اخبار

پور‌علی‌فرد: ژاپن میزبان شایسته ای برای رقابتهای آسیایی نبود

  • رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به اینکه میزبانی ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا در حد این مسابقات نبود، گفت: محاسبه مجموع مدال‌های زنان و مردان مورد اعتراض اکثر کشورهای شرکت کننده قرار گرفت.

    به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ناصر پور‌علی‌فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفتگو با خبرگزاری نسیم در مورد قهرمانی تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در این دوره مسابقات قهرمانی آسیا، 17 کشور حضور داشتند و رشته‌های بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک و فیزیک مردان و زنان به رقابت پرداختند و تیم ایران نیز با حضور یازده ورزشکار مرد در رشته پرورش اندام که اکثر آن را نیروهایی تشکیل می دادند که برای اولین بار در تیم ملی حضور داشتند، نفراتی که در پایان با شایستگی هم به مقام قهرمانی بادی بلدینگ دست یافتند. در مجموع مدالها نیز برخلاف اینکه سابقه نداشت مدال‌های بانوان و آقایان را با هم احتساب کنند تیم ژاپن به مقام قهرمانی رسید که محاسبه مجموع مدال‌های زنان و مردان مورد اعتراض اکثر کشورهای شرکت کننده قرار گرفت.

    رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با انتقاد از میزبانی ژاپن، عنوان کرد: با توجه به برگزاری مسابقات در ژاپن توقع می‌رفت این مسابقات از لحاظ میزبانی با کیفیت بالاتری برگزار شود اما متاسفانه در حالی که رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون آسیا نیز برای حضور در اجلاس آسیا در ژاپن حضور داشتند ما شاهد میزبانی در حدنام کشور ژاپن نبودیم. در طول بازی‌ها شاهد بی‌برنامگی در مسابقات و جابه‌جایی های زیادی بودیم و محل برگزاری مسابقات نیز در شان مسابقات قهرمانی آسیا نبود و این مسئله در حدی بود که علاوه بر شرکت‌کنندگان که اعتراض داشتند، خود مسئولان ژاپن نیز به این باور رسیدند که سطح انتظارات برای میزبانی مناسب را رعایت نکردند.

    پور‌علی‌فرد در مورد برگزاری اجلاس آسیا نیز گفت: تنها تصمیم مهمی که در اجلاس این دوره گرفته شد، مشخص شدن میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بود که تصمیم گرفته شد این مسابقات در نپال برگزار شود اما هنوز ابلاغی در این زمینه اعلام نشده است. در سایر موضوعات نیز تصمیم‌گیری به اجلاس بعدی موکول شد.

    رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مورد رویداد‌های پیش‌روی فدراسیون اظهار داشت: مسابقات بادی کلاسیک قهرمانی جهان در کره‌جنوبی و مسابقات بادی بیلدینگ قهرمانی جهان در اسپانیا که به ترتیب آبان و آذرماه برگزار خواهند شد از رویدادهای مهم پیش‌روی ما است. همچنین ایران میزبانی سومین دوره مسابقات بین المللی جام بن ویدر هستیم که احتمالا در جزیره کیش برگزاری کنیم. وی افزود: به دنبال این هستیم تا میزبانی باکیفیت در این مسابقات داشته باشیم البته برگزاری میزبانی مناسب مستلزم شرایط ، امکانات و تجیهزات خاص است.

    وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم با برگزاری مناسب این رویداد، توان ایران برای میزبانی مسابقات جهانی را نشان بدهیم چرا که خواهان میزبانی مسابقات جهانی هستیم و بررسی این موضوع در حاشیه مسابقات جهانی در مادرید خواهد بود و امیدواریم با برگزاری مناسب مسابقات جام بن ویدر توانایی خودمان را برای میزبانی مسابقات جهانی نشان بدهیم.

    پورعلی‌فرد از شروع اردوهای تیم ملی از شهریورماه خبر داد و عنوان کرد: مطمئنناً ما با تمام توان برای حضور در مسابقات جهانی آماده خواهیم شد و از شهریورماه تمرینات تیم ملی مجددا آغاز خواهد شد و به دنبال کسب مقام قهرمانی جهان هستیم.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *