اخبار

تب فيزيک فراگير مي‌شود

  • در سال‌هاي اخير، پرورش‌اندام و بدنسازي نه تنها در ايران بلکه در سراسر دنیا وارد عرصه‌ای شده است که دیگر بدن‌های بسیار حجیم و پرچگالی را کمتر می‌پذیرد. مصداق آن رشته بادی‌کلاسیک و فیتنس بود که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. با تاسیس رشته فیزیک علاقه‌مندان به این سبک از بدن‌های کم‌حجم نیز می‌توانند با یکدیگر پیکار کنند. به طور حتم با توجه به ورود این رشته نوپا به بالاترین سطح حرفه‌ای پرورش‌اندام دنیا یعنی مسترالمپیا و همینطور عدم نیاز به دوپینگ می‌تواند موج عظیمی از ورزشکاران را به سمت خود بکشاند. فیزیک ارتباط فرهنگی نزدیک‌تری به خلق و خوی مردم کشورمان دارد چرا که پوشش روی عضله (استفاده از شلوارک‌های بلند ورزشی) شکل ظاهری مناسب‌تری به رقابت‌کنندگان این رشته نسبت به سایر رشته‌ها می‌دهد. چندی است فیزیک به ایران وارد شده و بنابراین برای دانستن چون و چرای کار و جویا شدن برنامه‌های آتی فیزیک در ایران با امید جبلی «رئیس کمیته داوران فدراسیون پرورش‌اندام ایران» گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:
    برای اینکه فیزیک را بهتر بشناسیم و فعالیت را در آن گسترش دهیم سمیناری برپا کرده‌ایم. تمامی داوران از همه استان‌ها ملزم به شرکت در این سمینار هستند. منوط بر اینکه فردی علاقه به داوری در فیزیک نداشته باشد. در تاریخ 23 آبان گروهی از اساتید تدریس کمیته داوری گرد هم می‌آیند تا مسئولیت آموزش قوانین رشته فیزیک را برعهده بگیرند. رعایت موازین و قوانین IFBB هدف بنیادی ما خواهد بود و از قضا تدریس هم با همان سبک و سیاق صورت می‌گیرد. جبلی در ادامه گفت: فیزیک مانند سایر رشته‌ها قوانین مربوط به خود را دارد. ورزشکاران در دو دسته مسابقه می‌دهند و چهار کواتر دارد. البته مربیان و ورزشکارانی که در سمینار ذکر شده شرکت کنند همه جزئیات را فرا می‌گیرند. فیزیک کمک می‌کند تا ورزشکاران سریع‌تر به ایده‌آل خود برسند و همینطور از دارو دوری کنند. یقیناً این به نفع خودشان هم خواهد بود زیرا با استفاده از مواد نیروزا از معیار و قالب فیزیک که همان بدن‌های کات و به اصلاح مدلینگ می‌باشد، خارج می‌شوند.
    رییس کمیته داوران پرورش‌اندام در پایان دیدگاه خود و برنامه‌های آتی در این زمینه را اینگونه شرح داد: بسیار خرسندم که این رشته وارد ایران شده است. با توجه به شناختی که از آن در این مدت به‌دست آوردم. امید می‌رود به طور گسترده‌ای فراگیر شود. این نوید را می‌دهم 22 بهمن سال جاری نخستین مسابقه فیزیک برگزار می‌گردد و البته در سال 2015 اردوهایی جهت اعزام به مسابقات جهانی برگزار خواهد شد.

    منبع: بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *