اخبار

سجاد نیکنام: برای فتح بالاترین سکوی آسیا با تمام توان خواهم جنگید

  • نماینده دسته وزنی 80 کیلو گرم تیم اعزامی پرورش اندام کشورمان به مسابقات آسیایی ژاپن گفت: دیگر بدنم کشش رقابت در وزن پایین را ندارد، به همین خاطر به یک وزن بالاتر آمدم. هر چند دو سه حریف جدی دارم، اما برای فتح بالاترین سکو با تمام توان خواهم جنگید.

    سجاد نیکنام، ملی پوش پرورش اندام کشورمان که در تمام سالهای حضورش در میادین بین المللی دست پر به خانه بازگشته است، حال با صلاح دید کمیته فنی فدراسیون تصمیم گرفته است یک وزن بالاتر در رقابت های آسیایی 2015 حاضر شود تا این بار شانس خود را در وزن 80 کیلو گرم محک بزند.

    سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با این ملی پوش پرورش اندام اعزامی به مسابقات قاره ای به گفتگو پرداخت که در ادامه شاهد آن خواهید بود:

    * با توجه به اینکه امسال چهارمین دوره حضورت در ترکیب تیم ملی است، آیا بنظرت نسبت به سالهای گذشته راحتتر به تیم ملی ملحق نشدی، به هر حال تو قهرمان باتجربه ای هستی ؟
    -خیلی هم راحت نبود. 3 ماه است که در رژیم هستم و در روز 2 جلسه تمرین می کنم، یک ساعت و نیم هوازی و 2 ساعت وزنه کار می کنم. البته می دانستم حریف و تهدید جدی ندارم، از همین رو با 60 درصد آمادگی بدنی وارد اردو شدم. با این حال هر چقدر هم از خودم مطمئن باشم باز هم رقیب را دست کم نگرفتم.

    * شما که در وزن 75 کیلو گرم نتایج درخشانی بدست آوردی، چرا تصمیم گرفتی امسال یک وزن بالاتر مسابقه بدهی؟
    -دیگر بدنم کشش رقابت در وزن پایین را ندارد. چگالی بدنم بالا رفته است و با کمک مربی ها و نظر مثبت کمیته فنی تصمیم بر این شد که امسال در وزن 80 کیلو گرم رقابت کنم.

    * چقدر از حریفان جدیدت شناخت داری؟
    -دو سه نفر را می شناسم. یک حریف ازکره جنوبی در وزن 75 کیلو گرم داشتم که او هم امسال به یک وزن بالا آمده است. امارات و بحرین هم از حریفان جدی در این وزن به حساب می ایند.

    * چه سکویی را پیش بینی می کنی؟
    -پیش بینی کردن سخت است، ولی برای فتح بالاترین سکو می جنگم. زحمتم را می کشم و مابقی آن حکمت خدا است و هر چه خدا بخواهد.

    * شرایط تیم و ورزشکاران را چطور می بینی؟
    بچه ها وضعیت بدنی خوبی دارند. همه از خوبان ایران هستند که انتخاب شدند و با اینکه اولین تجربه شان است ولی تیم بسیار قویی داریم. با توجه به ژنتیک و قابلیت بدن ایرانی ها و بدن آماده بچه ها، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد قهرمانی مجدد تیم ایران را دور از دسترس نمی بینم.

    * چقدر تفاوت بین تیم جوان امسال و تیم های پر تجربه سال های گذشته می بینی؟
    فقط چهره و اسم های جدید جایگزین شده است. اگر همت کنند نماینده خوبی برای وزن های خودشان هستند و توانایی مدال آوری را دارند.

    * تجربه هایت را در اختیارشان می گذاری؟
    100 درصد. وظیفه خودم می دانم که در برنامه های رژیمی، روحی و روانی راهنمایشان باشم و تجربیات پرواز را به آنها انتقال دهم.

    * در پایان…
    از رئیس فدراسیون کمال تشکر را دارم، چرا که واقعاً با زحمات ایشان هر دوره از اردوها نسبت به گذشته بهتر و بهتر برگزار و از استرس و حاشیه ها کاسته می شود. به امید خدا که بتوانیم این زحمات را جبران کنیم.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *