اخبار

فيزيك يعني تناسب بدون دارو

  • همانطور كه فدراسيون در بخشنامه‌اي اعلام كرد اولين دوره مسابقه كاپ فيزيك در اواسط بهمن ماه برگزار خواهد شد. رشته فيزيك در اين روزها به غلط، چيزي شبيه رشته بادي‌كلاسيك عنوان شده اما در واقع اين چنين نيست و داوران براي انتخاب نفرات برتر، معيارهاي ديگري را نيز در نظر مي‌گيرند. براي اينكه آشنايي بيشتري با اين رشته پيدا كنيد به سراغ 5 مربي بدنسازي رفتيم تا نگاه آن‌ها را درباره اين رشته نوپا جويا شويم

     

    بیت الله عباسپور: فيزيك پرترافيك مي‌شود

    تصور مي‌كنم این رشته با داشتن ویژگی‌هایی مثل زیبایی و بالانس بدنی طرفداران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند و کاپ فیزیک امسال می‌تواند پرترافیک باشد. یقیناً ابداع این رشته باعث شده که اصطلاح «زیبایی اندام» رنگ و بوی واقعی به خود بگیرد. هرچند که چندی پیش سمیناری در این زمینه برگزار شد و راه و چاه‌ها به صورت نسبی به ورزشکاران، داوران و مربیان گوشزد شد. سالیانه تعداد زیادی به رشته‌های پرورش‌اندام رو می‌آورند و همانطور که گفتم فیزیک با توجه به معیارهای عام‌پسندی که دارد علاقه مندان زیادی را به سمت خود معطوف خواهد کرد. برای کاپ فیزیک امسال شاگردانی را روانه سکو می‌کنم و به آنها توصیه می کنم که به تناسب،‌ عضلانی بودن شکم و حتی چهره و نوع آرایش مو اهمیت بدهند.

     

    محمود لاله گون: اين رشته دارو نمي‌خواهد

    اصولاً استایل و زیبایی حرف اول را در فیزیک می‌زند و حجم آنطور که باید و شاید مد نظر نیست. برای درک بهتر این رشته شاید بتوانیم بگوییم تمرینات و مسابقه دادن آن چیزی است بین فیتنس و بادی‌کلاسیک. همینطور مجسمه‌ای را تصور کنید که تمام قسمت‌های بدنش با هم همخوانی دارند بدون تردید زیر بغل و کول بزرگ در بدن او نمی‌بینید. اشتباهی که ورزشکاران این رشته نوپا مرتکب می‌شوند این است که به سمت داروهای استروییدی بروند. چرا که عوارض و نتایج بهتر بدن از این داروها دقیقا شکل و شمایلی مغایر با معیارهای این رشته در بدن شما به وجود می‌آورد. هدف فیزیک ورزش سالم است و تنها تمرین و رژیم غذایی اصولی به کمک شما خواهد آمد.

     

    وحید اکبرزاده: عضله را تخريب نكنيد

    در ابتدا باید بگویم که اگر می‌خواهید در نخستین دوره کاپ فیزیک نمره قابل قبولی بدست بیاورید بکوشید که چهره‌اي خوشرو داشته باشید. عواملی نظیر تیپ بدنی و آناتومی ورزشکار در کنار کمری باریک و پوستی زیبا سرنوشت شما را بر روی سکو مشخص خواهد کرد. ورزشکاران فیزیک شلوارک‌های بلندی می‌پوشند که تا روی زانو کشیده شده است. بنابراین سعی کنید که ساق‌های خود را به خوبی تمرین دهید و در عوض از تمرین بیش از حد کول اجتناب کنید. به نظرم ورزشکارانی که سال‌های زیادی تلاش کردند تا بر قطر عضلات خود اضافه کنند به هیچ عنوان درصدد تخریب آن برنیايند چرا که به هیچ عنوان با اصول ورزشکاری سازگار نیست. سعی کنید شلوارکی استاندارد با معیارهای بین‌المللی داشته باشید و در سه راند فیگورگیری به توصیه‌های مربی خود گوش کنید.

     

    محمود ساوالان: فيگورهاي فيزيك ساده نيست

    ساختن ونمایش عضلاتی مانند پهلو، ‌کمر، شکم شش تکه و بدنی عضلانی مواردی هستند که ماهیت این رشته را در قالب بدنی شما در دید عموم قرار می‌دهد. البته تمرینات  باید به گونه‌ای باشد که فاکتورهایی چون چهارچوب بدنی X و V و T در بدن‌تان ایجاد شود. البته تاکید می‌کنم که از رنگ بدن مرغوب غافل نشوید و چهره و موی زیبایی هم ارائه دهید. برخی از شاگردانم چندین بار در سطح بین‌المللی در فیزیک مسابقه داده‌اند و در ابتدا تصور می‌کردند که به راحتی می‌شود از پس فیگورهای آن برآمد. در حالی که پس از اتمام رقابت‌شان اعتراف کردند که عملاً اینطور نیست. در مسابقات جهانی بلغارستان در یکی از راندها فیزیک را داوری کرده‌ام و آن را به خوبی لمس کرده‌ام. در پایان صحبت‌هایم توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید به سراغ باتجربه‌ها و مربیانی که در این زمینه تجربه دارند نروید، سعی کنید حداقل در تمرینات خود از سیستم‌هایی مانند سوپرست، جاینت‌ست و تری‌ست بهره ببرید و استراحت بین ست‌ها کم باشد. خاطر نشان می‌شوم که هیچگاه از تمرین پا غافل نشوید.

     

    یوسف کریمی: بدنسازها در فيزيك شانسي ندارند

    می‌دانید که برای بار اول است که این مسابقات برگزار می‌شود و تجربیات در این زمینه محدود است. هرچند که در سمیناری که توسط آقای جبلی برگزار شد نکات لازم تا حدودی گفته شد اما به باورم باید در این لحظات از یک مربی و کارشناس خارجی بهره ببریم تا بتوانیم معیارهای خود را با آنها تطبیق دهيم. براي ورزشکاران این رشته مثلا 70 درصد کات عضلانی کافی است و نباید بیش از حد حجیم شوند. آنچه که واضح است ورزشکاران بدنسازی و بادی‌کلاسیک باید فکر حضور در این رشته را از سر خود بیرون کنند و فیزیک کاران تا جایی که می‌توانند پایبند به رژیم غذایی و سالم تمرین کردن باشند.

    منبع: بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *