اخبار

مسافران برزيل و اسپانيا مشخص شدند

  • روز پنج‌شنبه 17 مهرماه آخرین جلسه بازبینی اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی جهان – برزیل برگزار شد.
    در این اردو محمد نصیری، امید جبلی، محمدعلی عبداللهی، حمید ملکی، علی تبریزی، محمد شاکری و سامان سرابی به عنوان اعضای کمیته فنی ورزشکاران را مورد بازبینی قرار دادند.
    با توجه به قوانین جدید IFBB مسابقات جهانی پرورش‌اندام در اوزان 65، 70، 75، 80، 85، 90، 95، 100 و 100+ کیلوگرم برگزار خواهد شد. به همین دلیل کمیته فنی مجبور بود تا حداکثر 9 نفر را برای مسابقات برزیل انتخاب کند.
    دسته 60 و 65 کیلوگرم: اکبر شیرخانی به عنوان نماینده 60 کیلوگرم در اردو حاضر بود و این در حالی است که چنین وزنی در رقابت‌های جهانی وجود ندارد و غلامرضا علیزاده نیز به عنوان نماینده 65 کیلوگرم نتوانست در نهایت نظر کمیته فنی را جلب کند.
    در این دوره از اردو کمیته فنی ترجیح داد در اوزان سنگین 2 نماینده ببرد و در دسته 65 کیلوگرم نماینده‌ای نداشته باشند.
    دسته 70 کیلوگرم: امید سلیمانی قهرمان سال گذشته مسابقات آسیایی و نایب قهرمان آسیایی امسال با آمادگی خوبی ظاهر شده بود، اما مهدی حیدری بعد از چند سال دوری از مسابقات کسی بود که کمیته فنی را مجاب کرد تا او را انتخاب کنند.
    باید دید که حیدری با آن فریم زیبا و استیل خوبی که دارد آیا می‌تواند طلسم سبک‌وزن جهانی را برای ایران بشکند یا خیر؟
    دسته 80 کیلوگرم: بابک اکبرنیا با کارنامه خوبی که دارد سال گذشته قهرمان مسابقات جهانی مراکش شد او در روز بازبینی آمادگی خوبی داشت. از طرفی علی رستمی که چند ماه پیش قهرمان رقابت‌های آسیایی شده بود او نیز آمادگی خوبی داشت.
    کمیته فنی درنهایت و پس از بررسی قهرمانان دیگر اوزان به این جمع‌بندی رسیدند که در این وزن هر 2 نفر را انتخاب کنند. رقابت رستمی و اکبرنیا در جهانی در نوع خود دیدنی است.
    دسته 85 کیلوگرم: هادی چوپان علاوه بر اینکه تنها نماینده این دسته وزنی بود آمادگی فوق‌العاده‌ای داشت. او تنها بدنسازی بود که در طول اردو همواره مورد تحسین قرار می‌گرفت و جایگاهی تثبیت شده در تیم ملی داشت.
    این بدنساز خوش‌اخلاق محبوبیت زیادی بین ورزشکاران درون اردو دارد. امیدواریم چوپان بتواند به قهرمانی‌های خود در رقابت‌های جهانی ادامه دهد.
    دسته 90 کیلوگرم: رضا کاکاوند، مرتضی مشایخ و خلیل اسدی نمایندگان این دسته وزنی بودند. سخت‌ترین کار کمیته فنی در این روز شاید انتخاب یک نفر از بین این سه نفر بود. در طول یک ماه گذشته کاکاوند و مرتضی مشایخ که در رقابت‌های کشوری هم شرکت کرده بودند. آمادگی خوبی داشتند از طرفی خلیل اسدی که در رقابت‌های آسیایی اورال شده بود آهسته آهسته به آمادگی بالا رسید.
    درنهایت خلیل اسدی انتخاب نهایی کمیته فنی بود، مرتضی مشایخ و رضا کاکاوند از سفر به برزیل جا ماندند تا خیلی‌ها که برای مدال آنها حساب باز کرده بودند شوکه شوند.
    وزن 95 کیلوگرم: رضا باقرزاده سال شلوغی را پشت سر گذاشته بود او بعد از حضور در چند تورنمنت در کشورهای حوزه خلیج فارس در رقابت‌های آسیایی سریلانکا صاحب مدال طلا شد. بدنساز جنوبی دسته 9 کیلوگرم کشورمان روز اردو در رقابت با مهدی عیاری نتوانست نظر فنی را جلب کند و این مهدی عیاری بود که به برزیل اعزام خواهد شد.
    عیاری در طول مدت اردو آمادگی خوبی داشت، عیاری که قصد داشت حرفه‌ای شود. این روزها دل خوشی از وضعیت موجود ندارد و دوست دارد با قهرمانی در برزیل بتواند مسیر حرفه‌ای خودش را هموارتر کند.
    دسته 100 کیلوگرم: رضا نوری‌آرا که سال گذشته اورال رقابت‌های جهانی WBPF شده بود امسال در مسابقات کشوری شرکت کرد تا شانس خود را در جهانی IFBB محک بزند. او در رقابت درون اردویی با حسن خسروی توانست تنها منتخب کمیته فنی در این دسته وزنی باشد.
    اما حسن خسروی که سال گذشته در رقابت‌های مراکش دوم شده بود، امسال قصد داشت با قهرمانی در این رقابت‌ها ثابت کند که سال گذشته نیز رنگ مدالش می‌بایست طلا می‌بود که این فرصت به او داده نشد.
    دسته 100+ کیلوگرم: حذف‌شدگان این دسته نیز معترض بودند و حق خودشان می‌دانستند که انتخاب شوند.
    علی‌اصغر کاهی و مهدی سبزواری دو نفری بودند که در آخرین روز رقابت درون اردویی را به اسحاق قویدل واگذار کردند.
    قویدل بدنساز شمالی کشورمان توانست جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کند او که بدنسازی را با وحید اکبرزاده و علی تبریزی دنبال می‌کند امسال به عنوان نماینده سنگین‌وزن تیم ملی نگاه‌های زیادی را دنبال خود دارد.
    بادی‌کلاسیک:
    دسته 168ـ سانتی‌متر: روح‌الله میرنورالهی که پیش از این قرار بود در مسابقات ساحلی تایلند شرکت کند به عنوان نماینده این دسته در رقابت‌های جهانی اسپانیا انتخاب شد.
    دسته 171ـ سانتی‌متر: کمیته فنی نتوانست نظر قطعی خود را در این دسته اعلام کند. بنابراین انتخاب یک نفر از میان مهدی پروانی و سید امیر موسوی به جلسه دیگری موکول شد.
    دسته 175ـ سانتی‌متر: سجاد حیدری و سید مجتبی حسینی‌زاده از ادامه راه بازماندند و این مجتبی ارزشمند بود که به عنوان نماینده این دسته انتخاب شد.
    دسته 180ـ سانتی‌متر: مهدی رانی‌پور که به عنوان آقای کات معروف است. شانس این را دارد تا در رقابت‌های جهانی بادی‌کلاسیک صاحب مدال طلا شود.
    دسته 180+ سانتی‌متر: شاهین فریدپور سرانجام توانست تنها نماینده تیم ملی در این دسته وزنی – قدی باشد او در رقابت درون اردویی توانست به علی شمس‌قمر برتری پیدا کند.

    منبع: بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *