حرکات بدنسازی در منزل به دلیل نیاز به تجهیزات خاص امکان‌پذیر نمی‌باشد. ولی برای این افراد توصیه ما استفاده از برنامه ورزش در خانه نیم حرفه ای و برنامه ورزش در خانه حرفه ای تن ورز یا Advance  است تا بتوانند فرم بدنی خود را تا حد امکان حفظ کنند.

 شما به راحتی با عضویت در سایت www.tanvarz.ir می‌توانید از برنامه‌های متنوع ورزشی (با توجه به سطح تمرینی خود) استفاده کنید و سوالات خود را از اساتید مرتبط پرسیده و حتی می‌توانید با حداقل امکانات در منزل یا هر مکانی، تمرینات تخصصی و نیمه تخصصی ورزشی را ادامه دهید.

 

معرفی انواع برنامه‌های تمرین در خانه

سطح تمرینات ورزشی افراد نسبت به توانایی فردی، شرایط بدنی و سابقه ورزشی آنها متفاوت است. بنابراین همه ملزم به استفاده از یک برنامه تمرینی نیستند. بابد ابتدا سطح ورزشی خود را بشناسیم و بر مبنای آن برنامه‌های تمرین در منزل را انجام دهیم. تن‌ورز برای راحتی شما هم‌و‌طنان عزیز و با توجه به نیازهای متنوع، سطوح برنامه‌های تمرین در خانه خود را به 4 گروه تقسیم نموده است که شما به راحتی بتوانید حداقل یکی از آن‌ها را بر حسب نیاز خود و برای حفظ سلامتی و یا فرم بدنی خود استفاده کنید. با تن‌ورز همراه باشید.

دسته بندی بسته‌های ورزش در خانه

برنامه تمرینی ارایه شده توسط تن ورز به طور کلی در ۴ قالب عمومی (General)مقدماتی (Beginner)نیمه‌حرفه‌ای (Intermediate) و پیشرفته (Advance) طراحی شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه هر کدام را به شکل مختصر توضیح خواهیم داد تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری بر حسب نیاز خود داشته باشید. لازم به توضیح است حرکات تمرین در منزل در بسته‌های تن‌ورز با هدف تناسب اندام، کاهش درصد چربی عضلات، افزایش حجم عضلات و درگیر نمودن تمامی عضلات بدن طراحی شده‌اند.

برنامه ورزش در خانه بدون تجهیزات – General

برنامه تمرین در خانه

برنامه ورزش در خانه بدون تجهیزات  شامل تمرینات ساده و همگانی ورزشی است که کلیه افراد در هر سطح ورزشی می‌توانند آن‌ها را انجام دهند و تمرکز اصلی در این حرکات، حوزه سلامت عمومی بدن و تناسب اندام فرد می‌باشد. این برنامه در سه سطح G1,G2,G3 طراحی شده است. تمامی تمرینات این برنامه با وزن بدن انجام می‌شود.

 مهمترین امتیاز تمرینات همگانی این است که به هیچ نوع ابزار و تجهیزاتی نیاز ندارد و کم هزینه‌‌‌‌ترین نوع تمرینات ورزشی محسوب می‌شود. همچنین افراد از هر قشری با هر سنی و هر سطح تمرینی می‌توانند از این سری برنامه‌های تمرین در منزل استفاده کنند. تمرینات ورزشی همگانی را در هر فضایی به صورت فردی یا گروهی می‌توانید انجام دهید.

جدول راهنمای انتخاب برنامه ورزش در خانه بدون تجهیزات

برنامه ورزش در خانه مبتدی (Beginner)

برنامه ورزش در خانه مبتدی

ورزش در خانه مبتدی  شامل تمرینات ورزشی است که نیاز به تجهیزات و وسایل ساده ‌‌‌ورزشی از جمله دمبل، کش ورزشی و توپ دارد و به افرادی که به صورت حرفه‌ای و منظم تا کنون ورزش رو دنبال نکرده‌اند یا در بخش تخصصی ورزش نمی‌کنند توصیه می‌شود. این برنامه در سطوح B1,B2,B3,B4 طراحی شده است.

سطح مبتدی در مقایسه با سطح همگانی نیاز به انرژی بیشتر و مصرف کالری بیشتر دارد. برای تمرین در خانه در سطح مقدماتی نیاز نیست حتما تجربه قبلی از رفتن به باشگاه داشته باشید. این سبک ورزشی برای افراد در هر گروه سنی (16-50 سال) و در هر شرایطی مناسب است و اگر به هر دلیلی فرصتی برای رفتن به باشگاه نداشتید می‌توانید به راحتی از برنامه ورزش در خانه برای افراد مبتدی استفاده کنید.

حرکات ورزشی در این سطح ساده و راحت است و تعداد حرکات در هر ست کمتر از سطح برنامه‌های متوسط و پیشرفته تمرین در منزل است. بنابراین اگر به هر دلیلی شرایط رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید با اراده راسخ از برنامه ورزش در منزل تن‌ورز استفاده کرده تا در کنار رسیدن به یک اندام زیبا، سلامت خود را نیز تضمین کنید.

جدول راهنمای انتخاب برنامه ورزش در خانه مبتدی یا مقدماتی

برنامه ورزش در خانه نیمه‌حرفه ای ( Intermediate)

ورزش در منزل

برنامه ورزش در خانه نیمه حرفه ای مناسب افراد با سابقه تمرینی حداقل متوسط می‌باشد. فرم برنامه ورزشی ارايه شده به سادگی قابل اجراست و به راحتی می‌توانید با تجهیزات عمومی ورزشی از جمله دمبل، کش، طناب و توپ فیت بال قابل انجام در منزل می‌باشد. این برنامه در سطوح I1,I2‌ الی I10‌ و در 10 سطح طراحی شده است که هر سطح با هدف خاصی طراحی شده است.

در این برنامه تمرینات پیشرفته‌‌‌تری را نسبت به سری مبتدی داریم. تعداد تکرار حرکات بیشتر در هر ست – استفاده از وسایل ورزشی کامل تر- تمرینات سنگین تر و عضله سازی بیشتر نسبت به سری مبتدی یا مقدماتی نیز از ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تمرینات ورزشی در این سطح خواهد بود.

 برنامه‌های تمرین در منزل در سطح نیمه حرفه‌ای به شدت عضلات را درگیر می‌کند و افزایش حجم عضلات با حرکات حرفه‌ای را تجربه خواهید کرد.

جدول راهنمای انتخاب برنامه ورزش در خانه نیمه حرفه ای

برنامه ورزش در خانه حرفه ای(Advance)

برنامه بدنسازی در منزل

برنامه ورزش در خانه حرفه ای شامل جلسات تمرینی بیشتر و ست‌های سخت‌تر و بیشتر می‌باشد و مناسب افرادی است که به صورت منظم در حال ورزش کردن هستند. فشار تمرین در بالاترین سطح قرار دارد. سبک اجرای حرکات- تعداد در تکرار آن‌ها- زمان و مهارت در انجام حرکات از مهمترین ویژگی‌های سری تمرینی پیشرفته می‌باشد. استفاده از تجهیزات و ابزارهای ورزشی در این سطح تمرین بسیار مهم است.

عموما کسانی که در این سطح قرار می‌گیرند سابقه ورزش و تمرین منظم را دارند و بدن آن‌ها در سطح آمادگی مناسبی به سر می‌برد. این برنامه نیز در 10 سطح A1  الی A10‌ طراحی شده است. شما با توجه به هدفی که دارید برنامه دلخواه خود را انتخاب نمایید.

جدول راهنمای انتخاب برنامه ورزش در خانه حرفه ایبا توجه به توضیحات ارایه شده قطعا شما هم به این نتیجه رسیدید که تمرین و ورزش در منزل محدودیت ندارد. دیگر نمی‌توانید برای ورزش نکردن بهانه‌ داشته باشید!!

 هر فرد در هر شرایطی می‌تواند در هر مکانی خارج از باشگاه انواع تمرینات و برنامه‌های متنوع وزرشی تن‌ورز را دریافت و اجرا کند. بنابراین درنگ جایز نیست. همین الان می‌توانید با عضویت در سایت تن‌ورز انواع برنامه بدنسازی در منزل و هم طراز با سطح تمرینی خود را دریافت نمایید.

امکانات مورد نیاز برای انجام تمرینات ورزش در خانه

یکی از امتیازات برنامه تمرین در خانه تن‌ورز این است که نیاز به دستگاه‌های گران‌قیمت و سنگین و متنوع موجود در باشگاه‌ها را ندارید. شما می‌توانید با ابزار و وسایل ساده‌تر، ورزش در منزل را تجربه کنید. بسیاری از تمرینات طراحی شده در سطوح مختلف، خصوصا در سطح عمومی نیاز به ابزار و وسایل ورزشی ندارند. اما در سایر سطوح برنامه تمرینی، تجهیزات ساده ورزشی از جمله دمبل‌، کش ورزشی، طناب و توپ فیت بال را می‌توان نام برد که با هزینه کم قابل تهیه است.

برنامه تمرین در منزل

تن‌ورز خرید این تجهیزات را نیز برای شما راحت کرده و به سادگی می‌توانید با چند کلیک ساده هر کدام از این ابزارهای ورزشی را به صورت آنلاین از فروشگاه تن‌ورز خریداری کنید.

جهت دریافت تجهیزات ورزشی کلیک کنید : 

خرید تحهیزات ورزشی

نحوه سفارش برنامه وزش در خانه

برای دریافت برنامه بدنسازی در خانه در سطوح مختلف نیازی نیست از خانه خارج شوید. شما می‌توانید به راحتی از طریق سایت تن‌ورز و لینک ارسالی علاوه بر تهیه برنامه‌های مهم ورزشی و بدنسازی سایر محصولات تن‌ورز را به صورت آنلاین خریداری و تهیه کنید. کافی است با داشتن آیمیل و یک شماره تماس در فرم زیر ثبت نام و برنامه ورزشی دلخواه خود را انتخاب کنید.

بعد از نهایی کردن سفارش، برای شما لینک و توضیحات لازم ارسال خواهد شد تا بتوانید به راحتی هر کجا و هر زمان تمایل داشتید استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این نوشته سعی کردیم تا  انواع برنامه‌های تمرین در منزل را با جزئیات به شما معرفی کنیم تا در شرایط اضطراری که فرصت رفتن به باشگاه را ندارید به راحتی و در منزل سلامتی و تناسب اندام خود را دنبال کنید. از تمرینات ورزشی خود عقب نمانید. همان‌طور که عنوان شد بدنسازی در منزل اصلا پیچیده نیست و امیدواریم با برنامه‌های ارایه شده لذت کافی از ورزش در منزل را به صورت فردی و حتی با افراد خانواده ببرید.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 رای)

Loading...


N:1569

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *