اخبار

رضا سلطانی: هیچ مدال‌آور قاره‌ای و جهانی از انتخابی‌ها معاف نیست

  • مدیر تیم‌های ملی فدراسیون بدنسازی تاکید کرد در رقابت‌های انتخابی تیم‌ ملی پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک، هیچ معافیتی وجود ندارد و همه مدعیان می‌بایست در این مسابقات حضور داشته باشند.
     

    رضا سلطانی، در گفتگو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار کرد: در این دوره از مسابقات انتخابی، برخلاف سنوات گذشته هیچ یک از مدال آوران مسابقات قاره‌ای و جهانی از حضور در این پیکارها معاف نیستند و ورزشکارانی که می‌خواهند در مسابقات آسیایی فیلیپین حضور داشته باشند، می‌بایست در مسابقات انتخابی تیم‌ملی که اسفندماه برگزار می‌شود، شرکت کنند

    وی در باره جلسه بازبینی تصریح کرد: اولین و آخرین بازبینی انتخابی تیم‌ملی ۲۰ فروردین‌ماه ۹۶ برگزار می‌شود و مسافران آسیایی در سه رشته فوق در همان جلسه معرفی خواهند شد

    سلطانی در خصوص پیکارهای فیزیک و بادی کلاسیک اظهار داشت: ما طبق ضوابط و قوانین جهانی، مسابقات را در چهار دسته قدی برگزار خواهیم کرد و در نهایت دو نفر و در دو دسته قدی به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند. برای رقابتهای بادی کلاسیک هم بنا داریم برترین‌های اوزان قدی 168 به بالا را به رقابتهای قاره‌ای اعزام کنیم.

    مدیر فنی تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که چند نفر به اردوی تیم ‌ملی دعوت می‌شوند، گفت: ما در هر دسته قدی و وزنی در هر سه رشته پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک، نفرات اول و دوم پیکارهای کشوری را به جلسه بازبینی دعوت می‌کنیم و چند ورزشکار هم براساس انتخاب کمیته فنی جزو مدعوین خواهند بود.

    سلطانی با اشاره به انجام تست دوپینگ توسط نماینده ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در پیکارهای انتخابی، گفت: از نفرات برتر فیزیک و بادی کلاسیک تست گرفته می‌شود و در رشته پرورش اندام هم بصورت رندم مورد آزمایش تست دوپینگ قرار خواهند گرفت.

    گفتنی است؛ رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان پرورش اندام در 11 وزن 55، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 95، 100 و +100 کیلو‌گرم پیگیری خواهد شد و در رده جوانان نیز شرکت کنندگان در دو وزن +70 و -70 به رقابت با حریفان خود می‌پردازند. پیشکسوتان 40 تا 45 سال و 45 تا 50 سال بدون احتساب وزن به مصاف هم خواهند رفت.

    ورزشکاران بادی کلاسیک در 5 دسته قدی 168، 171، 175، 180 و +180 سانتی‌متر بر روی استیج می‌روند.

    مدعیان فیزیک هم در چهار دسته قدی 170، 174، 178 و +178 سانتی‌متر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

    مسابقات قهرمانی آسیا طی روزهای ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۶ در شهر مانیل فیلیپین برگزار می‌شود.

     

    منبع: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *