اخبار

نتايج مسابقه 212 پوندي‌هاي مسترالمپيا

  • در دسته بدنسازان کمتر از 212 پوند (96 کيلو)، چهارده بدنساز روي صحنه آمدند تا در

    رقابت بهترین‌های بدنسازی حرفه‌ای جهان شرکت کنند. این مسابقه برای اهالی پرورش اندام ایران اهمیت داشت که بیت‌الله عباسپور بدنساز شایسته ایرانی در آن حاضر بود. عکس‌هایی که در یکی دو روز باقیمانده به آغاز مسابقه منتشر شده بود، حکایت از آمادگی بیت‌الله داشت و به نظر می‌رسید او نسبت به مسابقه‌های قبلی، کات‌تر و با چگالی بیشتری ظاهر خواهد شد.
    خوشبختانه بیت‌الله در روز مسابقه با آمادگی مطلوبی روی صحنه آمد و در نگاه اول می‌شد حدس زد که این نماینده پرافتخار پرورش اندام ایران حتما در میان برترین‌های این مسابقه خواهد بود. اما وقتی نوبت به مقایسه رسید و اولین فراخوانی داوران انجام شد، نام بیت‌الله در میان 5 نفر مدعی نبود.
    فلکس لوئیس، خوزه ریموند، ادواردو کوریا، آرون کلارک و هیده تادا یاماگیشی، پنج نفری بودند که برای فیگور مقایسه‌ای جلوتر آمدند و با توجه به این که قهرمان نامداری مثل فلکس لوئیس در این جمع حضور داشت، به نظر می‌رسید، نگاه داوران برای انتخاب 5 نفر برتر به این جمع است.
    اما در فراخوان دوم، آرون کلارک و یاماگیشی با بیت‌الله مقایسه شدند و این بدنساز ایرانی برتری محسوسی به این دو نفر داشت. بدین ترتیب کلارک از جمع مدعیان خارج شد و بیت‌الله به گروه مدعیان پیوست. در حالی که بازبینی فیلم مسابقه نشان می‌دهد که با نگاهی منصفانه عباسپور یک سر و گردن بالاتر از یاماگیشی بود اما در نهایت داوران این بدنساز ژاپنی را شایسته مقام چهارمی دانستند و عباسپور در مقام پنجم قرار گرفت.
    در رشته‌ای که اسپانسرها نقش مهمی در موفقیت و ناکامی یک ورزشکار ایفا می‌کنند، شاید یاماگیشی که اسپانسر قدرتمندی مثل گاسپاری دارد و سال‌هاست مقیم ایالات متحده است، با نگاه مهربان داوران همراه می‌شود.

    سومین قهرمانی فلکس
    در نیمه بالایی جدول، فلکس لوئیس برای این که سومین قهرمانی پیاپی خود را در دسته سبک وزن‌ها و المپیا جشن بگیرد، کار دشواری نداشت و از همان آغاز مشخص بود او رقیبی برای تهدید شدن عنوانش ندارد. اما آنچه که به چشم می‌آمد، آمادگی بالای کوریا بود و به جرات می‌توان گفت این بدنساز برزیلی هیچ وقت تا این حد آماده نبود. خوزه ریموند هم که سال‌های پایانی دوران ورزشی خود را می‌گذراند، با چهره‌ای جدید روی صحنه آمد ولی عضلات او در حال پیر شدن است و بعید به نظر می‌رسد در سال‌های آینده بتواند یکی از سه مرد برتر المپیا باشد.
    سقوط هنری
    در غیاب کوین انگلیش که از حضور در مسابقات امسال انصراف داده بود، دیوید هنری قهرمان اسبق مسترالمپیا تا رده نهم سقوط کرد. هنری که به واسطه شغلش نتوانسته بود دوران آماده‌سازی منظمی داشته باشد، به هیچ وجه آماده حضور در چنین مسابقه سنگینی نبود. سامی حداد قهرمان اسبق آماتورهای آسیا و جهان نیز در این دوره موفقیت مهمی نداشت و در رده هفتم قرار گرفت.

    رده‌بندی نهایی:
    1-
    فلکس لوئیس 2- ادواردو کوریا 3- خوزه ریموند 4- هیده تادا یاماگیشی 5بیت‌الله عباسپور 6- آرون کلارک 7- سامی حداد 8- گای سیسترنینو 9- دیوید هنری 10- چارلز دیکسون 11- احمد احمد 12- مارک داگ دیل 13- ام بویا ادواردز 14- رائول کارسکو

     

    منبع : بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *