اخبار

تاثیر 30 دقیقه ورزش در هفته از نگاه آمار

  • محققان و پزشکان آکادمی کالج پزشکی رویال گزارشی درباره تاثیر ورزش بر کاهش بیماری‌های مختلف منتشر کردند.

    به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، گزارش جدیدی که آکادمی کالج پزشکی رویالی منتشر کرده است به صورت کامل نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند از چه بیماری‌ها جلوگیری کند و در درمان چه بیماری‌هایی تاثیرگذار باشد.
    بعد از 2 سال تحقیق بر روی 200 مورد مختلف یکی از جراحان ارتوپد این آکادمی تاثیرات ورزش منظم بر سلامت را اعلام کرده است.

    هر ساله پول زیادی صرف درمان بیماری‌هایی همچون دیابت نوع 2 می‌شود و می‌توان از این بیماری‌ها تنها با انجام 30 دقیقه ورزش در روز جلوگیری کرد.

    30 دقیقه ورزش در روز می‌تواند تاثیرهای زیادی را داشته باشد:
    کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه تا 25 درصد
    کاهش خطر ابتلا به سرطان روده تا 45 درصد
    کاهش خطر ابتلا به جنون تا 30 درصد
    کاهش خطر سکته تا 30 درصد
    کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تا 40 درصد

    تاثیر ورزش می‌تواند بیشتر از بسیاری از داروها باشد. ورزش به درمان بعضی از بیماری‌ها کمک می‌کند. حدود نیمی از افراد ورزش نمی‌کنند و در افرادی که بالای 65 سال سن دارند کمتر از یک سوم افراد ورزش می‌کنند.
    برای انجام ورزش لازم نیست که حتما در یک باشگاه ثبت نام کنید یا مربی مشخصی بگیرید بلکه می‌توان با انجام ورزش کم و آرام شروع کرد. ورزش‌های هوازی فواید زیادی دارند.

    مدیر این تحقیقات می‌گوید: پزشکان باید بیماران خود را تشویق کنند تا ورزش را در برنامه خود قرار دهند. افراد می‌توانند تنها با انجام فعالیت‌های روزانه ورزش کنند. می‌توان با فعالیت بیشتر از مشکلات و بیماری‌های مختلف جلوگیری کرد. ورزش را تنها نباید برای مدت کوتاه و برای مصرف خاص انجام داد. انجام ورزش باید در تمام طول زندگی به طور منظم باشد.

    یکی از پزشکان آکادمی می‌گوید شکی نیست که ورزش برای سلامت روح و جسم مفید است. بیماری‌های مزمن همچون دیابت، سکته و بیماری‌های قلبی بسیار شایع شده‌اند. بنابراین هر راهی که باعث کاهش این بیماری‌ها شود باید رواج یابد. مطالعات و گزارش‌های جدید نشان داده است که حتی انجام میزان کمی ورزش به سلامت کمک می‌کند.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *