اخبار

مسابقات رشت، انتخابي تيم ملي نيست

  • مسابقات قهرماني باشگاه‌هاي كشور 29 بهمن لغايت يک اسفند در شهر رشت برگزار مي‌شود. پیش از این در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور محدودیت‌هایی درخصوص تعداد شرکت کننده از هر استان و یا نام تیم شرکت‌کننده اعمال می‌شد. همچنین در چند سال اخیر این رقابت‌ها حکم انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های آسیایی را داشت اما گویا امسال تصمیم فدراسیون چیز دیگری است. از طرفی امسال برای اولین بار مسابقات فیزیک در ایران به صورت کاپ آزاد برگزار خواهد شد.
    در خصوص نحوه برگزاری و حضور تیم‌ها در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور، مسابقات فیزیک و رقابت‌های انتخابی تیم ملی با محمد نصيري گفت‌و‌گويي انجام داديم. آنچه در ادامه مي‌خوانيد گزيده‌اي از حرف‌هاي نايب رييس فدراسيون پرورش اندام است.   
    *
    مسابقات كشوري امسال با عنوان «قهرماني باشگاه‌هاي كشور» در شهر رشت برگزار خواهد شد كه هر باشگاهي مجاز به شركت در اين رقابت‌ها است و نكته مهم آن كه تعداد ورزشکار و تعداد تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها نامحدود است، البته اين احتمال وجود دارد كه هيات استان‌ها در صورت هماهنگي با باشگاه‌ها می‌توانند تیم‌های اعزامی خود را با نام استان مربوطه به رشت بیاورند. ناگفته نماند جهت نظم و هماهنگي بيشتر نياز است تا كليه تيم‌ها و باشگاه‌ها طبق معرفي‌نامه عمل كنند.
    *
    مسابقه قهرماني باشگاه‌هاي كشور در رشت صرفا جهت مشخص شدن قهرمان‌هاي كشور برگزار می‌شود و اين رقابت‌ها حكم مسابقه انتخابي براي تيم ملي ندارد. به احتمال قوي براي مسابقات پرورش اندام قهرمانی آسيا 2015 ژاپن رقابت انتخابي ديگري در دهه اول ارديبهشت ماه 94 برگزار مي‌شود.
    *
    تنها افرادي مي‌توانند بدون انتخابي وارد اردوی رقابت‌های آسیایی شوند كه امسال در مسابقات آسيايي سريلانكا و جهاني برزيل مدال كسب كرده باشند.
    *
    مسابقات رشته فيزيك براي بار اول انجام مي‌شود و پس از اتمام آن بايد كم و كاستي آن بررسي شود. بعد از آن براي برگزاري مسابقات كشوري برنامه‌ريزي مي‌شود تا اين امكان وجود داشته باشد كه نفراتي را از اين رشته براي مسابقات آسيايي ژاپن انتخاب كنيم.
    *
    با نتايج به دست آمده در مسابقات آسيايي و جهاني 2014 و همينطور مستر المپياي آماتوري، كادر اجرايي اعم از مديران و اعضاي كميته فني و همينطور مربيان تيم ملي به خوبي عمل كردند و اين نشان‌دهنده يك كار گروهي قدرتمند است که مي‌توان از آن به عنوان يك خرد جمعي ياد كرد. اميد مي‌رود كه با لطف خدا در سال آينده برنامه‌ريزي‌هاي حساب شده‌تري داشته باشيم تا نتايج شايسته‌تري براي كاروان‌هاي اعزامي به‌دست بيايد.

    منبع: بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *