اخبار

بازتاب سفر رئیس فدراسیون بدنسازی جهان به تهران در خبرگزاری ها

  • حضور دکتر رافائل سانتونجا، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جهان به کشورمان بازتابی خوبی در خبرگزاری ها داشت.

    به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از ظهر روز جمعه (17 بهمن) دکتر رافائل به همراه ناصر پورعلی فرد، در حاشیه اولین دوره مسابقات فیزیک قهرمانی کشور، در یک نشست خبری پاسخگوی سوالات نمایندگان رسانه های گروهی بود.

    آنچه در ادامه می آید بازتاب حرفهای رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی در خبرگزاری های رسمی کشورمان است.

    ***************************************************

    *خبرگزاری فارس

    نشست خبری رئیس‌ فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام

    سانتونجا: بدنسازان ایرانی جزو بهترین‌های جهان هستند/ به رویای المپیکی شدن می‌اندیشیم

    رئیس‌ فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام گفت: بدنسازان ایرانی در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنند به بهترین مقام دست پیدا می‌کنند و نشان دادند همواره جزو بهترین‌های جهان هستند.

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رافائل سانتوخا رئیس‌ فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام که برای بازدید از امکانات ایران به منظور میزبانی مسابقات جهانی و همچنین دیدار با مسئولان ارشد ورزش کشورمان به ایران سفر کرده است در حاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقات فیزیک قهرمانی ایران در نشستی خبری رو در روی اصحاب رسانه قرار گرفت و پاسخگوی سؤالات آنها بود.

    سانتونجا گفت: ابتدا به شما بابت این دهه جشن تبریک می‌گویم و دوست دارم احترامم را به شما و دوست خوبم پورعلی‌فرد و به تمام ورزشکاران و اعضای فدراسیون ایران بابت عملکرد عالی‌شان تقدیم کنم. در نهایت از تمام شما خبرنگاران تشکر می‌کنم چرا که بدون رسانه‌ها هیچ کدام از این فعالیت‌ها دیده نخواهد شد.

    وی ادامه داد: فدارسیون جهانی خانواده‌ای بزرگ است که 191 عضو دارد ما ورزش و سبک زندگی مردم را ترویج می‌کنیم و تغذیه و تمرین را به عنوان پیامی برای سلامت زیستن تبلیغ می‌کنیم. با توجه به تغذیه و تمرینات مناسبی که یک فرد می‌تواند داشته باشد بدنسازی یک ورزش مکمل برای سایر ورزش‌هاست. هر ورزشکاری در هر رشته ورزشی که می‌خواهد موفق باشد احتیاج به عضلاتی ورزیده و قدرت بدنی مناسب دارد.

    رئیس‌ فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام گفت: عملکرد فدراسیون ایران با بهره‌گیری از مربیان خوب می‌تواند در این زمینه مناسب باشد. همچنین این روند می‌تواند افزایش توان جسمی و عضلانی در سایر رشته‌ها با عنوان یک ورزش پایه در پی داشته باشد. بدنسازی اولین فعالیت فدراسیون ماست همچنین فیتنت و فیزیک را داریم که سبک جدیدی برای نسل جدید جوانان است. بسیار خوشحالم که برای اولین بار شاهد اولین مسابقات فیزیک در ایران هستم. بسیار خرسندم و این فرصت را غنیمت می‌شمارم برای اینکه پروژه‌های آتی خود را به صورت مستقیم با مسئولان ورزش ایران و وزارت ورزش شما در میان بگذارم و از آنها قدردانی کنم.

    سانتونجا تصریح کرد: کاپ ویدر یک رقابت بین‌المللی است که فرصت بسیار خوبی را برای ورزشکاران ایرانی و همچنین سایر کشورها فراهم می‌کند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. این فرصت می‌تواند برای ایران فرصتی طلایی باشد و ورزشکاران سایر کشورها به ایران بیایند و از این میهمان‌نوازی شما در کنار تاریخ و جامعه بسیار جذاب‌تان لذت ببرند. ورزش یک زبان بین‌المللی است که فدراسیون ایران این زبان را به خوبی سخن می‌گوید. دوست دارم دوباره تشکر خودم را به شما اعلام کنم، چرا که زمان بسیار خوبی را در ایران گذراندم.

    رئیس‌ فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در پاسخ به این سؤال که آیا این فدراسیون راه‌های ساده‌تری برای دریافت کارت حرفه‌ای برای بدنسازان ایرانی در نظر دارند، گفت: روشی که برای یک ورزشکار برای حرفه‌ای شدن وجود دارد کاملا مشخص است. ورزشکار باید ابتدا در کشورش مسابقه دهد و به عناوین قهرمانی دست پیدا کند. سپس با حضور در میادین بین‌المللی به جایگاه‌های خوبی دست پیدا کند که از جمله این مسابقات کاپ بن ویدر است که سال 2015 شما میزبان آن هستید که می‌تواند یک راه ساده برای حرفه‌ای شدن ورزشکاران شما باشد.

    وی درباره ارزیابی‌اش از ورزشکاران ایرانی در میان همتایان خود در سطح جهان گفت: ورزشکاران ایرانی در نوع خود جزو بهترین‌های جهان هستند و در هر مسابقه بین‌المللی که شرکت می‌کنند با کسب مدال‌های رنگارنگ حرف برای گفتن داشتند. خیلی خوشحالم که قهرمانان زیادی در کشور شما در صدر جهانی مطرح هستند. این موضوع اتفاقی نیست چرا که شما استعدادهای زیاد و شرکت‌کنندگان فراوانی دارید و این به خاطر ساختار درستی است که در فدراسیون ایران وجود دارد.

    رئیس‌ فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام درباره بازدیدش از امکانات ایران برای میزبانی مسابقات جهانی گفت: من به عنوان رئیس اتحادیه جهانی اعتماد به نفس کامل دارم. ما چند ماه قبل بازدیدی از بخش هیأت داوران داشتیم که آنها گزارش خوبی ارائه دادند. میهمان‌نوازی خوبی هم در این مسابقه شاهد بودیم. در این جلسه که به ایران آمدم همه چیز خوب بود و امکانات برای برگزاری مسابقات مناسب ارزیابی شد.

    سانتونچا در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام به رویای المپیکی شدن با توجه به طرفداران فراوان این رشته در جهان فکر می‌کند یا نه،‌گفت: ما در حال حاضر توسط کمیته المپیک آسیا شناخته شدیم و در باز‌ی‌های اتحادیه آسیا بسیار موفق ظاهر شدیم. کمیته جهانی ضد دوپینگ 78 نمونه آزمایش دوپینگ از ورزشکاران در این رقابت‌ها گرفت که تمام آنها صفر بود. این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که شاید بسیاری از مردم فکر کنند پیشرفت ورزشکاران این رشته به خاطر دوپینگ است. در حالی که موفقیت ورزشکاران ما به خاطر ژنتیک، تغذیه و تمرینات سخت حاصل می‌شود و این کاملا قابل تشخیص است. IFBB کاملا هماهنگ با آژانس جهانی ضد دوپینگ عمل می‌کند.ما جایگاه بسیار محکمی در آسیا داریم. همچنین توسط انجمن کمیته‌های المپیکی آمریکا شناخته شده هستیم. سال آینده هم قرار است در نخستین دوره‌ بازی‌های اروپایی در باکوی آذربایجان حضور داشته باشیم. هر چندکه هنوز قرار نیست مدالی به این رشته اهدا شود اما نمایش خوبی خواهیم داشت. در اروپا توسط بسیاری از کمیته‌های المپیک کشورها پذیرفته شده‌ایم. مطمئن باشید در این راه حرکت می‌کنیم و به رویای المپیکی شدن می‌اندیشیم.

    وی تصریح کرد: امسال بیش از 20 ورزشکار ایرانی در مسابقات بین‌المللی شرکت کردند و موفق ظاهر شدند. من مشکل زیبایی در این زمینه دارم که نمی‌توانم از یک ورزشکار به عنوان ورزشکار شاخص شما نام ببرم. شاید اگر در کشوری دیگر بودم به راحتی می‌توانستم نام یک یا دو ورزشکار را ببرم اما در ایران نمی‌توانم. عملکرد فدراسیون ایران بسیار خوب بوده و تعامل بسیار خوبی با فدراسیون جهانی دارم که این موضوع می‌تواند در آینده به افزایش همکاری‌های ما کمک کند.

    *******************************************

    *خبرگزاری ایسنا

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی: ایران جزو بهترین‌های دنیا است/از وضع بدنسازی شما شگفت‌زده شدم

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام که برای بازدید از اماکن و تجهیزات به ایران آمده است، ضمن ابراز رضایت از وضعیت آنها، گفت: ایران جزو بهترین‌های این رشته است.

    به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، رافائل سانتونجا، رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام IFBB در نشست خبری خود، اظهار کرد: دوست دارم در ابتدای کار دهه فجر را که برای شما اهمیت دارد، تبریک بگویم و احترام خودم را به شما خبرنگاران و مسئولان فدراسیون بدنسازی ایران نشان دهم. فدراسیون بدنسازی شما عملکرد عالی داشته و همین که شما از این رشته حمایت می‌کنید برای ما قابل احترام است.

    وی افزود: هم اکنون 191 کشور عضو فدراسیون جهانی بدنسازی هستند که ما در این ورزش یک سبک زندگی را به بقیه نشان می دهیم و آن سبک سالم زیستن و تاکید بر تغذیه و تمرین مناسب است. هر فردی می‌تواند با تغذیه و تمرین مناسب عضوی از فدراسیون ما باشد.

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام ضمن مطلوب دانستن عملکرد فدراسیون ایران، ادامه داد: فدراسیون شما با بهره گیری از مربیان و ورزشکاران خوب و همچنین مدیریت پورعلی‌فرد به عنوان یکی از بهترین‌های جهان به شمار می‌آید. خوشحالم که برای اولین بار به ایران آمدم و این توانایی را در ایران می‌بینم.

    وی ادامه داد: از این سفر راضی‌ام و توانستیم برنامه‌های خوبی را برای آینده طراحی کنیم. فردا (شنبه) هم با مسئولان بلند پایه ورزش ایران دیدار خواهم داشت و برنامه‌های نهایی خودمان را برای بهتر شدن این رشته بررسی می‌کنیم.

    سانتونجا درباره میزبانی ایران برای مسابقات جام ویدر که سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: این رقابت‌ها در ماه اکتبر برگزار می‌شود پس فرصت بسیار خوبی را فراهم می‌کند که ورزشکاران ایران توانایی بالای خود را به نمایش بگذارند. برگزاری این مسابقات فرصت بسیار خوبی است که هم ورزشکاران ایرانی خودشان را به نمایش بگذارند و هم این که ورزشکاران خارجی از مهمان نوازی، تاریخ و حضور در ایران لذت ببرند، چرا که ورزش یک زبان بین‌المللی است.

     

    وی در پاسخ به این سوال که گرفتن کارت حرفه‌ای نیازمند حضور در مسابقات زیادی است و آیا نمی‌شود این کارت را برای ورزشکاران ایرانی راحت‌تر صادر کرد؟ گفت: برای گرفتن کارت حرفه‌ای سیکل دقیقی طراحی شده است و نیازمند حضور در مسابقات مهم و دیده شدن است و هر کسی که می‌خواهد حرفه‌ای شود باید این سیکل را تجربه کند. برای ایرانی‌ها هم فکر می‌کنم همین شرکت در کاپ ویدر بهترین فرصت است تا با کمترین هزینه حرفه‌ای شوند.

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا پیرامون ارزیابی‌اش از شرایط ورزشکاران ایران گفت: من هیچ رازی را نگه نمی‌دارم. ورزشکاران ایرانی جزو بهترین‌ها هستند و خو‌شبختم که بسیاری از قهرمانان نامدار جهان را در ایران می‌بینم. داشتن این پتا‌نیسل بالا شانسی رخ نمی دهد و با یک ساختار درست و نظارت صحیح به دست می‌آید که فدراسیون شما این کار را انجام داده است.

    وی در مورد تجهیزات بدنسازی در ایران هم گفت: چند ماه قبل بازدیدی از تجهیزات ایران شده بود که گزارش خوبی به دستم رسید و خو‌شبختا‌نه نیروهای خوبی در ایران حضور دارند و اکنون که خودم به ایران آمده‌ام دوباره تاکید می‌کنم که شرایط بدنسازی شما واقعا خوب است.

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در مورد رویای المپیکی شدن این رشته نیز گفت: هم اکنون این رشته از سوی شورای المپیک آسیا و شورای المپیک در آمریکا به رسمیت شناخته شده است و مسابقات مختلفی را برگزار می‌کند. در اروپا هم بسیاری مسئولان ورزش کشورها آن را پذیرفته‌اند و از سال آینده در مسابقات بازی‌های اروپایی به صورت نمایشی برگزار خواهد شد. ما ارتباط خوبی با آژانس مبارزه با دوپینگ داریم و در خط المپیکی شدن حرکت می‌کنیم. امیدوارم که این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا چهره سرشناسی را از ورزشکاران ایرانی می‌شناسد؟ گفت: شما نفرات بسیار زیاد خوبی دارید و من هم آنها را می‌شناسم، اما نمی‌توانم نام آنها را ببرم. اگر در کشور دیگری این سوال از من می‌شد شاید می توانستم نام ببرم، اما در ایران این کار را نمی‌کنم.

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در پاسخ به این سوال که در ایران بیش از سه میلیون ورزشکار به صورت حرفه‌ای، بدنسازی کار می‌کنند و بیش از 18 هزار باشگاه در این زمینه فعال هستند، اما مسئولان رشته بدنسازی ایران کرسی‌های مهمی در آسیا و جهانی ندارند آیا شما برنامه ای برای حمایت از ایرانیان دارید؟ گفت: فدراسیون ایران عملکرد بسیار خوبی داشته است و ما در بروژه‌های مختلفی با هم کار می‌کنیم. امیدوارم این تعامل در آینده بیشتر و سوال شما هم جواب داده شود.

    ************************************************

    *خبرگزاری تسنیم

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی: ایران یک بخش پرمعنا در فدراسیون جهانی بدنسازی است

    در حاشیه برگزاری نخستین دوره رقابت‌های فیزیک قهرمانی کشور نشست خبری رافائل سانتوجا رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی برگزار شد.

     

    وی در ابتدای نشست خود به زبان فارسی صبح‌به خیر گفت که این موضوع باعث خنده حضار و تشویق وی شد.

    سانتونجا در ابتدای نشست خبری خود اظهار داشت: در درجه اول به شما بابت این جشن ملی بزرگ (دهه فجر) تبریک می‌گویم. پس از آن می‌خواهم به شما و دوست عزیزم ناصر پورعلی‌فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران کمال احترام‌ را بگذارم و به شما خبرنگاران که اگر نبودید این رویداد به گوش جامعه نمی‌رسید، خسته نباشید بگویم.

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی ادامه داد: فدراسیون جهانی بدنسازی یک فدراسیون برای خانواده است. ما 191 عضو داریم و کوزوو آخرین کشوری است به جمع ما پیوسته است. یک ورزش و یک سبک زندگی هستیم و تغذیه و تمرین را به عنوان یک سبک زندگی ارائه می‌دهیم. ما پیامی برای سلامت و زیستن بهتر خواهیم بود.

    سانتونجا با بیان اینکه بدنسازی یک ورزش مکمل برای تمام رشته‌هاست، خاطرنشان کرد: هر ورزشکاری برای تقویت عضلات خود به تمرین احتیاج دارد و ورزش ما این کار را انجام می‌دهد. عملکرد فدراسیون ایران با ریاست ناصر پورعلی‌فرد و همچنین بهره‌گیری از مربیان خوب به جامعه ورزشی ایران کمک کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: نخستین فعالیت ما در فدراسیون بدنسازی رشته پرورش اندام و بدنسازی بود که این ورزش نخستین فعالیت ما محسوب می‌شود. سپس فیزیک را داریم که برای نسل جوان است و من بسیار خوشحالم که این رقابت‌ها برای نخستین‌بار در ایران برگزار می‌شود. بسیار خرسندم و این فرصت را غنیمتی می‌شمارم که به پورعلی‌فرد و مسئولان ورزش ایران تبریک بگویم و از این حضور برای پروژه‌های آتی خود در فدراسیون بدنسازی طرح‌ریزی‌هایی داشته باشیم. جا دارد از مسئولان ورزش ایران تشکر و قدردانی کنم.

    سانتونجا با اشاره به اینکه قرار است مسابقات کاپ ویدر در ایران برگزار شود، گفت: کاپ ویدر یک رقابت بین‌المللی است که اهمیت بالایی دارد. این مسابقات در اکتبر برگزار می‌شود و محلی مناسب برای ورزشکاران ایران جهت حضور در یک رقابت بین‌المللی معتبر است. ما پروژه‌های دیگری هم داریم که نفع آن شامل ورزشکاران ایران خواهد شد. ایمان دارم که این فرصت و میزبانی می‌تواند محملی برای حضور خارجیان در ایران و لذت بردن از مهمان‌نوازی شما، دیدن امکانات شما و همچنین تاریخ و جامعه غنی شما باشد.

    وی با بیان اینکه ورزش یک زبان بین‌المللی است، گفت: ایران زبان بین‌المللی را خوب صحبت می‌کند و توانایی‌های بالایی در این زبان دارد.

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای تسهیل در گرفتن کارت ورزشکار حرفه‌ای در ایران دارید، گفت: روش خاصی برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه‌ای وجود دارد و آن طی کردن یک روند موفقیت است. راه دیگری وجود ندارد. به طور مثال یک ورزشکار باید ابتدا در عرصه ملی قهرمان شود سپس در عرصه بین‌المللی به مقام قهرمانی برسد و پس از آن وارد حرفه‌ای‌ها شود. یکی از راه‌ها همین کاپ ویدری است که ورزشکاران شما می‌توانند به حرفه‌ای تبدیل شوند. گاهی تبدیل شدن به یک حرفه‌ای رویا است و همه حرفه‌ای نمی‌شوند اما برخی از ورزشکاران می‌توانند یک قهرمان ملی باشند یا در سطح بین‌المللی قهرمان باشند.

     

    سانتونجا در خصوص امکانات ایران و ارزیابی‌اش از این امکانات گفت: من کاملا رک هستم و با صداقت صحبت می‌کنم. اگر به فدراسیون جهانی برگردم با اعتماد به نفس کامل در مورد امکانات شما صحبت می‌کنم. از ساختاری که در ورزش‌تان وجود دارد صحبت خواهم کرد و شما امکانات مناسبی دارید. چندی پیش بازدیدی تکنیکی از هیئت داوران داشتیم. آنها گزارش مناسبی را ارائه دادند. در ایران نیروهای فیزیکی خوبی وجود دارد که اگر در کنار میهمان نوازی مناسبی قرار گیرد شاهد میزبانی خوبی از ایران خواهیم بود.

    وی در خصوص شانس المپیکی شدن بادی بیلدینگ گفت: ما در حال حاضر وارد المپیک آسیا شده‌ایم و در بازی‌های آسیایی بدنسازی حضور دارد. حضور ما در بازی‌های ساحلی پوکت موفقیت‌آمیز بود موضوعی که بسیار اهمیت دارد. به زودی در بازی‌هایی اروپایی که قرار است در آذربایجان برگزار شود، حضور خواهیم داشت. فدراسیون ما به سبب اینکه رشته‌ای قدرتی است فکر می‌کنند با دوپینگ سروکار داریم اما ارتباط و تعامل تنگاتنگی با آژانس دوپینگ داریم و در حال فهماندن این موضوع هستیم که بدنسازی یعنی ژنتیک، تمرین، تغذیه و ورزش که با این چند عامل دست یافتن به هر چیزی کاملا قابل تحقق است و می‌توان قهرمان شد، جایگاه خوبی پیدا کرده‌ایم و بسیاری از کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف ما را پذیرفته‌اند.

    رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی در خصوص قهرمانان بدنسازی ایران گفت: قهرمانان پرورش اندام ایران کمک شایانی به ورزش کشورتان می‌کنند، آنها می‌توانند الگوی مناسبی برای ورزش جهان باشند. از این نفرات تشکر می‌کنم، می‌دانم در سال گذشته 20 ورزشکار ایران در رقابت‌های مختلف طلا، نقره و برنز گرفته‌اند. اگر شما می‌خواهید نام کسی را بگویم این کار را نمی‌کنم چرا که برای نام بردن از نفرات به بررسی لیست بلند شما نیاز دارم ولی اگر در یک کشور دیگر بود شاید به آسانی نام یک یا دو ورزشکار را عنوان می‌کردم.

    سانتونجا در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه ایران 3 میلیون بدنساز دارد و بیش از 18 هزار ورزشکار در این کشور فعالیت می‌کنند آیا راهکاری برای کسب کرسی بین‌المللی مناسب وجود دارد و یا شما در این امر فدراسیون ایران را کمک می‌کنید، گفت: فدراسیون بدنسازی ایران عملکرد بسیار خوبی داشته است. آنها در تشکیلات آسیایی حضور دارند. ما با پورعلی‌فرد رئیس فدراسیون ایران تعامل خوبی داریم قرار است کارهای زیادی انجام دهیم و پروژه‌های تازه‌ای را بررسی و اجرایی کنیم. پس می‌توانم به شما بگویم که ایران یک بخش بزرگی از فدراسیون جهانی است که کاملا تعیین کننده است.

    ***********************************************

    *خبرگزاری ایرنا

    رئیس فدراسیون بین المللی بدنسازی : ایران جایگاه مهمی در بدنسازی جهان دارد

    تهران – ایرنا – رئیس فدراسیون بین المللی بدنسازی و پرورش اندام گفت: ورزشکاران ایرانی جزو بهترین های این رشته هستند و امسال 20 ایرانی با کسب مدال های طلا ، نقره و برنز در بدنسازی نوک قله این رشته در جهان قرار دارند.

    به گزارش خبرنگار ایرنا ، رافائل سانتوجا در حاشیه نخستین دورن مسابقات فیزیک قهرمانی کشور ، یکی از مهم ترین دلایل حضورش در ایران را بازدید از امکانات رشته بدنسازی ایران برای برگزاری مسابقات قهرمانی جهان،در این رشته در سال 2016 عنوان کرد و گفت: موفقیت ایران در این رشته و داشتن یک جایگاه خوب در جهان اتفاقی یا شانسی نیست .

    وی همچنین قرار است فردا (شنبه ) با مسئولان وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو داشته باشد .

    وی تصرح کرد: در ایران تعداد زیادی ورزشکار در این رشته فعالیت می کنند که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و علاوه بر این امکانات خوبی برای رشته های بدنسازی ، فیتنس و فیزیک نیز در ایران وجود دارد.

    سانتونجا اضافه کرد: البته پیشتر نیز بازرسان فدراسیون بین المللی بدنسازی و پرورش اندام به ایران سفر کردند و من اکنون نکات مثبت گزارشات آنان را در خصوص امکانات ایران از نزدیک می بینم و توان ایران در برگزاری مسابقات قهرمانی جهان بدنسازی در سال 2016 را تایید می کنم .

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص المپیکی شدن این رشته ورزشی ، گفت: در شورای المپیک آسیا برگزاری این رشته در بازیهای آسیایی مصوب شده است و در بازیهای ساحلی پوکت 2014 نیز این رشته برگزار شد.

    به گفته این مسئول فدراسیون جهانی ،برای اولین رشته بدنسازی امسال (2015) به صورت آزمایشی در بازیهای قاره اروپا که به میزبانی جمهوری آذر بایجان، انجام خواهد شد.

    وی مهم ترین نگرانی کمیته بین المللی المپیک را در خصوص این رشته ورزشی ، میزان دوپینگ بالای ورزشکاران این رشته عنوان کرد و گفت: در این راستا و برای مبارزه با دوپینگ ، 87 نوع تست در این خصوص تعریف شده است.

    سانتونجا ، ژنتیک ، تمرین و تغذیه را سه عامل موثر در این ورزش خواند: در این راستا و برای ارتقای سطح سلامت رقابت ها، همکاری خوبی با آژانس مبارزه با دوپینگ داریم .

    سانتونجا ورزش بدنسازی را یک مهارت زندگی عنوان کرد و گفت: بدنسازی پیامی برای بهتر زیستن است ضمن اینکه این رشته محدودیت سنی خاصی ندارد و هر فرد می تواند متناسب با شرایط جسمانی اش در این رشته فعالیت کرده و زندگی خوب و سالمی برای خود داشته باشد.

    وی تصریح کرد: ورزش بدنسازی رشته ای مکمل برای سایر رشته های ورزشی است و هر ورزشکاری برای موفقیت در رشته تخصصی اش باید در این رشته نیز فعالیت کند.

    به گفته سانتونجا ، بدنسازی اولین رشته فدراسیون بین المللی بدنسازی و پرورش اندام بوده است اما پس از آن رشته ای فیتنس و فیزیک نیز به فعالیت های این فدراسیون در جهانی افزوده شد.

    رئیس فدراسیون بین المللی بدنسازی و پرورش اندام ، در ادامه از عملکرد ایران در این رشته اظهار رضایت کرد و گفت: البته این موفقیت بدون همکاری رسانه های ایران میسر نبود.

    فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در حال حاضر 191 عضو دارد.

    سانتونجا در خصوص اخذ کارت حرفه ای بدنسازی و اینکه چرا ایرانیان تا کنون کمتر موفق به اخذ این کارت شده اند ، گفت: این کارت روشی برای معرفی بدنسازان موفق است و با اینکه در هر کشور هزاران نفر در این رشته فعالیت می کنند اما این کارت به افرادی تعلق می گیرد که در عرصه های بین المللی موفقیت های بزرگ و چشمگیری کسب کنند.

     

    به گفته وی حرفه ای بودن، رویای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی است اما این رویا برای همه به واقعیت تبدیل نمی شود.

    نخستین دوره مسابقات فیزیک قهرمانی کشور با حضور 357 ورزشکار در هفت دسته قدی صبح امروز (جمعه ) در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن آغاز شده و عصر امروز با معرفی برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.

    سمینار بین المللی داوری و مربیگری بدنسازی و پرورش اندام نیز طی روزهای 18 و 19 بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد.

    *******************************************

    *خبرگزاری آنا

    سانتونجا: ایران مرا شگفت زده کرد/در آینده بدنسازی دنیا در سلطه شما خواهد بود

    رئیس جهانی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بعد بازدید از اولین جشنواره فیزیک ابراز شگفتی کرد.

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، رافائل سانتوجا رئیس جهانی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام صبح روز جمعه در مسابقات فیزیک ایران که برای اولین بار در تهران برگزار شد، حضور یافت.

    سانتونجا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،خاطرنشان کرد: انتظار چنین جمعیتی را برای یک مسابقه که به صورت جشنواره برگزار می شود،نداشتم،فدراسیون بدنسازی ایران یکی از بهترین فدراسیون های ما به حساب می آید.

    وی ادامه داد: وقتی اشتیاق جوانان ایرانی را در سالن دیدم بسیار شگفت زده شدم، زیرا انتظار چنین استقبالی را توسط آنها در مسابقات نداشتم و این موضوع باعث تعجب من شد.

    وی افزود: با توجه به پتانسیل موجود در ایران و ظرفیتی که در ورزشکاران ایرانی دیدم شک ندارم که در آینده نزدیک بدنسازی دنیا در سلطه ایران خواهد بود و این اتفاق خواهد افتاد.

    سانتونجا عنوان کرد:ایران پتانسیل بالایی برای کسب کرسی بین المللی را دارد و من نیز به همراه سایر همکارانم از حضور رئیس فدراسیون شما در فدراسیون جهانی استقبال می کنیم.

    منیع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *