اخبار

فرهنگ مهر: هدف ما ارتقاء سطح علمی مربیان و داوران استان فارس است

  • رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان فارس گفت: باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام نقش فرا سازمانی ایفا می کنند و خدماتی که ارائه می دهند فقط به پرورش اندام و رشته های زیر مجموعه آن اختصاص ندارد.

    محمدعلی فرهنگ مهر در گفتگو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برنامه های هبات استان فارس که در سال جاری در بعد همگانی این رشته در نظر دارد، اظهار کرد: قرار است با کلیه رشته های ورزشی جلسات مشترک و هم اندیشی داشته باشیم تا بستر مناسبی جهت توسعه و شناخت رشته بدنسازی و پرورش اندام با سایر رشته ها فراهم شود.

    رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان فارس ادامه داد: باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام نقش فرا سازمانی ایفا می کنند. خدماتی که ارائه می دهند مختص به پرورش اندام و رشته های زیر مجموعه آن نمی شود و تمام رشته های ورزشی می توانند زیر نظر مربیان ما در باشگاه ها جهت ارتقاء آمادگی و قدرت جسمانی خود به فعالیت بپردازند.

    وی با اشاره به این مطلب که تصور عام مردم از ورود به باشگا ه های بدنسازی فقط قهرمانی است، افزود: باید با اطلاع رسانی عمومی مردم را با این رشته بیشتر آشنا کنیم تا فرهنگ سازی شود که تصورات اشتباهی که از بدنسازی و پرورش اندام وجود دارد، رفع شود. البته ذر سالهای اخیر فرهنگ سازی خوبی در این زمینه شده است و خیلی از مردم برای سلامت راهی باشگاههای بدنسازی می شوند، ضمن اینکه خیلی از ورزشکارهای سایر رشته ها نیز برای تکمیل پروسه تمرینات خود به باشگاه های پرورش اندام می روند. یک فوتبالیست یا کشتی گیر برای افزایش قدرت جسمانی و موفقیت بیشتر در رشته تخصصی خود وارد باشگاه بدنسازی و پرورش اندام می شود، نه فقط افزایش حجم عضلانی.

    فرهنگ مهر با اشاره به بعد همگانی ورزش بدنسازی است، گفت: ورزش قهرمانی و همگانی از هم جدا نیستند و مکمل یکدیگرند. بستر و بنیان ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است و جامعه هدف ما با شناخت قهرمانان خود مشتاق ورود به رشته های ورزشی می شوند. به عنوان مثال، بعد از موفقیت های پی در پی والیبال کشورمان متقاضیان ثبت نام در کلاس های آموزشی این رشته 70 درصد افزایش یافت.

    رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام فارس در پاسخ به این سوال که هیات استان تحت مسئولیتش در بعد آموزشی چه برنامه هایی دارد، عنوان کرد: هدفگذاری ما در سال جاری ارتقاء سطح علمی مربیان و داوران استان در تمام رشته های زیر مجموعه بدنسازی و پرورش اندام است.

    وی ادامه داد: در استان با جمع کثیری از مربیان و داوران درجه 3 مواجه هستیم. در نظر داریم در صورت موافقت و حمایت فدراسیون، برای اولین بار در سطح استان کلاس های ارتقاء درجه 3 به 2 و 2 به یک و کلاس مربیگری بانوان درجه 3 را برگزار کنیم.

    محمدعلی فرهنگ مهر گفت: اگر توفیق باشد تصمیم داریم برای اولین بار کلاس ها و سمینارهایی مربوط به رشته نو پا و پر طرفدار فیزیک را برگزار کنیم.

    وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: شیراز بزرگترین شهرستان فارس است و جهت رونق ورزشی بیشتر، نگاه ویژه ای به آن خواهیم داشت.

    رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام فارس در خاتمه عنوان کرد: طی تعاملی که با شهرداری، سازمانها و ارگان های دولتی و نظامی به منظور توسعه ورزش های زیر مجموعه بدنسازی و پرورش اندام داشته ایم، تصمیم بر این شد که مسابقات رشته هایی مانند پاورلیفتینگ که به رژیم خاصی نیاز ندارد را به صورت فصلی برگزار کنیم.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *