معرفی انواع برنامه عمومی تمرین در منزل

انواع برنامه‌های تمرین در منزل تن‌ورز در سطوح عمومی، مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و پیشرفته توسط مربیان مجرب طراحی شده است. برنامه عمومی و مقدماتی شامل مجموعه حرکات ورزش در منزل بدون وسیله ورزشی و یا تجهیزات ساده ورزشی می‌باشد که برای افراد با تحرک کم یا مبتدی توصیه می‌شود. سطح نیمه حرفه‌ای و پیشرفته نیز یک نوع برنامه بدنسازی در منزل می‌باشد که با تجهیزات ساده ورزشی و به شکل حرفه‌ای برای ورزشکاران طراحی شده است.

سلامت جسم و روح و تناسب اندام یکی از دغدغه‌های زندگی امروزی است. اکثر افراد بدون در نظر گرفتن برنامه‌های ورزش در منزل و با این فکر اشتباه که برای داشتن اندامی زیبا و بدنی سالم حتما باید به باشگاه بروند علی‌رغم علاقه و تمایل شدید به سالم ماندن، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

بسیاری به خاطر مشغله‌های متعدد فرصت حضور در باشگاه به صورت روزمره و یا حتی موقت را نداریم. اما نباید ناامید شد. در هر سن و موقعیتی که باشیم با انتخاب یک برنامه تمرین در منزل تن‌ورز علاوه بر اهمیتی ‌‌‌‌‌‌‌که به تناسب اندام خود می دهیم می ‌‌‌‌توانیم زمان خود را نیز بهتر مدیریت کنیم.

برنامه تمرین در منزل

هدف تن‌ورز از معرفی انواع برنامه‌های تمرین در منزل هدایت و راهنمایی تمام اقشار جامعه در پیشبرد اهداف سلامتی آنهاست. خصوصا در ایامی که به دلیل مشغله کاری، عدم وجود امکانات کافی در محل سکونت، شرایط خاص زندگی و …  تمرین در منزل بهترین گزینه پیش رو می‌باشد. سری برنامه‌های تمرین در خانه توسط مربیان متخصص تن‌ورز طراحی شده است و سعی شده ورزش کردن و حتی بدنسازی در منزل را برای علاقمندان بسیار لذت بخش و راحت کند.

در این نوشته شما قرار است با این موضوعات آشنا شوید:

  1. مزیت‌های برنامه تمرین در منزل تن‌ورز
  2. ورزش در منزل برای چه افرادی مناسب است؟
  3. معرفی انواع برنامه‌های تمرین در منزل تن‌ورز
  4. امکانات مورد نیاز برای انجام حرکات تمرین در منزل
  5. معرفی یک نمونه از برنامه‌های تمرین در منزل
  6. نحوه سفارش برنامه‌های تمرین در منزل

 

مزیت‌های برنامه تمرین در منزل تن‌ورز

  • عدم نیاز به داشتن تجربه در رفتن به باشگاه یا حتی سابقه ورزشی قبلی
  • استفاده از تجهیزات ساده ورزشی مانند دمبل، توپ،‌ طناب و کش
  • انتخاب صحیح و علمی از حرکات تمرینی زیر نظر مربیان متخصص تن‌ورز
  • قابلیت انجام به صورت فردی و گروهی
  • عدم نیاز به صرف زمان زیاد
  • تمرکز روی حوزه سلامت و تناسب اندام،‌ افزایش حجم عضلات،‌ کاهش درصد چربی بدن

ورزش در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

مسلما حضور در باشگاه و محیط آن بهترین مشوق برای انجام تمرین است اما همیشه امکان حضور در باشگاه میسر نیست. در چنین مواردی چه باید کرد؟

ورزش در منزلبسیاری از افراد علاقمند به ورزش هستند اما بنا به مشغله‌های شغلی یا تحصیلی فرصت حضور در باشگاه را ندارند. بسیاری از افراد میانسال با دلایل متفاوت علاقه‌ای به باشگاه رفتن و تمرینات حضوری از خود نشان نمی‌دهند. همچنین زنان زیادی هستند که بنا بر مسئولیت‌های متفاوت از جمله مادر شدن موقعیت یا فرصت کافی برای مراجعه به باشگاه را ندارند. از این رو تن‌ورز برای حفظ سلامتی یا فرم بدنی و تناسب اندام شما، انواع برنامه‌های تمرین در منزل را ارایه نموده است.

برنامه تمرین در خانهاین برنامه‌ها در سطح عمومی، مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و پیشرفته طراحی شده‌اند.

تمرین در خانه علاوه بر جذابیت منحصر به‌فرد، نوعی استفاده بهینه از زمان نیز خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید با زمانی بین 30 دقیقه تا حداکثر 60 دقیقه و با کمترین امکانات، ورزش را به منزل یا محل کار خود بیاورید. شما می‌توانید به صورت فردی یا حتی گروهی با دوستان یا اعضای خانواده خود از هر جنسیت و با هر سنی که باشند حرکات تمرین در منزل را انجام دهید.

آیا افرادی که در سطوح مختلف بدنسازی فعالیت می کنند و در حال حاضر امکان استفاده از امکانات باشگاه را ندارند نیز می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند؟

بخشی از حرکات بدنسازی در منزل به دلیل نیاز به تجهیزات خاص امکان‌پذیر نمی‌باشد. ولی برای این افراد توصیه ما استفاده از برنامه نیمه‌حرفه‌ای تمرین در منزل و برنامه پیشرفته تمرین در منزل تن ورز یا Advance  است تا بتوانند فرم بدنی خود را تا حد امکان حفظ کنند.

 شما به راحتی با عضویت در سایت tanvarz.ir می‌توانید از برنامه‌های متنوع ورزشی (با توجه به سطح تمرینی خود) استفاده کنید و سوالات خود را از اساتید مرتبط پرسیده و حتی می‌توانید با حداقل امکانات در منزل یا هر مکانی، تمرینات تخصصی و نیمه تخصصی ورزشی را ادامه دهید.

 

معرفی انواع برنامه‌های تمرین در منزل

سطح تمرینات ورزشی افراد نسبت به توانایی فردی، شرایط بدنی و سابقه ورزشی آنها متفاوت است. بنابراین همه ملزم به استفاده از یک برنامه تمرینی نیستند. بابد ابتدا سطح ورزشی خود را بشناسیم و بر مبنای آن برنامه‌های تمرین در منزل را انجام دهیم. تن‌ورز برای راحتی شما همو‌طنان عزیز و با توجه به نیازهای متنوع، سطوح برنامه‌های تمرین در خانه خود را به 4 گروه تقسیم نموده است که شما به راحتی بتوانید حداقل یکی از آن‌ها را بر حسب نیاز خود و برای حفظ سلامتی و یا فرم بدنی خود استفاده کنید. با تن‌ورز همراه باشید.

 

دسته بندی بسته‌های ورزش در منزل

برنامه تمرینی ارایه شده توسط تن ورز به طور کلی در ۴ قالب عمومی (General)مقدماتی (Beginner)نیمه‌حرفه‌ای (Intermediate) و پیشرفته (Advance) طراحی شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه هر کدام را به شکل مختصر توضیح خواهیم داد تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری بر حسب نیاز خود داشته باشید. لازم به توضیح است حرکات تمرین در منزل در بسته‌های تن‌ورز با هدف تناسب اندام، کاهش درصد چربی عضلات، افزایش حجم عضلات و درگیر نمودن تمامی عضلات بدن طراحی شده‌اند.

بسته ورزش در منزل همگانی یا General

ورزش در منزلورزش در منزل سطح همگانی شامل تمرینات ساده و همگانی ورزشی است که کلیه افراد در هر سطح ورزشی می‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند آنها را انجام دهند و تمرکز اصلی در این حرکات، حوزه سلامت عمومی بدن و تناسب اندام فرد می‌باشد. این برنامه در سه سطح G1,G2,G3 طراحی شده است.

 مهمترین امتیاز تمرینات همگانی این است که به هیچ نوع ابزار و تجهیزاتی نیاز ندارد و کم هزینه‌‌‌‌ترین نوع تمرینات ورزشی محسوب می‌شود. همچنین افراد از هر قشری  با هر سنی و هر سطح تمرینی می‌توانند از این سری برنامه‌های تمرین در منزل استفاده کنند. تمرینات ورزشی همگانی را در هر فضایی به صورت فردی یا گروهی می‌توانید انجام دهید.

جدول راهنمای انتخاب برنامه های عمومی تمرین در منزلبسته ورزش در منزل مقدماتی (Beginner)

برنامه‌های تمرین در خانهورزش در منزل سطح مبتدی شامل تمرینات ورزشی است که نیاز به تجهیزات و وسایل ساده ‌‌‌ورزشی از جمله دمبل، کش ورزشی و توپ دارد و به افرادی که به صورت حرفه‌ای و منظم تا کنون ورزش رو دنبال نکرده‌اند یا در بخش تخصصی ورزش نمی‌کنند توصیه می‌شود. این برنامه در سطوح B1,B2,B3,B4 طراحی شده است.

سطح مبتدی در مقایسه با سطح همگانی نیاز به انرژی بیشتر و مصرف کالری بیشتر دارد. برای تمرین در منزل در سطح مقدماتی نیاز نیست حتما تجربه قبلی از رفتن به باشگاه داشته باشید. این سبک ورزشی برای افراد در هر گروه سنی (16-50 سال) و در هر شرایطی مناسب است و اگر به هر دلیلی فرصتی برای رفتن به باشگاه نداشتید می‌توانید به راحتی از برنامه‌های تمرین در منزل در سطح مبتدی استفاده کنید.

حرکات ورزشی در این سطح ساده و راحت است و تعداد حرکات در هر ست کمتر از سطح برنامه‌های متوسط و پیشرفته تمرین در منزل است. بنابراین اگر به هر دلیلی شرایط رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید با اراده راسخ از برنامه ورزش در منزل تن‌ورز استفاده کرده تا در کنار رسیدن به یک اندام زیبا، سلامت خود را نیز تضمین کنید.

جدول راهنمای انتخاب برنامه های مقدماتی تمرین در منزلبسته ورزش در منزل نیمه‌حرفه‌ای ( Intermediate)

ورزش در منزلبرنامه نیمه‌حرفه‌ای ورزش در منزل مناسب افراد با سابقه تمرینی حداقل متوسط می‌باشد. فرم برنامه ورزشی ارايه شده به سادگی قابل اجراست و به راحتی می‌توانید با تجهیزات عمومی ورزشی از جمله دمبل، کش، طناب و توپ فیت بال قابل انجام در منزل می‌باشد. این برنامه در سطوح I1,I2‌ الی I10‌ و در 10 سطح طراحی شده است که هر سطح با هدف خاصی طراحی شده است.

در سطح نیمه‌حرفه‌ای برنامه تمرین در منزل ،تمرینات پیشرفته‌‌‌تری را نسبت به سری مبتدی داریم. تعداد تکرار حرکات بیشتر در هر ست – استفاده از وسایل ورزشی کامل تر- تمرینات سنگین تر و عضله سازی بیشتر نسبت به سری مقدماتی از ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تمرینات ورزشی در این سطح خواهد بود.

 برنامه‌های تمرین در منزل در سطح نیمه‌حرفه‌ای به شدت عضلات را درگیر می‌کند و افزایش حجم عضلات با حرکات حرفه‌ای را تجربه خواهید کرد.

جدول راهنمای انتخاب برنامه های نیمه حرفه ای تمرین در منزلبسته ورزش در منزل پیشرفته (Advance)

بدنسازی در منزلبرنامه حرفه‌ای ورزش در منزل شامل جلسات تمرینی بیشتر و ست‌های سخت‌تر و بیشتر می‌باشد و مناسب افرادی است که به صورت منظم در حال ورزش کردن هستند. فشار تمرین در بالاترین سطح قرار دارد. سبک اجرای حرکات- تعداد در تکرار آن‌ها- زمان و مهارت در انجام حرکات از مهمترین ویژگی‌های سری تمرینی پیشرفته می‌باشد. استفاده از تجهیزات و ابزارهای ورزشی در این سطح تمرین بسیار مهم است.

عموما کسانی که در این سطح قرار می‌گیرند سابقه ورزش و تمرین منظم را داشته‌اند و بدن آن‌ها در سطح آمادگی مناسبی به سر می‌برد. این برنامه نیز در 10 سطح A1  الی A10‌ طراحی شده است. شما با توجه به هدفی که دارید برنامه دلخواه خود را انتخاب نمایید.

با توجه به توضیحات ارایه شده قطعا شما هم به این نتیجه رسیدید که تمرین و ورزش در منزل محدودیت ندارد. دیگر نمی‌توانید برای ورزش نکردن بهانه‌ داشته باشید!!

 هر فرد در هر شرایطی می‌تواند در هر مکانی خارج از باشگاه انواع تمرینات و برنامه‌های متنوع وزرشی تن‌ورز را دریافت و اجرا کند. بنابراین درنگ جایز نیست. همین الان می‌توانید با عضویت در سایت تن‌ورز انواع برنامه بدنسازی در منزل و هم طراز با سطح تمرینی خود را دریافت نمایید.

امکانات مورد نیاز برای انجام حرکات تمرین در منزل

یکی از امتیازات برنامه تمرین در خانه تن‌ورز این است که نیاز به دستگاه‌های گران‌قیمت و سنگین و متنوع موجود در باشگاه‌ها را ندارید. شما می‌توانید با ابزار و وسایل ساده‌تر، ورزش در منزل را تجربه کنید.

بسیاری از تمرینات طراحی شده در سطوح مختلف، خصوصا در سطح عمومی نیاز به ابزار و وسایل ورزشی ندارند. اما در سایر سطوح برنامه تمرینی، تجهیزات ساده ورزشی از جمله دمبل‌، کش ورزشی، طناب و توپ فیت بال را می‌توان نام برد که با هزینه کم قابل تهیه است.

برنامه تمرین در منزلتن‌ورز خرید این تجهیزات را نیز برای شما راحت کرده و به سادگی می‌توانید با چند کلیک ساده هر کدام از این ابزارهای ورزشی را به صورت آنلاین از فروشگاه تن‌ورز خریداری کنید.

نحوه سفارش برنامه تمرین در منزل

برای دریافت بسته‌های ورزش در منزل در سطوح مختلف نیازی نیست از خانه خارج شوید. شما می‌توانید به راحتی از طریق سایت تن‌ورز و لینک ارسالی علاوه بر تهیه برنامه‌های مهم ورزشی و بدنسازی سایر محصولات تن‌ورز را به صورت آنلاین خریداری و تهیه کنید.

بعد از نهایی کردن سفارش، برای شما لینک و توضیحات لازم ارسال خواهد شد تا بتوانید به راحتی برنامه تمرینی را روی گوشی خود نصب کنید و هر کجا و هر زمان تمایل داشتید استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این نوشته سعی کردیم تا  انواع برنامه‌های تمرین در منزل را با جزییات به شما معرفی کنیم تا در شرایط اضطراری که فرصت رفتن به باشگاه را ندارید به راحتی و در منزل برنامه‌های سلامتی و تناسب اندام خود را دنبال کنید.

از تمرینات ورزشی خود عقب نمانید. همان‌طور که عنوان شد بدنسازی در منزل اصلا پیچیده نیست و امیدواریم با برنامه‌های ارایه شده لذت کافی از ورزش در منزل را به صورت فردی و حتی با افراد خانواده ببرید.

N:1569