اخبار

در سمپوزیوم بین المللی دو روزه علم و ورزش چه گذشت؟

  • اولین سمپوزیوم بین المللی علم و ورزش در مجموعه فرهنگی امام علی که روز گذشته (شنبه 18 بهمن) آغاز شده بود، امروز به پایان می رسد.

    به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نخستین دوره سمینار بین المللی علم و ورزش در حالی به مدت 2 روز در محل سالن کنفرانس مجموعه امام علی(ع) برگزار شد که دکتر رافائل سانتونجا، رییس فدراسیون جهانی بدنسازی و پاول، رییس کمیته داوران IFBB میهمانان ویزه آن بودند.

    بر اساس این گزارش، این سمپوزیوم به منظور فراهم ساختن فرصتی مناسب برای گفتگوی سازنده علمی و ورزشی میان داوران و مربیان رشته بدنسازی و پرورش اندام سراسر کشور و همچنین آشنا کردن آنها با آموزه های علمی و آموزشی و آخرین متدهای علمی روز دنیا تشکیل گردید.

    نخستین روز سمپوزیوم بین المللی(شنبه 18 بهمن) راس ساعت 9 صبح پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی دکتر رافائل و ناصر پورعلی فرد رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان آغاز شد.

    شروع سمینار آموزشی داوری نیز با سخنان پاول رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام همراه شد.

    در این سمینار دکتر عبدالمهدی نصیرزاده رئیس کمیته آموزش فدراسیون، دکتر منوچهر مدنی رئیس اسبق کمیته آموزش . مجید گرک یراق دبیر کمیته آموزش حضور داشتند نکات آموزشی را تدریس کردند و دقایقی هم به پرسش شرکت کنندگان سمپوزیوم پاسخ گفتند.

    در دومین روز سمینار، ابتدا رئیس کمیته داوران IFBB مسائل مربوط به داوری حرفه ای را شرح داد و سپس
    پرفسور رواسی، رییس اسبق کمیته آموزش، پرفسور میرزایی، مدرس فدراسیون جهانی کشتی و دکتر مریم وطن دوست، نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان تدریس کردند.

    مقایسه زمانبندی تمرینات در پرورش اندام و بدنسازی، مروری بر سیستم قلب و عروق در پرورش اندام کاران، آشنایی با آنتروپومتری و ترکیب بدن در پرورش اندام کاران، آشنایی با مکانیسم مسیرهای هایپرتروفی عضلانی (MTOR)، تمرین با وزنه در نوجوانان و جوانان : واقعیت ها و تصورات اشتباه و آشنایی با شیوه های نوین هایپرتروفی عضلانی (CATSO) از جمله موضاعاتی است که در سمپوزیوم دو روزه بین المللی علم و ورزش مطرح شد.

    گفتنی است در پایان از سوی فدراسیون جهانی IFBB به شرکت کنندگان سمپوزیوم بین المللی گواهینامه اهدا می شود.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *