اخبار

گزارشي از اردوي تيم بادي‌کلاسيک

  • بیستم شهریور ماه در آکادمی بدنسازی زیتون با حضور اعضای کمیته فنی، رییس فدراسیون و نمایندگان وادا برگزار شد. این در حالی بود که آقایان محمد نصیری، علی تبریزی، محمد علی عبدالهی، سامان سرابی، امید جبلی، حمید ملکی، محسن شاکری و رضا درویش به عنوان اعضای کمیته فنی به انتخاب نفرات پرداختند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارشی از نحوه انتخاب تیم بادی‌کلاسیک است.

    بادی کلاسیک:
    روح الله میرنورالهی، مهدی یارعلی، مهدی ذات‌پرور، فرشاد ولی‌پور، جواد سلطانی و رضا زیودار از جمله بادی‌کلاسیک‌کارانی بودند که در این روز حضور داشتند ولی  انتخاب این نفرات به روز دیگر موکول شد چرا که قرار است در صورت انجام تست دوپینگ و منفی بودن نتایج این افراد نمایندگان بادی‌کلاسیک ایران در بازی‌های ساحلی پوکت باشند.
    البته اگر به هر دلیلی با اعزام تیم به مسابقات مخالفت شود این قهرمانان به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شوند.

    دسته 168- سانتی‌متر: گزینش بدون روح‌الله نورالهی
    در این دسته کمیته فنی کار راحتی داشت عرفان صیادی که نایب قهرمان مسابقات بادی‌کلاسیک کشوری بود تنها شرکت‌کننده این دسته وزنی- قدی در اردو بود و بدون رقابت انتخاب شد تا در مرحله بعدی منتظر نهایی شدن اسامی ملی‌پوشان باشد. از آنجا که در دسته‌های بالاتر شاهد رقابت سنگینی بودیم. همواره امکان این وجود دارد که کمیته فنی در یک وزن 2 نفر و در وزن دیگر هیچ نماینده‌ای را اعزام نکند، بنابراین صیادی همچنان باید تلاش کند تا با آمادگی بالا نظر کمیته فنی را به خود جلب کند. او با قد 5/166 سانتیمتر 600/74 کیلو وزن داشت.

    دسته 171- سانتی متر:  بدون احتساب مهدی یارعلی
    مهدی پروانی با قد 5/170 سانتیمتر و وزن 700/76 کیلو،  امیر عزیزی با قد 171 سانتیمتر و وزن 900/78 کیلو، سید امیر موسوی با قد 169 سانتیمتر و وزن 200/77 کیلو و ایمان خانجانی با قد 171 سانتیمتر و وزن 83 کیلو در این دسته مخور در این دسته حضور داشتند.
    مهدی پروانی و سید امیر موسوی نفرات اول و دوم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور (اصفهان) در غیاب آبتین شکرابی (قهرمان مسابقات کشوری سنندج) به مصاف ایمان خانجانی و امیر عزیزی (نفرات دوم و چهارم مسابقات کشوری سنندج) رفتند و در نهایت به غیر از خانجانی مابقی به مرحله بالاتر صعود کردند.اما در این میان مهدی پروانی که از آمادگی بالایی برخوردار بود  گویا شانس بیشتری برای اعزام دارد و باید دید آیا می‌تواند در کنارمربی خودش رضا زیودار افتخارآفرین باشد؟

    دسته 175- سانتی متر: رقابت نزدیک سه مدعی
    سجاد حیدری چگینی، مجتبی ارزشمند و سید مجید حسینی‌زاده
    نفرات برگزیده این دسته شدند تا در مرحله بعدی حداقل یکی از آنها خط بخورد. رقابت در این گروه نزدیک و حساس بود.
    در این گروه مجتبی ارزشمند با قد 173 سانتیمتر و وزن 83 کیلو، مجتبی شریفی با قد 174 سانتیمتر و وزن 700/85 کیلو
    سجاد حیدری چگینی با قد 5/174 سانتیمتر و وزن 100/81 کیلو و سید مجید حسینی زاده با قد 5/174 سانتیمتر و وزن و 600/84 کیلو با هم رقابت داشتند.

    دسته 180- سانتیمتر: سه نفر انتخاب شدند
    محسن نوایی با قد 180سانتیمتر و وزن 83 کیلو، محمد‌مهدی رانی‌پور با قد 179سانتیمتر و وزن 83 کیلو، سعید صادقی‌فر با قد 177سانتیمتر و وزن 600/84 کیلو، و مهدی قره داغی با قد 179سانتیمتر و وزن 200/89 کیلو، نمایندگان این دسته بودند که در نهایت محمدمهدی رانی‌پور و محسن نوایی توانستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند. مهدی قره‌داغی نایب قهرمان مسابقات کشوری 92 اصفهان بود که نتوانست جای خود را در این گروه تثبیت کند.
    اما محمد مهدی رانی‌پور، محسن نوائی و سعید صادقی‌فر، به ترتیب نفرات اول تا سوم مسابقات بادی‌کلاسیک قهرمانی کشور 93 سنندج بودند
    رانی‌پور در این چند مسابقه اخیر نشان داده که به خوبی می‌تواند به کات بالای عضلانی برسد و به نوعی این مزیت را برگ برنده خود می‌داند.

    دسته180+ سانتیمتر: غلام قمری کنار گذاشته شد
    شاهین فریدپور با قد 189 سانتیمتر و وزن 99 کیلو، مجید غلام قمری با قد سانتیمتر 182.5 و وزن 88.5 کیلو، ایمان مالمیر با قد 184.5 سانتیمتر و وزن 101 کیلو، علی شمس قمر با قد 182 و وزن 93 کیلو و مجید نصیری با قد 186 و وزن 100 کیلو نمایندگان این دسته بودند.
    چند روز قبل از اردوی بازبینی اسامی دعوت‌شدگان بادی‌کلاسیک از سوی سایت فدراسیون اعلام شد و در این میان نام مجید غلام قمری دیده شد. این در حالی بود که قمری در رقابت‌های انتخابی شرکت نکرده بود اما به هر حال افکار عمومی به خاطر مدال‌های معتبر او در مسابقات معتبر آرنولد کلاسیک، این دعوت را پذیرفتند. روز بازبینی قمری نسبت به بقیه رقبایش با وزن خوبی حاضر شد اما در انتها از سوی کمیته فنی کنار گذاشته شد. این درحالی است که پس از انتشار این خبر و انتشار عکس‌های بازبینی این دسته، اعتراض‌های زیادی از سوی علاقه‌مندان به بدنسازی صورت گرفت.
    قمری ابتدای مهرماه و برای حضور در رقابت‌های آرنولد کلاسیک اروپا ایران را ترک خواهد کرد و باید منتظر بود و دید که آیا می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند ؟ و آیا در صورت موفقیت در آرنولد کلاسیک آیا نظر کمیته فنی تغییر خواهد کرد؟
    اما در نهایت کمیته فنی ترجیح داد  شاهین فریدپور و علی شمس قمر (قهرمان و نایب قهرمان مسابقات کشوری سنندج)  را انتخاب کند.
    مسابقات بادی‌کلاسیک جهان اواخر آبان ماه در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

    منبع:بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *