اخبار

نیک رزم: قهرمانان و استعدادهای آذربایجان شرقی دارای شناسنامه می شوند

  •  

    رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی گفت: کمیته فنی برای قهرمانان استان پرورنده قهرمانی و برای استعدادهای برتر شناسنامه قهرمانی تشکیل داده است تا تا سیر صعودی و نزولی این استعدادها شناسایی و نقاط قوت و ضعفشان مشخص شود.

    علی نیک رزم در گفتگو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار کرد: کمیته فنی برای قهرمانان استان پرورنده قهرمانی و برای استعدادهای برتر شناسنامه قهرمانی تشکیل داده است. شناسنامه قهرمانی به این صورت است که ورزشکار با استعدادی که در مسابقه قهرمانی شرکت می کند و به هر دلیلی موفق به مدال آوری نمی شود هر 3 ماه یکبار مورد بررسی کمیته فنی قرار می گیرد تا سیر صعودی و نزولی آنها شناسایی و نقاط قوت و ضعفشان مشخص شود تا برنامه ریزی مناسب جزء قهرمانان آینده باشند.

    رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی با اشاره به این مطلب که کمیته فنی بسیار فعال است، گفت: اولین دوره استعدادیابی سال جاری در رشته پاورلیفتینگ در رده سنی پایه انجام شد و از بین ورزشکاران 16 استعداد درخشان توسط کمیته فنی شناسایی شد تا برنامه ریزی های دقیق به امید خدا در سال های آتی جزء قهرمانان باشند.

    وی افزود: مرداد ماه با ترافیک مسابقات قهرمانی استان مواجه هستیم، چرا که رقابت های بادی کلاسیک، پرورش اندام، فیزیک، پرس سینه و مچ اندازی منطقه شمال غرب کشور در مرداد ماه برگزار می شود.

    علی نیک رزم ادامه داد: رقابت های پرورش اندام به منظور انتخابی تیم اعزامی به مسابقات کشوری برگزار می شود و شهریور ماه مسابقات قویترین مردان وزن -150 کیلوگرم و پاورلیفتینگ برگزار خواهد شد.

    این مقام مسئول در خصوص ارزیابی این رشته در سطح استان اذعان کرد: سعی کردیم وجهه عمومی بدنسازی و پرورش اندام را عوض کنیم. با وجود ارتباط مناسبی که این هیأت با سایر نهادهای استانی دارد، دست به دست هم داده ایم تا کارهای بسیار خوبی انجام شود و هم پای اداره ورزش و جوانان استان وارد شورای سلامت شویم.

    نیک رزم با اشاره به این مطلب که بیشترین مشارکت بخش خصوصی در امر ورزش با هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان می باشد، تصریح کرد: به منظور بازرسی دقیقتر و اینکه نظرها شخصی نشود، تیم بازرسی تشکیل دادیم و باشگاه ها را رتبه بندی کردیم. به این صورت که بهترین باشگاه A+ و پایین ترین رتبه باشگاهی C می باشد که این کار باعث ایجاد انگیزه رقابت سالم در بین باشگاه داران شده است.

    رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی با تاکید به این موضوع که سال گذشته به عنوان هیات برتر در بحث آموزش شناخته شد، گفت: همیشه آموزش و بروز رسانی اطلاعات علمی داوران و مربیان از اولویت های هیات بوده است و در نظر داریم در صورت موافق فدراسیون، مربیگری درجه 2 پرورش اندام و پاورلیفتینگ را برگزار کنیم. همچنین دومین دوره کلاس های مربیگری بدنسازی درجه 3 بانوان با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

    علی نیک رزم در ادامه اظهار کرد: شعار ما در بخش بانوان مادران سالم، جامعه سالم است که مورد استقبال فرمانداری قرار گرفت و صحبت هایی با شهرداری شده است تا محل های مناسبی را به بانوان اختصاص دهند. انتظار داریم در شرایط اقتصادی حال حاضر، شهرداری و بخش خصوصی به همکاری با یکدیگر شرای و محیط مناسبی را برای فعالیت های بانوان فراهم سازند.

    وی با تاکید به این موضوع که باید از قهرمانان قدردانی و حمایتی در خور و شایسته آنها انجام شود، خاطرنشان کرد: عمده مشکل قهرمانان و ورزشکاران حرفه ای بحث اشتغال است که در تلاش هستیم طی مکاتبات انجام شده با مسئولان مربوط این ورزشکاران در ارگان های دولتی یا کارخانجات بزرگ صنعتی مشغول به کار شوند.

    این مقام مسئول در پایان یادآور شد: شب گذشته مراسم ضیافت افطاری با حضور خانواده بزرگ بدنسازی و پرورش اندام برگزار ش. همچنین تدارکی در نظر گرفته شده است تا روز عید فطر تمام مسئولان نهادهای استانی، ورزشکاران این رشته و باشگاه داران گرد هم جمع شوند و دیداری تازه کنند.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *