اخبار

سيستم تمريني من 180 درجه با بقيه متفاوت است

  • سجاد نيکنام سال گذشته يکي از ملي پوشان موفق ايران بود که

     توانست در رقابت های قهرمانی جهان به مقام قهرمانی وزن 75 کیلو برسد. نیکنام که این روزها خود را برای دفاع از عنوان خود در مسابقات جهانی آماده می کند در این فرصت به چند پرسش تمرینی بشیر پاسخ داده است.

    * بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد، شروع به بمباران این ریزعضله کردی. آن هم با سیستمی مانند سوپرست. دلیل این شروع انتحاری چیست؟
    ـ از دورانی که در خاطرم هست و ورزش را جدی دنبال می‌کردم، تمرین پشت بازو را همینطور آغاز می‌کردم. خیلی پرقدرت و شجاعانه. در توضیح منطقی روشم می‌توانم بگویم سیستم تمرینی من در این روز 180 درجه با همه فرق دارد. یعنی به جای اینکه فشار تمرین را آرام آرام به اوج برسانم، بالعکس به تدریج روند کار را به سمت کاهش فشار هدایت می‌کنم. ابتدای تمرین هنوز انرژی تحلیل نرفته و با استفاده از سیستم پرفشاری مثل سوپرست در ابتدای کار، بی‌درنگ خون در بدن پمپ می‌شود.
    *
    به گفته خودت پس از تمرین پشت بازو می‌خواهی جلوبازو را تمرین بدهی. تلفیق تمرین این دو ماهیچه نزدیک به هم چه نتیجه‌ای در پی دارد؟
    ـ پاسخ را می‌توانید در لابه‌لای سوال خودتان بیابید. آنجایی که گفتید جلوبازو و پشت بازو نزدیک به هم هستند. نتیجه تمرین آنها در یک روز، یافتن جایگاهی ویژه میان لیست تمامی ماهیچه‌های حجیم و تفکیک بدن است.
    *
    نمی‌دانم برایت پیش آمده یا نه. اما گهگاه لرزش دست یا عدم کنترل کافی باعث می‌شود پشت بازو سویینگ یا همان پشت بازو دمبل جفت را به درستی اجرا نکنیم. نظرت در این مورد چیست؟
    ـ بله. این اتفاق که اکثراً در بین مبتدیان رخ می‌دهد، فقط و فقط به خاطر عدم تمرکز و تفکر و یا درست در دست نگرفتن دمبل می‌باشد.
    *
    نام حرکت پشت بازو سیم خم را کمتر شنیده‌ایم. کمی در موردش توضیح می‌دهی؟
    ـ پیش از هرکاری به سراغ اورکراس می‌رویم و دستگیره آن را در پایین‌ترین سوراخ چفت می‌کنیم. بعد از آن دقیقاً مثل حرکت پشت بازو دمبل خم عمل می‌کنیم ولی این بار با سیم‌کش.
    *
    باز هم به این سوال همیشگی می‌رسیم. دستگاه یا وزنه آزاد؟ این بار در مورد حرکت پشت بازو دیپ.
    ـ تفاوت در همه وزنه‌ها و دستگاه‌ها، تفاوت در چگونگی زاویه فشار است. زیرا گویی در این حالت در مورد این حرکت خودم بیشتر به دستگاه خوشبین‌تر هستم. پشت بازو راهی برای فرار ندارد و فعال‌تر از همیشه شروع به رشد می‌کند.

     

    منبع : بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *