قهرمانان بدنسازی ایران, مقالات

قهرمان بدنسازی زن جهان لندا موری

قهرمان بدنسازی زنان لندا موری
  • قهرمان بدنسازی زن جهان لندا موری

    قهرمان بدنسازی زنان لندا موری (Lenda Murray) متولد سال 1962 در میشیگان است. وی دومین بدنساز خانم حرفه‌ای پس از “آیریس کایل” می‌باشد. قهرمان بدنسازی زن دنیا لندا موری دارای 8 عنوان اورال مسابقات میس المپیا است. موری با ساختار بدنی ساعت شنی و سرشانه‌های حرفه‌ای بی‌نظیر متمایز از دیگر ورزشکاران می‌باشد. تن‌ورز به بررسی بیوگرافی لندا موری و دوران ورزشی او می‌پردازد. با ما همراه باشید.

    زندگی نامه لندا موری

    این اسطوره بدنسازی جهان در (Lenda Murray) 22 فوریه 1962 در “دیترویت میشیگان” متولد شد. او در حال حاضر به تنهایی با گربه‌هایش (مارتین و ویلیام) در “لس‌آنجلس کالیفرنیا” زندگی می‌کند. این بدنساز مسیحی 11 نوه و 4 فرزند خوانده دارد. قد لندا موری 165 سانتی‌متر و وزن دوران مسابقات او 68-69 کیلوگرم است. همچنین وزن خارج از فصل مسابقات وی 72 تا 74 کیلوگرم می‌باشد.

    شروع بدنسازی لندا موری

    موری از 15 سالگی با شرکت در مسابقات ورزشی افتخارآفرینی کرد. همان ابتدا در دبیرستان “هنری فورد” به 2 رکورد مسابقات دوی سرعت و چیرلیدری رسید. در رشته علوم سیاسی دانشگاه غرب میشیگان تحصیل و با عنوان یک وکیل فارغ‌التحصیل شد. در طی دوران دانشجویی نیز چیرلیدری را ادامه داد. همچنین سال 1982 مقام دوم مسابقات آمریکا-آفریقا بین دانشگاهی را به دست آورد.

    به مدت 2 سال به‌عنوان چیرلیدر “تیم فوتبال میشیگان پنترز” در لیگ فوتبال آمریکا فعالیت کرد. پس از آن نیز به تیم چیرلیدرهای “دالاس کابوی” دعوت شد. لندا در همین زمان متوجه شد بهتر است ران‌های خود را لاغر کند. سال 1984 فعالیت تمرینی خود را در “باشگاه خانه قدرت” در هایلند پارک میشیگان آغاز نمود.

    همان ابتدا”ران لاو” از مدعیان مسابقات NPC به موری گفت که فیزیک بدنی مناسبی برای پرورش اندام دارد. قهرمان بدنسازی زنان لندا موری نیز به مدت یک سال برنامه تمرین بدنسازی را در اولویت خود قرار داد.

    با مشاوره بدنسازی حرفه‌ای تن‌ورز، برنامه تمرین بدنسازی مناسب خود را دریافت کنید.

    دوران ورزشی

    اولین مسابقه وی به سال 1985 بازمی‌گردد. قهرمان بدنسازی زنان لندا موری در مسابقات خانم میشیگان شرکت کرد و به مقام چهارم رسید. جالب است بدانید که پدرش در ابتدا با حضور او در اولین مسابقه پرورش اندام زنان موافق نبود. اما لندا از همان ابتدا عنوان قهرمانی بسیاری از مسابقات را در پرونده ورزشی خود ثبت کرد. به همین دلیل از او به نام اسطوره تناسب اندام بانوان یاد می‌شود.

    در سال 1989، کارت حرفه‌ای مسابقات آمریکای شمالی IFBB را کسب نمود. در این دوره عکس لندا بر روی بسیاری از مجلات بدنسازی چاپ شد. موری به‌عنوان یک مدل با “بیل دابینز” عکاس معروف بدنسازی به طور تخصصی همکاری کرد. حتی دابینز در کتاب “زنان و آمازون مدرن” از این اسطوره نام برده است.

    مهم‌ترین افتخارات لندا شکست قهرمانان 6 دوره مسابقات میس المپیا “کوری اورسون” و “بو فرانکیس” می‌باشد. او عنوان قهرمانی را برای 6 سال متوالی از 1990 الی 1995 حفظ نمود. سپس با یکی از تأثیرگذارترین عکاسان جهان “آنی لیبویتز” همکاری کرد. تصاویر این اسطوره قهرمان بدنسازی دنیا روی جلد بسیاری از مجلات معروف چاپ گردید. مجلاتی مانند Sports Illustrated ،EBONY ،Mademoiselle و Vanity Fair.

    بدن بی‌نظیر قهرمان بدنسازی زن دنیا لندا موری به عنوان یک معیار داوری برای بانوان بدنساز تبدیل شد. ترکیب بدنی ساعت شنی با سرشانه‌های پهن او را از دیگر ورزشکاران متمایز کرد. حتی در سال 1991 عنوان باریک‌ترین پهلو را از آن خود نمود. در همین دوره، “بو فرانکیس” را با امتیاز 31 تا 32 برد.

    برای دریافت برنامه کاهش وزن بانوان تن‌ورز کلیک کنید.

    خداحافظی با بدنسازی

    قهرمان بدنسازی زن جهان لندا موری، سال 1996 عنوان میس المپیا را به “کیم چیزوسکی نیکولز” واگذار نمود. در سال 1997 به مقام دوم رسید و پس از آن اعلام بازنشستگی کرد. با گذشت 4 سال، در 2002 و 2003 به استیج بازگشته و عنوان میس المپیا را دریافت نمود. سال 2004 در دسته سنگین‌وزن به مقام دوم پس از آیریس کایل رسید. سپس مجدداً خود را بازنشسته اعلام کرد.

    لندا دارای 8 عنوان اورال مسابقات میس المپیا می‌باشد. دو بار نیز در دسته وزنی خود قهرمان شد. از فوریه تا مارچ 2003 در اول لیست بدنسازان حرفه‌ای قرار گرفت. جالب است بدانید، طی سال‌های 1993 تا 1996 مفسر ورزشی رویدادهای پرورش اندام شبکه ESPN بود. در نوامبر 1990 شرکت خود را تأسیس کرد. از 1999 تا 2005 نیز صاحب باشگاهی در ساحل ویرجینیا شد.

    موری به عنوان  قهرمان بدنسازی زنان جهان در سال 2010 وارد تالار مشاهیر IFBB شد. سپس در سال بعد عضو تالار مشاهیر فیتنس گردید. چه افتخاری بالاتر از این‌که جایزه خود را از دست “آرنولد شوارتزنگر” دریافت نمود.

    هر ساله مسابقه NPC “دانشگاه نورفلک” به نام قهرمان بدنسازی زن دنیا لندا موری برگزار می‌گردد. این رقابت‌ها شامل مسابقات فیگور و بیکینی است. موری در سال 2015 نیز در کنار بازیگر سرشناس “آدام سندلر” در یک فیلم بازی کرد.

    جهت دریافت برنامه افزایش حجم بانوان کلیک کنید.

    زندگی نامه لندا موری

    فهرست مدال‌ها و افتخارات لندا موری

    سال 1985:

    • مقام چهارم مسابقات پایه میشیگان NPC
    • مقام اول مسابقات شرق میشیگان NPC

    سال 1986:

    • مقام سوم مسابقات میشیگان NPC
    • مقام سوم مسابقات آیرون وومن میشیگان NPC

    سال 1987:

    این سال یکی از دوران افتخارآفرینی قهرمان بدنسازی زن جهان لندا موری بود. او در سال‌های بعد نیز به مقام‌های درخشانی رسید.

    • مقام سوم مسابقات میشیگان NPC
    • مقام دوم مسابقات سواحل شمالی NPC

    سال 1988:

    • مقام اول مسابقات میشیگان NPC
    • مقام اول مسابقات بین‌المللی جوانان NPC

    1989:

    • مقام اول و اورال مسابقات قهرمانی آمریکای شمالی IFBB

    1990:

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 1991:

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 1992:

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 1993:

    این دوره اوج آمادگی قهرمان بدنسازی زن دنیا لندا موری بود. برای طی سال‌های متمادی به مقام اول میس المپیا رسید.

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 1994:

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 1995:

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 1996:

    • مقام دوم مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 1997:

    • مقام دوم مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 2002:

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    سال 2003:

    • مقام اول مسابقات میس المپیا IFBB

    2004:

    • مقام دوم مسابقات میس المپیا IFBB

    جمع‌بندی

    لندا موری قهرمان بدنسازی زنان جهان دارای 8 عنوان اورال میس المپیا می‌باشد. این مربی و اسطوره بدنسازی با تناسب اندامی بی‌نظیر طی سال‌ها افتخارآفرینی کرد. بدن قهرمان بدنسازی زن دنیا لندا موری به‌عنوان یک معیار استاندارد برای داوری‌های حرفه‌ای شناخته شد. اولین قهرمانی او در سال 1985 به مسابقات شرق میشیگان NPC بازمی‌گردد. همچنین در سال 2004 پس از کسب مقام دوم مسابقات میس المپیا IFBB خود را بازنشسته نمود.


    تالیف:

     تن ورز تولید شده در تولید محتوای تن‌ورز

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 


    N:1720

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *