اخبار

دکتر احمدی: نتیجه گرایی و منفعت طلبی نباید به ذات ورزش آسیب وارد کند

  • مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی، پژوهش و آموزش وزارت ورزش و جوانان در اولین همایش فرهنگ ورزشی و ایثار با تاکید بر اینکه نتیجه گرایی و منفعت طلبی های شخصی نباید سبب شود به اصل تقدس در ورزش آسیب وارد شود، گفت: اماکن ورزشی اماکن مقدسی هستند که نباید به واسطه سود جویی ها لطمه ای به آن وارد شود.

    دکتر عبدالحمید احمدی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حماسه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی سبب شده تا یكى از تجربه‌هاى بزرگ و بسیار پرارزش تاریخ این مملکت رقم بخورد و ما باید همیشه قدردان این عزیزان باشیم.

    معاون فرهنگی، پژوهش و آموزش وزارت ورزش و جوانان در ادامه صحبتهای خود اظهار داشت: اصل و ذات ورزش در پاکی نهفته است و حفظ این پاکی دغدغه ما مسئولان است و جاری سازی مفاهیم فرهنگی و ورزشی در ورزش برای ما در درجه اول اولویت قرار دارد.

    مشاور عالی وزیر با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم برای کسب درآمدهای ناصواب سلامت فرد و جامعه به مخاطره بیافتد بیان کرد: اماکن ورزشی اماکن امنی است که خانواده ها فرزندان خود را برای حفظ سلامتی و روحیه و نشاط به این مکانها می سپارند. ما به عنوان مسئولان، مدیران و مربیان باید از هر کاری که بر اصل ورزش صدمه وارد می کند، جلوگیری کنیم.

    دکتر عبدالحمید احمدی از بدنسازی به عنوان رشته ای فراگیر و مورد توجه نوجوانان و جوانان یاد کرد و افزود: تا جایی که من اطلاع دارم نزدیک به 12 هزار باشگاه بدنسازی در ایران وجود دارد که نشان می دهد این رشته خانواده ای بزرگ و پرجمعیت دارد و با اقبال عمومی روبرو است.

    وی خاطر نشان کرد: در کنار پرورش جسم باید به پرورش روح نیز اهمیت دهیم. ورزش بدنسازی سختی ها و مرارت های زیادی می طلبد که البته این سختی ها نباید باعث شود راه میانبر را انتخاب کنیم و سلامت خود را به خطر اندازیم.

    معاون فرهنگی و آموزشی در پایان گفت: خوشبختانه نظارت وزارت ورزش و جوانان در بخش باشگاه ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان متولی کار تاکنون اقدامات خوبی را در اشاعه "ورزش سالم" انجام داده و انتظار می رود باشگاه ها همکاری بیشتری با فدراسیون و هیاتهای استانی داشته باشند.

    گفتنی است اولین همایش فرهنگ، ورزش، ایثار به مناسیت هفته دفاع مقدس و با همکاری معاونت فرهنگی، معاونت توسعه ورزش همگانی، اداره کل ایثارگران و مرکز مقاومت بسیج وزارت ورزش و جوانان، سازمان بسیج ورزش کشور و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام صبح امروز (یکشنبه 6 مهر) در سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

    منبع: فدراسیون پرورش اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *