سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

ورزش چگونه شما را زیباتر می‌کند؟

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه

    ورزش وزیبایی

    برای باشگاه رفتن به بهانه احتیاج دارید؟ چه بهانه‌ای بهتر از اینکه ورزش شما را زیباتر می‌کند؟

    شاید هدف شما از ورزش لاغری، فرم دهی اندام، صاف کردن شکم و یا فرم‌دهی شانه‌هایتان باشد. شاید هم هدف شما سلامتی و دور کردن خطر سکته، سرطان و بیماری‌های دیگر است. اما آیا تا به حال اثراتی که ورزش بر روی زیبایی شما می‌گذارد را در نظر گرفته‌اید؟ بر روی احساسات و روند خوابتان چطور؟ نگاهی بیاندازید به انواع اثرات ورزش مداوم بر زیایی و ازین پس اگر به دنبال بهانه‌ای برای ورزش کردن بودید، اگر این دلایل به شما انگیزه ندهد، هیچ چیز نمی‌تواند شما را به ورزش تشویق کند.

               1. ورزش به سرعت پوست شما را شفاف می‌کند.

    کرم‌ها و لوسیون‌های گران‌قیمت را فراموش کنید. ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای تغذیه و احیای پوست خسته است. قبل از اینکه ماسک پوستی دیگری بخرید، پیاده روی کوتاه یا آرام دیویدن را امتحان کنید. با به تپش درآمدنقلب و افزایش گردش خون پوست شما با خون سرشار از اکسیژن روند دفع توکسین‌ها را افزایش می‌دهد. آیا تابه‌حال بلافاصله پس از ورزش کسی به شما نگفته است که پوستتان شفاف‌تر شده‌است؟

    2. سلولیت را کاهش می‌دهد.

    سلولیت ناشی از گردش خون نامناسب خون است. ورزش‌ کردن، مخصوصا ورزش‌هایی مانند یوگا کمک می‌کنند که جریان مایعاتی نظیر خون در بدن افزایش یابد که به مرور زمان به رفع سلولیت کمک می‌کند.

    3. پیری را به تعویق میاندازد.

    حتی 30 دقیقه راه‌ رفتن روی تردمیل به سرعت درصد استرس و هورمون‌های استرس‌زا مانند سروتونین و نورپنیفرین را در مغز پایین ‌می‌آورد. چیزی که جالب است اینست که ورزش حتی ممکن است در سطح سلولی نیز تاثیر گذار باشد و روند تاثیر استرس بر پیر شدن مارا برعکس می‌کند. در تحقیقاتی که در سال 2011 در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد مشخص شد که در زنان پر استرسی که به طور میانگین هر 3 روز 45 دقیقه ورزش می‌کنند علایم پیری دیرتر بروز پیدا می‌کند.

    4. مبارزه با لک ها

    اجازه ندهید کرم‌های زیبایی شما را از ورزش کردن باز دارند. تحرک و عرق کردن، منافذ پوست را باز کرده و همچنین در بدن تعادل هورمونی ایجاد می‌کند. البته اگر مستعد جوش زدن هستید در کنار ورزش کردن از کرم‌های زیبایی نیز استفاده کنید. در حین ورزش آب زیادی بنوشید و مهم‌تر از همه هرگز با آرایش ورزش نکنید. 


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت womenshealthandfitness.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید.

     

    عضو کانال تلگرام و اینستاگرام مخصوص بانوان تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *