اخبار

اکبری مطلق: بجنورد میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی کشور شد.

  •  

     

    رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان شمالی گفت: مسابقات مچ اندازی قهرمانی باشگاه های کشور در دو بخش راست و چپ دست در 3 رده سنی به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

    امین اکبری مطلق ضمن اعلام خبر فوق به سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، اظهار کرد: با انتصاب نائب رئیس بانوان هیات خراسان شمالی، علاوه فعالیت های آموزشی و برگزار دوره های مربیگری، برای اولین بار مسابقات مچ اندازی بانوان را برگزار کردیم.

    رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان شمالی افزود: بیشتر استعداد های خراسان شمالی در مچ اندازی و پاورلیفتینگ است و برای حمایت از علاقمندان و استعدادهای شناخته شده ی این رشته، سالنی را آماده و تجهیز کردیم تا مشکلی برای تمرین کردن این افراد وجود نداشته باشد.

    اکبری مطلق با اشاره به این موضوع که در سطح استان 50 سالن بدنسازی وجود دارد و هیچ یک از رشته های ورزشی این تعداد سالن را د راختیار ندارند، اذعان داشت: با توجه به علاقمندی جوانان به این رشته و نگرانی خانواده ها از وجود افراد سودجو، در حال آماده سازی مرکزی تحت نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم تا دانش علمی لازم را در اختیار ورزشکاران و خانواده ها قرار بگیرد تا شناخت کافی از انواع مکمل ها را بدست آورند و از نگرانی هایشان کاسته شود.

    این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی نگاه منفی به رشته بدنسازی دارند در حالی که این رشته ورزشی بر سلامت جسم و روح تاکید دارد که باید این امر را به کمک ارباب جراید و کارشناسان علوم ورزشی و تغذیه اشائه دهیم.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: پاورلیفتینگ و مچ اندازی جزء رشته هایی هستند که جنبه عمومی دارند و با اقبال عمومی چشمگیری هم مواجهه است. کمیته همگانی ما مسابقات متعددی در سطوح مختلف اجتماعی برگزار می کند و هفته اول مرداد ماه هم در یکی از پارک های مرکز استان مسابقه عمومی مچ اندازی برگزار می کنیم.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *