اخبار

طهماسبی: رکوردم جزو 6 رکورد برتر پاورلیفتینگ جهان است

  • قهرمان قهرمانان مسابقات پاورلیفتینگ باشگاه های کشور گفت: رکوردی که در مسابقات اخیر کشوری جابجا کردم، جزو 6 رکورد برتر جهانی محسوب می شود.

    مهدی طهماسبی که توانست برای ششمین بار قهرمان قهرمانان کشور معرفی شود و رکورد این رشته ورزشی را جابجا کند، در گفتگو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار کرد: خدا کمک کرد و توانستم 920 کیلوگرم مجموع رکورد پاورلیفتینگ و 581 امتیاز ویلکس را به ثبت برسانم. 5 کیلوگرم رکورد اسکات کشور و در مجموع 32.5 کیلوگرم رکورد پاورلیفتینگ دسته 93 کیلوگرم را جابجا کردم.

    طهماسبی با اشاره کیفیت برگزاری مسابقات اظهار کرد: سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود ولی با توجه به اینکه میزبانی این رقابت ها بر عهده تهران بود، مسابقات در سطح مطلوب تری برگزار شود.

    قهرمان وزن 93 کیلوگرم بزرگسالان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این عنوان، هفته ای 11 جلسه تمرین فشرده داشت، درخصوص حریفان جدی خود در این رقابت ها خاطرنشان کرد: محمد محمدی و ساسان مسیبی که از دوستان صمیمی من هستند حریفان کاملاً جدی بودند.

    مهدی طهماسبی درخصوص ارزیابی سال 93 عنوان کرد: امسال آخرین سالی بود که می توانستم در رده سنی جوانان جهان رقابت کنم و بطور حتم مدال جهانی را کسب می کردم، چرا که در مسابقات آسیایی 2013 با ثبت مجموع رکورد 855 قهرمان شدم که این رکورد نفر سوم جوانان جهان است.

    وی ادامه داد: با توجه به رکوردهای جهانی و آمادگی بالایی که در خود می دیدم، حریف جدی در سطح مسابقات جوانان جهان 2014 پیش رو نداشتم ولی با توجه به اعزام نشدن تیم، شانس مسلم کسب مدال جهانی را از دست دادم.

    قهرمان پاورلیفتینگ آسیا در خصوص برنامه و اهدافش برای آینده، گفت: تصمیم دارم در سال 2015 قهرمان آسیا و جهان شوم و تمام تمرکزم را برای کسب مدال المپیک بازیهای داخل سالن 2017 و بازیهای جهانی 2017 (المپیک غیر المپیکی ها) خواهم گذاشت.

    گفتنی است مهدی طهماسبی در کارنامه ورزشی خود اوورالی 2009 آسیا در هندوستان، نایب قهرمانی 2010 آسیا در مغولستان، قهرمانی 2013 آسیا در ایران و اوورالی کاپ آزاد 2014 آسیا در امارات را ثبت کرده است. وی از 17 بار حضورش در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ کشور 14 بار قهرمان و 6 مرتبه عنوان اوورالی را بدست آورد.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *