اخبار

دوپینگ تبدیل به معضلی بزرگ در باشگاههای ورزشی شده است؛ سلطانی: فدراسیون با اعزام سه تیم از تهران به مسابقات بینالمللی موافقت کرده است

  • مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فدراسیون با اعزام سه تیم از تهران به مسابقات بین‎المللی در سال جاری موافقت کرده است.







    به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رضا سلطانی در گفت‎وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسینم، اظهار داشت: هیئت بدنسازی و پرورش اندام تهران از فدراسیون درخواست حضور در 3 تورنمنت بین‎المللی را داشته که فدراسیون هم با این امر موافقت کرده است.



    وی ادامه داد: به دلیل ازدیاد باشگاه‎های بدنسازی در تهران و به طبع وجود ورزشکاران علاقه‌مند و البته توانمند در این استان، خیلی از بدنسازان نمی‎توانند به تیم ملی راه پیدا کنند. به همین دلیل به مانند سال گذشته که یک تیم به مسابقات روسیه اعزام شد، امسال سه تیم مختلف به رقابت‎ها می‎روند.



    مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، گفت: مسابقات آرنولد کلاسیک بارسلونا در مهر ماه، پیکارهای مستر المپیای آماتوری روسیه و رقابت‎های مستر المپیای آماتوری هنگ‎گنگ در آذرماه برگزار می‎شوند که نفرات دوم، سوم و حتی چهارمی اوزان مختلف تیم‎ ملی به این مسابقات اعزام می‎شوند.



    سلطانی تاکید کرد: فدراسیون هم دو رویداد مهم را در سال جاری پیش رو دارد. مسابقات جام الماس خلیج فارس در مهر ماه به میزبانی کشورمان برگزار می‎شود که به دو نفر برتر رشته‎های فیزیک و بادی‎بیلدینگ کارت حرفه‎ای اهدا خواهد شد. همچنین پیکارهای قهرمانی جهان آبان ماه به میزبانی اسپانیا برگزار می‎شود.



    وی در خصوص معضل دوپینگ در رشته بدنسازی، عنوان کرد: باشگاه‎های بدنسازی زیادی در سطح کشور خصوصا در تهران وجود دارند. به همین نسبت تعداد ورزشکاران زیادی هم در این رشته فعالیت می‎کنند. متاسفانه در این بین عده‎ای طمعه افراد سودجویی که تعدادشان هم کم نیست، می‎‎شوند.



    مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که این روزها در باشگاه‎های کشور این افراد مکمل‎ها و داروهای غیرمجاز را به جوانان می‎فروشند. با توجه به قانون، فدراسیون بدنسازی حق نظارت بر باشگاه‎های بدنسازی را ندارد و این امر بر عهده کمیسیون ماده 5 ادارات کل ورزش و جوانان استان‎ها است.



    « دوپینگ تبدیل به معضلی بزرگ در باشگاه‎های ورزشی شده است » وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: تعدادی از ورزشکاران حرفه‎ای این رشته،‎ علم کافی از این موارد را دارند و می‎دانند که چگونه باید از مکمل‎ها استفاده کرد؛ اما افراد تازه کار و مبتدی هیچ اطلاعی از این مسائل ندارد و به دام بزرگی می‎افتند.



    وی عنوان کرد: ادارات کل ورزش و جوانان بنا به تعدد باشگاه‎های کشور خصوصا در تهران و همچنین به دلیل کمبود نیروی انسانی، نمی‎تواند موضوع نظارت را به خوبی انجام بدهند. 3 هزار باشگاه بدنسازی در تهران فعالیت می‎کند و تعداد کارمندان کمیسیون ماده 5 کمتر از انگشتان یک دست است، واقعا در این شرایط نظارت سخت است. امید است این نظارت به فدراسیون سپرده شود و فدراسیون هم از طریق هیئت‎های استانی بتواند کار نظارت را انجام بدهد.

    منبع: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *