اخبار

نصیرزاده: نخستین دوره مربیگری درجه 3 فیتنس برگزار می شود

  •  

    مسئول کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: نخستین دوره مربیگری درجه 3 فیتنس آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

    عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برگزاری مربیگری فیتنس اظهار کرد: این دوره آموزشی مطابق با استاندارهای فدراسیون جهانی تدوین شده و اولین دوره ی آن 19 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می گردد. داوطلبان در این دوره در مجموع 60 ساعت کلاس تخصصی که 40 ساعت آن تئوری و 20 ساعت عملی می باشد را پشت سر می گذارند.

    وی در رابطه با شرایط ثبت نام از متقاضیان عنوان کرد: طبق تفاوهم نامه ای که با دانشگاه های خوارزمی، تهران، آزاد و پیام امضاء شده اولویت با داشنجویان و کسانی است که دارای کارت مربیگری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می باشند.

    مسئول کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ادامه داد: متقاضیان جهت ثبت نام در این دوره و ارسال سوالاتشان می توانند مشخصات و شماره تماس خود را به آدرس ایمیل Reg.coaching@gmail.com ارسال نمایند.

    وی با اشاره به این موضوع که مسابقات جهانی فیتنس در کنار مسابقات فیزیک از سال 2005 توسط فدراسیون جهانی برگزار شد، گفت: این رشته دارای یک مرحله حرکات نمایشی (راند اول) به مدت دو دقیقه و مرحله دیگر فیگورهای نمایشی است که شامل 4 فیگور نمایش از رو به رو، گردش به راست، نمایش نسبت و گردش به چپ می باشد.

    نصیرزاده در پاسخ به این سوال که تفاوت فیتنس با پرورش اندام در چیست، تصریح کرد: عضلانی بودن، کات بودن و رگ دار بودن بدن پوئن منفی برای ورزشکار فیتنس می باشد و ورزشکاران این رشته باید دارای بالانس، تقارن و تناسب عضلانی باشند و به طور کلی باید عضلات گرد و سخت به نظر برسند البته بدن های بیش از حد لاغر هم مناسب نمی باشند.

    وی در ادامه گفت: نحوه ارزیابی داوران در فیگورهای نمایشی طبق قوانین و مقررات فدراسیون جهانی می باشد. داوران در مرحله اول مسابقات فیتنس باید حرکات قدرتی، انعطافی، چابکی و توان و …. که آمادگی جسمانی و ظرفیت آمادگی بدن فرد را به رخ می کشد را مورد ارزیابی قرار دهند و در مرحله بعد به تقارن، تناسب بدن و سایر موارد توجه می کنند.

    منبع: فدراسیون پرورش و اندام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *