اخبار

يک اتفاق مثبت در مسابقات بين‌المللي

  • اکثر علاقه‌مندان به این رشته با نام‌های پرآوازه سال‌های دور پرورش‌اندام ایران مانند حمزه هوشمند و یزدان راد آشنا هستند. نسل بعدی بدنسازان سنگین‌وزن متشکل از بدنسازانی مانند محسن قرآن‌نویس و فریدون حقی بود که همگی در دسته‌ای با عنوان 90+ کیلو مسابقه می‌دادند.
    با ترافیک زیادی که میان بدنسازان ایرانی در این وزن وجود داشت، مجوز صعود بسیاری از آنها به مسابقات مختلف سلب می‌شد. در همان سال‌ها بود که IFBB تصمیم گرفت وزن 100 کیلو را به مسابقات بین‌المللی اضافه کند و پس از آن بود که سنگین‌وزن‌ها در دسته 100+ کیلو روی صحنه رفتند.
    همین امر راه را برای خودنمایی بدنسازانی مثل حسن رهنماییان، مجتبی نوترکی و اسحاق قویدل هموار نمود. در این سال‌ها، برخی بدنسازهای ایرانی با وزن‌هایی در حدود 93-94 کیلوگرم مجبور بودند در دسته 100 کیلوگرم مسابقه دهند که اختلاف آنها با سایر رقبای سنگین‌تر به وضوح به چشم می‌آمد. در مسابقات جهانی امسال در کشور برزیل یک تغییر مثبت صورت گرفت و آن هم اضافه‌کردن وزن 95 کیلوگرم به سایر اوزان بود. در این دسته بنابر تصمیم کمیته فنی ایران دو نماینده با سابقه با نام‌های مهدی عیاری و رضا باقرزاده به برزیل اعزام می‌شوند. بنابراین ایرانی‌ها از این پس می‌توانند در جایگاه واقعی خود مسابقه دهند. همچنین با توجه به اینکه به کسب مدال در اوزان پایین چندان خوشبین نیستیم، احتمال می‌رود در این وزن مدال ارزشمند دیگری برای کاروان ایران به ارمغان بیاید.

    منبع:بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *