اخبار

گزارشي از اردوي تيم پرورش‌اندام

  • هفته گذشته مدعيان ورود به تيم ملي پرورش‌اندام توسط اعضاي کميته

    فنی ارزیابی شدند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارشی از حال و هوای اردوی تیم پرورش‌اندام و اتفاقاتی است که در این روز افتاد 
    .
    60
    کیلو: آمادگی شیرخانی
    اکبر شیرخانی بدنساز دسته 60 کیلو در اولین اردوی بازبینی توانست بقیه رقبای خود را کنار بزند و به عنوان تنها نماینده این دسته انتخاب شود.
    در این گروه جاسم شریف‌زاده ( قهرمان دسته 55 کیلو مسابقات انتخابی-سنندج) با وزن 100/67، فرشاد آقا بابایی از گلستان با وزن 65 کیلو و وحید ساعی دهقان از استان البرز با وزن300/69 کیلو (نفرات دوم و سوم دسته 60 کیلو کشوری سنندج) حضور داشتند اما در نهایت چگالی بسیار خوب شیرخانی و کات فوق‌العاده او باعث شد که کمیته فنی با اطمینان بالا بتواند نماینده این دسته را انتخاب کند گويا قرار است امسال تيم ملي ايران روي يك مدال سبك وزن حساب ويژه‌اي باز كند.
    اکبر شیر خانی با وزن 70 کیلو در اردو حاضر وزن کشید
    .
    65
    کیلو: علیزاده انتخاب شد
    در این گروه غلامرضا علیزاده با 68.800 کیلو(مدال آور آسیایی سال گذشته)، ایمان صفایی با 67.400 کیلوگرم(نفر دوم دسته 65 مسابقات سنندج)، و محمد عبدی با 68.600 کیلو(نفر اول دسته 65 مسابقات سنندج) حاضر بودند اما در نهایت این علیزاده بدنساز خوش اخلاق اهل تبريز بود که توانست بار دیگر به عنوان نماینده این دسته به عضویت تیم ملی درآید
    .
    70
    کیلو: بازگشت حیدری
    فرامرز عزیزی با 100/79 کیلو حاضر شد او كه سال گذشته در دسته 65 كيلوگرم مسابقات آسيايي سوم شد اما امسال نتوانست به دلیل اضافه‌وزن تيم ملي اعزامي به مسابقات آسيايي را همراهي كند.
    مهدی حیدری قهرمان سبك وزن كشورمان پس از چند سال دوري(به علت خدمت سربازی چند سال از حضور در رقابت‌ها غایب بود) بعد از قهرماني در مسابقات كشوري توانست در اردو نيز مورد تاييد فني قرار گيرد او با 76 کیلو در اردو وزن كشيد.
    امید سلیمانی مدال‌آور امسال و سال گذشته آسيايي نيز با 400/74 کیلو  توانست به مرحله بعدي اردو راه يابد
    .
    75
    کیلو: نیکنام و کلاته انتخاب شدند
    با توجه به انصراف احسان احمدی کار برای بقیه مدعیان این وزن راحت‌تر شد. سجاد نیکنام (قهرمان 75 کیلو جهانی 2013) با 82 کیلو وزن به همراه حسین کلاته (نایب قهرمان سنندج)  با 300/80 کیلو و محسن مکتوبیان(قهرمان دسته 80 کیلو کشوری)  با 400/76 کیلو رقابت داشتند.  اما در نهایت نیکنام و کلاته به مرحله بعدی راه پیدا کردن تا با توجه به کیفیت بالای اوزان سنگین‌تر بايد منتظر باشند تا یکی از آنها در مرحله بعدی اردو را ترک کند
    .
    80
    کیلو: رقابت رستمی و اکبرنیا
    در این گروه ابتدا 3 نفر ثبت‌نام کردند اما از آنجا که وزن مکتوبیان پایین بود، او را با دسته 75 كيلو به رقابت انداختند.
    و در نهايت رستمي و اكبرنيا براي عضويت تيم ملي رقابت داشتند. در اين گروه علی رستمی قهرمان کوتاه قد و پر چگالی دو دوره آسیایی به همراه بابک اکبرنیا انتخاب شدند تا به احتمال زیاد در مرحله بعدی یک نفرآنها کنار گذاشته شود.
    علی رستمی که چندی پیش قهرمانی خودش را در رقابت‌های آسیایی تکرار کرد این روزها با آمادگی بالایی در اردو ظاهر می‌شود اما بابك اكبر‌نيا هم نشان داده كه فيزيك او در رقابت‌هاي بين‌المللي مورد توجه قرار مي‌گيرد و مي‌توان  روي او حساب باز كرد
    .
    85
    کیلو: چوپان یکه‌تاز بود
    یکه‌تاز این وزن کسی نبود جز هادی چوپان، شرکت‌کنندگان کشورهای مختلف دسته 85 کیلو جهانی امسال هم باید طلای این دسته را دور از دسترس بدانند چرا که چوپان بهتر از سال گذشته ظاهر شده است.
    در مورد چوپان باید آرزو کرد و امیدوار بود که با داشتن یک مدیر برنامه خوب بتواند در سال‌های آینده شانس خود را در بین حرفه‌ای‌های پرورش‌اندام محک بزند
    .
    90
    کیلو: اوج رقابت
    اوج رقابت‌های درون اردویی با دسته 90 کیلو آغاز شد. مرتضی مشایخ، رضا کاکاوند، خلیل اسدی، آیت نجد باقری و علیرضا سرلک 5 بدنسازی بودند که کار را برای کمیته فنی سخت کردند و حذف هر كدام از آنها باعث افسوس علاقه‌مندان به بدنسازي بود.
    کاکاوند که در رقابت‌های کشوری دوم شد با پیشرفت چشمگیری نسبت به قبل حاضر شد. در این بین مرتضی مشایخ هم که از بقیه رقبایش حداقل 5 کیلو سبک‌تر بود با کات خوبی رقابت کرد. از طرفي كميته فني همچنان حساب ويژه‌اي براي فيزيك زيباي خليل اسدي اورآل رقابت‌هاي در نظر گرفته است.
    به همين دليل آیت نجد باقری و علیرضا سرلک از این گروه خط خوردند.
    به احتمال زیاد 90 کیلو دسته‌ای است که کمیته فنی مجبور می‌شود در این وزن 2 نفر را راهی کند
    در این میان آيت نجد باقري قرار است در رقابت‌هاي آرنولد كلاسيك اروپا شركت كند
    .
    95
    و 100 کیلو: مدعیان با سابقه
    برای اولین بار دسته 55 کیلو حذف و به جای آن دسته 95 کیلوگرم به دسته‌بندی رقابت‌های پرورش‌اندام قهرمانی جهان IFBB اضافه می‌شود. اتفاقی که بیش از هر چیز خوشایند پرورش اندام ایران خواهد بود.
    با این تغییر، کار تیم ملی راحت‌تر شد در جایی که رضا نوری آرا، حسن خسروی، رضا باقرزاده، مهدی محمدی و مهدی عیاری قرار بود با هم رقابت داشته باشند در نهایت با حذف مهدی محمدی این عیاری و باقر زاده بودند که برای دسته 95 انتخاب شدند و نوری آرا و خسروی هم به عنوان نمایندگان دسته 100 کیلو به مرحله بعدی اردو راه پیدا کردند
    .
    100+
    کیلو: رقابت سنگین‌وزن‌ها
    محمد رضا علی اکبر (نایب قهرمان آسیایی 2013) با111 کیلو، اسحاق قویدل با 112 کیلو، علی اصغر کابلی با 112 کیلو، و مهدی سبزواری با 114 کیلو با هم رقابت داشتند.
    در این میان کابلی پیشرفت خوبی نسبت به مسابقات کشوری داشت. قویدل هم همانند گذشته خوب ظاهر شد. مهدی سبزواری هم که در جلسه قبلی به خاطر نداشتن کات لازم مورد انتقاد فنی قرار گرفت، این بار کات‌تر از قبل بود و در نهایت این محمد رضا علی اکبر بود که نتوانست نظر کمیته فنی را جلب کند و از ادامه اردو باز ماند.

     

    منبه : بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *