مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3.5 دقیقه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 رای)

Loading...

معرفی برنامه تمرین در محل کار

برنامه‌ تمرین در محل کار یک ایده خوب و قوی برای تمام افراد شاغل است. با انجام تمرینات ورزشی در محل کار علاوه بر مدیریت زمان در حین انجام کار، از محیط کاری خود نیز لذت بیشتری خواهید برد. ورزش در محل کار به این معنی نیست که شما زمان زیادی را صرف ورزش در محل کار کنید. در این صورت حتما مدیرعامل، شما را اخراج خواهد کرد. در واقع انجام برخی از حرکات برای سلامتی و در حین کار شماست.

در ادامه تن‌ورز به شما توضیح خواهد داد که چگونه حرکات ورزشی در محل کار را انجام دهید. برنامه ورزش در محل کار تن‌ورز در دو سطح مقدماتی و پیشرفته طراحی شده است.

معرفی کلی برنامه تمرین در محل کار تن‌ورز

  • این برنامه‌های تمرینی در 2 سطح W1‌ و W2‌ طراحی شده است. این برنامه‌ها نیاز به انجام در یک مدت مشخص ندارند و شما می‌توانید به عنوان یک برنامه همیشگی از آن‌ها استفاده کنید.
  • این برنامه‌ها را می‌توانید روزانه در محل کار خود حتی در چند نوبت انجام دهید.
  • این برنامه نیاز به هیچ وسیله ورزشی ندارد.
  • بدون نیاز به امادگی بدنی و حتی به صورت گروهی و بدون طبقه‌بندی سنی و جنسی می‌توانید انجام دهید.
  • این برنامه روی سلامت عمومی بدن متمرکز هست

توصیه:

برنامه W2‌ به دلیل نوع حرکات پیشنهاد می‌شود افرادی انجام دهند که یا از سطح امادگی اولیه برخوردار بوده یا برنامه‌ W1‌ را گذرانده باشند.

 

چرا به برنامه تمرین در محل کار نیاز داریم؟

قطعا برای شما هم پیش آمده که در محل کار بعد از مدتی دچار خستگی می‌شوید و نیاز دارید چند قدمی راه بروید. یا مغز شما خسته است و نیاز به ریکاوری و استراحت چند دقیقه‌ای دارد. ممکن است پیشنهاد همکار شما یک فنجان چای باشد اما تن‌ورز پیشنهاد می‌کند با برنامه ورزش در محل کار یک موقعیت عالی برای خود بسازید و زمان کاری خود را به بهترین نحو مدیریت کنید.

برنامه ورزش در محل کار

انجام برخی از حرکات ورزشی در حین انجام کار، علاوه بر پیشبرد اهداف ورزشی‌تان، باعث می‌شود هورمون آندروفین که هورمون شادی است در بدن آزاد شده و با روحیه بهتر و حال خوب در طول ساعات کاری فعالیت کنید.

جالب است بدانید ورزش در محل کار نه تنها باعث ایجاد خستگی نمی‌شود، بلکه حس کسلی ناشی از کار زیاد را از بین برده و کاملا نیروی تازه‌ای به بدن شما منتقل می‌کند. مغز به راحتی ریکاوری می‌شود و شما را برای انجام امور کاری بیشتر و مفیدتر در محل کارتان آماده می‌کند.

لزوما این برنامه مختص ورزشکاران نیست. هر کسی با هر شرایط کاری و سابقه ورزشی می‌تواند از برنامه تمرین در محل کار تن‌ورز استفاده کند. این برنامه هیچ محدودیتی برای هیچ فردی ندارد.

ورزش در محل کار

 

برنامه‌ تمرین در محل کار شامل چه حرکاتی می شود؟

حرکات ورزشی در محل کار، برخلاف سایر تمرینات ورزشی اصلا سخت و پیچیده نیست. بیشتر حرکات ورزشی در محل کار از نوع حرکات نرمشی ساده است و شما در حالی که پشت میز خود نشسته‌اید هم می‌توانید انجام دهید. حتی اگر شغل شما با فعالیت بدنی همراه است، برای جلوگیری از فشار زیاد به بدن و رفع خستگی، می‌توانید برخی از حرکات ورزشی در محل کار را امتحان کنید.

حتما این نکته مهم را در نظر داشته باشید که انجام این حرکت‌ها در حین کار، با توجه به شرایط کاری و سوابق ورزشی‌تان تا 1 دقیقه زمان می‌برد. تمرین در محل کار به هیچ ابزار یا تجهیزاتی نیاز ندارد و به راحتی در محل کار قابل اجراست.

توجه داشته باشید تن‌ورز به منظور راحتی حال شما این برنامه را در دو سطح برنامه مقدماتی تمرین در محل کار و برنامه پیشرفته تمرین در محل کار طراحی کرده است.

تمرین در محل کار

تمرینات ورزشی در محل کار صرفا جهت تحرک در حین کار به‌خصوص برای کارمندان و افرادی که پشت میز نشسته‌اند طراحی شده و از خشکی عضلات در زمان کار جلوگیری می‌کند. حرکات ورزشی در محل کار قابلیت عضله‌سازی یا چربی‌سوزی ندارد و به همین دلیل هر فردی با هر شرایط و قابلیتی می‌تواند از برنامه ورزش در محل کار استفاده کند.

 

چگونه برنامه تمرین در محل کار را تهیه کنیم؟

مهم نیست الان در چه شرایط سنی و شرایط فیزیکی باشید. می‌توانید به راحتی خستگی ناشی از کار را از بدن خارج کرده و با انرژی مضاعف به کارتان برسید. فقط کافی است وارد بخش برنامه‌های ورزشی تن‌ورز شوید و با چند کلیک ساده برنامه تمرین در محل کار را دریافت کنید.

در طول برنامه تمرین در محل کار  تن‌ورز همه چیز به خوبی برای شما توضیح داده شده است.تنبلی را کنار بگذارید و همین الان از طریق سایت تن‌ورز اقدام کنید. قطعا پشیمان نخواهید شد.

در صورتی‌که شما سابقه ورزشی ندارید پیشنهاد مربیان تن‌ورز استفاده از برنامه مقدماتی تمرین در محل کار می‌باشد و اگر سابقه ورزشی دارید و در حال حاضر نیز گهگاهی ورزش می‌کنید می‌توانید از برنامه پیشرفته تمرین در محل کار تن‌ورز استفاده کنید.

تمرینات ورزشی در محل کار

باید باور کنید با انتخاب تمرین در محل کار، علاوه بر حفظ سلامت جسمی خود، راندمان کاری را نیز بالا خواهید برد. پس با تن‌ورز همراه باشید.

در ادامه با بخشی از حرکات برنامه تمرین  در محل کار تن‌ورز آشنا خواهید شد.

نام حرکت:   دیپ روی صندلی

تعداد حرکت:   10*2

توضیح حرکت:

طوری در کنار یک میز یا یک سطح صاف قرار بگیرید که دست‌ها از پشت بر روی یک میز و پاشنه‌ها بر روی زمین قرار بگیرند. به طوری که پاها تقریبا صاف و جلوتر از میز قرار داشته باشند. این وضعیت شروع حرکت می‌باشد، آهسته و با کنترل با خم کردن آرنج، بدن را تا جایی که فشار را روی پشت بازو احساس کنید، پایین ببرید. کمی مکث، سپس آرام به وضعیت شروع حرکت بازگردید.

حرکات ورزشی در محل کار

جمع بندی

تن‌ورز با هدف آشنایی افراد با انواع برنامه‌های ورزشی و داشتن جامعه‌ای سالم، سعی کرده در این مقاله اهمیت برنامه تمرین در محل کار را بیان کند. این برنامه بدون نیاز به هیچ وسیله ورزشی و تنها با صرف زمان بسیار کم و بدون تاثیر منفی بر محیط کاری و شرایط کاری شما می‌تواند انجام شود.

این برنامه در دو سطح برنامه مقدماتی تمرین در محل کار و برنامه پیشرفته تمرین در محل کار توسط مربیان مجرب تن‌ورز طراحی شده است. امید که همه افراد به جهت سلامت خود از انواع برنامه‌های ورزشی ارائه شده و خصوصا برنامه تمرین در محل کار استفاده کنند.

در صورت تمایل می‌توانید از سایر برنامه‌های تخصصی تن‌ورز در حوزه بدنسازی و تناسب اندام نیز بهره ببرید:

برنامه اختصاصی بدنسازی زیر نظر مربی

برنامه اختصاصی رژیم غذایی

برنامه اختصاصی مکمل ورزشی

برنامه فشرده بدنسازی بانوان در 6 هفته

برنامه فشرده عضلات سینه در 4 هفته

برنامه فشرده عضلات شکم و پهلو – سیکس پک در 4 هفته

برنامه فشرده افزایش حجم بازو در 4 هفته

برنامه فشرده بدن تابستانی در 6 هفته

برنامه فشرده تقویت عضلات پا در 4 هفته

برنامه مقدماتی تمرین در منزل  

 برنامه نیمه‌حرفه‌ای تمرین در منزل 

 برنامه پیشرفته تمرین در منزل

برنامه تمرین در محل کار

تالیف:

واحد تولید محتوای تن‌ورز

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

N:1574