اخبار

پورعلی فرد: نگاه ویترینی به ورزش اجرایی کردن برنامه ها را با مشکل روبرو کرده است

  •  

    رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با نعامل بیشتر می توانیم علاوه بر کسب کرسی های مهم بین المللی، به رشد و توسعه ورزش ایران کمک می کنیم.

    به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ناصر پورعلی فرد که به تازگی از مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا به تهران بازگشته است، روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، به تعامل مثبت با کشورها به عنوان اولویت کاری در تمامی فدراسیون های ورزشی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که با تعامل بیشتر بتوانیم علاوه بر کسب کرسی های مهم بین المللی ، به رشد و توسعه ورزش ایران کمک کنیم.

    رییس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران در همین رابطه به سفر اخیر خود به همراه تیم ملی بادی کلاسیک و پرورش اندام ایران به اسپانیا اشاره کرد و گفت: در حاشیه این رقابت ها با روسای فدراسیون های آلمان و آمریکا نیز دیدار و گفت وگو داشتیم و دو طرف بر افزایش همکاری ها تاکید کردند.

    پورعلی فرد تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری کنگره جهانی پرورش اندام و بدنسازی را نیز به فدراسیون جهانی ارائه کردیم که با استقبال آنان روبرو شد و قرار شده است در اولین نشست هیات رییسه فدراسیون جهانی درباره آن تصمیم گیری کنند.

    رییس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران در ادامه به سفر رییس فدراسیون جهانی این رشته ورزشی همزمان با نخستین دوره مسابقات پرورش اندام جام خلیج فارس به تهران و کیش اشاره کرد و گفت: رافائل سانتونجا در این سفر با سه معاون وزیر ورزش و جوانان و همچنین رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک دیدار و گفت وگوهای سازنده ای داشت.

    وی تصریح کرد: رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام در این سفر به حدی تحت تاثیر ویژگی ها کشورمان قرار گرفت که در بازگشت به کشورش در یکی از نشست های مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا به سفر خود به ایران اشاره کرد و دو محور امنیت و توسعه را از مهمترین ویژگی های جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

    پورعلی فرد که علاوه بر ریاست فدراسیون پرورش اندام ایران سابقه فعالیت 31 ساله در ورزش دارد، درباره شرایط فعلی ورزش ایران گفت: برنامه های زیادی برای همگانی شدن ورزشی مد نظر وزارت ورزش و جوانان است اما متاسفانه نگاه ویترینی به ورزش اجرایی کردن این برنامه ها را با مشکلاتی روبرو کرده است.

    وی تاکید کرد: متاسفانه نگاه ویترینی به عملکرد تمامی رده های ورزش وجود دارد و عملکرد وزیر، معاونین، روسای فدراسیون ها و حتی مربیان و ورزشکاران نیز بر اساس این خط کش (تعداد مدال) بررسی می شود. این موضوع آفت ورزش است و باید نگاه تغییر کند.

    رییس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران درباره مشکلات باشگاه های فعال در کشور گفت: حدود 15 هزار باشگاه در رشته بدنسازی در ایران فعال هستند، نظارت بر این باشگاه ها نیازمند سیستم جامع و هماهنگی بسیاری از دستگاه ها است. فدراسیون پرورش اندام به عنوان یکی از این دستگاه ها آمادگی لازم برای تهیه آیین نامه لازم را دارد.

    وی گفت: باید تعریف صحیح از باشگاه، مربی، ورزشکار، پیشکسوت و .. داشته باشیم تا بتوانیم برای نظارت دقیق نیز برنامه ریزی کنیم.

    شصت و نهمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 17 آبان ماه با قهرمانی تیم ملی ایران و دهمین دوره مسابقات بادی کلاسیک با نائب قهرمانی ایران در اسپانیا به پایان رسید. نمایندگان پرورش اندام ایران در این رقابت ها با چهار طلا، دو نقره و یک برنز عنوان قهرمانی جهان را به دست آوردند و تیم کره جنوبی نایب قهرمان شد.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *