اخبار

پورعلی فرد:همه می‌توانند در جام الماس شرکت کنند

  • شرایط حضور در مسابقات بین المللی جام الماس در کیش، رفع مشکل برای ورزشکارانی که در حال تحصیل یا خدمت مقدس سربازی هستند، مسابقات آرنولد کلاسیک اسپانیا، وضعیت بیماری بیت الله عیاسپور و موضوع کارت حرفه ای برخی از ورزشکاران ایرانی که شرایط احراز این کارت را دارند؛ موضوعاتی بود که هفته نامه تخصصی بشیر در گفتگو با ناصر پورعلی فرد، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مطرح ساخت.

    بازنشر این گفتگو را در سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بخوانید:

    * استقبال برای جام الماس چگونه است؟
    ـ تا این لحظه تعداد زیادی ثبت نام کرده‌اند. از کشورهای اروپایی و آسیایی نیز درخواست داریم. با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود مسابقات باشکوهی نسبت به دوره‌های قبلی داشته باشیم.

    * شرط داشتن پاسپورت کار را برای خیلی از ورزشکاران محصل و سرباز سخت کرده است. تصمیمی برای کمک به آنها دارید؟
    ـ بله. این مشکلات باعث شد تا کسانی که گواهی اشتغال به تحصیل دارند و یا در حال انجام خدمت مقدس سربازی هستند، بتوانند با ارائه گواهی‌نامه‌ از محل تحصیل یا خدمت خود در مسابقات ثبت‌نام کنند. بنابراین به غیر از مشمولان فراری از خدمت سربازی، امکان ثبت نام برای همه بدنسازان فراهم است.

    * اقامت ورزشکاران در کیش چگونه است؟
    ـ از آنجا که تمام ورزشکاران باید در یک جا و نزدیک به محل مسابقات اقامت داشته باشند. هتل شایان کیش برای اقامت ورزشکاران در نظر گرفته شده است در این هتل تمام شرایط و امکانات مخصوص مسابقات از قبیل غذاهای رژیمی و… را در نظر گرفتیم.

    * نفراتی که به رقابت‌های آرنولد کلاسیک اعزام می‌شوند مجوز دارند؟
    ـ اسامی متقاضیان توسط مسئولین هیات استان‌های البرز و گیلان در اختیار ما قرار گرفته و ما تمام آنها را به شورای برون‌مرزی معرفی می کنیم. اینکه شورای برون‌مرزی با توجه به شرایط آنها مجوز دهد یا خیر ،از عهده فدراسیون خارج است. فدراسیون وظیفه دارد تمام تلاش خود را انجام دهد مابقی اتفاقات از عهده ما خارج است.

    * فدراسیون روی امور مالی مربوط به اعزام آرنولد کلاسیک نظارت دارد؟
    ـ این اعزام به درخواست هیات‌های بدنسازی استان‌های گیلان و البرز است. هزینه‌های اعزام و اینکه چگونه این هزینه‌ها تامین شود برعهده آنها است. در صورت موافقت شورای برون‌مرزی تمام مسئولیت‌ها برعهده استان‌های مربوطه است.

    * از حال بیت‌الله باخبر هستید؟
    ـ بله. خودم شخصاً و دیگر اعضای فدراسیون به صورت حضوری و با تماس با اطرافیان او در جریان درمان او هستیم. از طرفی فدراسیون پل ارتباطی برای جذب حمایت وزارت ورزش و دولت شد
    * دولت وعده‌هایی برای کمک داده است. آیا محقق می‌شود؟
    ـ مطمئن باشید این اتفاق به زودی رخ می‌دهد. پیگیر امور هستیم و تمام ارتباط‌ها را برقرار کرده‌ایم.
    کما اینکه برخی امور را هم خانواده و دوستان نزدیک او انجام می‌دهند. مطمئن باشید که بیت‌الله تنها نیست.

    * صحبت‌هایی شنیده می‌شود که برخی قهرمانان بدنسازی به دنیای حرفه‌ای‌ها وارد شده‌اند؟
    ـ مهدی عیاری و رضا باقرزاده از فدراسیون IFBB درخواست حرفه‌ای‌شدن داشتند. از طرفی بنیامین جهرمی هم در مسابقات فیزیک آرنولد کلاسیک اورال شده بود. فدراسیون برحسب وظیفه، رزومه قهرمانی و مدارک مربوط به آنها را در اختیار فدراسیون IFBB قرار داد. ما تمام کارهای مربوط به فدراسیون را انجام دادیم و منتظر جواب هستیم. همه باید این را بدانند که در صورت داشتن شرایط و پذیرش IFBB فدراسیون با حرفه‌ای‌شدن کسی مخالفت ندارد و همکاری خواهد کرد. باید منتظر باشیم تا ببینیم با جواز کدامیک از آنها موافقت می‌شود.

    * کمیته‌های مچ‌اندازی و قوی‌ترین مردان فدراسیون نسبت به دوره‌های گذشته کم‌کار هستند مشکلی ندارید با این کم‌کاری مشکلی ندارید؟
    ـ تقویم ورزشی آنها مربوط به 6 ماه اول سال ارائه شده و قرار است در شهریور ماه مسابقاتی برگزار کنند. درباره برخی رشته‌ها انتقاداتی صورت گرفته که با دقت روی آنها نظارت داریم. مطمئن باشید نمی‌گذاریم کم‌کاری صورت گیرد و این رشته‌ها افت داشته باشد.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *