اخبار

گفت و گو با امير زندي پس از موفقيت در هند

  • مسابقات پرورش‌اندام و بادي‌کلاسيک جهاني فدراسيون WBPF يكي از آخرين رويدادهاي پرورش‌اندام در سال ميلادي است. رقابت‌هاي اين فدراسيون كه ايراني‌ها از اولين دوره در آن حضوري قدرتمند داشتند، امسال به ميزباني بمبئي هند انجام شد و علاوه بر پرورش‌اندام و بادی‌کلاسیک، ورزشکارانی در رشته فیزیک  و فيتنس نيز به هند رفته بودند. اين روزها صحبت‌هاي زيادي درباره رشته فيزيك به گوش مي‌رسد و همانطور که می‌دانید قرار شده برای نخستین بار مسابقات آن تحت عنوان کاپ فیزیک در تهران برگزار شود. امیر زندی یکی از ورزشکارانی بود که در جهانی هندوستان و در رشته فیزیک حضور داشت. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار بشیر، مختصری از تجاربش در این مسابقه را توضیح داد و پس از آن اعلام کرد که می‌خواهد تیمی راهی کاپ فیزیک تهران کند.

     

    * امكانات درخور تحسين بود

    زمانی که وارد سالن مسابقات شدم متوجه شدم فیزیک در این فدراسیون در 3 دسته -170 ، – 180و +180 برگزار می‌شود و از آنجایی که قدم 184 سانتیمتر است در دسته آخر مسابقه دادم و در نهایت پس از ورزشکاران کشورهای مجارستان و برزیل سوم شدم. باید اعتراف کنم که سطح مسابقه و امکاناتی که در اختیار ورزشکاران قرار می‌گرفت قابل تحسین بود. طراحی پشت زمینه سکو، سالن مجزا بدنسازی که تنها برای دم انداختن بدن‌ها پیش از مسابقه تعبیه شده بود و همینطور ارائه منو متنوع برای ناهار تنها بخشی از این خدمات به شمار می‌آمد. علاوه بر این ورزشکاران در تمامی رشته‌ها و اوزان رقابتي فشرده و تنگاتنگی را تجربه کردند. کما اینکه برخي عنوان‌دارها نتوانستند به فينال راه يابند.

     

    * معيار راي داوران

    من در هر دو فدراسیون IFBB و WBPF مسابقه داده‌ام. در اینجا حجم چندان مد نظر نبود. مصداقش هم این بود که نفر اول و دوم تنها با کات بیشتر و حجم کمتر مدال‌های خوش رنگتری نسبت به من به دست آوردند. هرچند که معیارهای فیزیک مثل بالانس و زیبایی در هر فدراسیون مشترک بود و مورد توجه قرار می‌گرفت.

     

    * چرا فيزيك؟

    پیش از این هم در ایران و در رشته بادی‌کلاسیک مسابقه داده بودم. اما هنگامی که با مربی‌ام محمود ساوالان مشورت کردم به این نتیجه رسیدم که فیزیک گزینه مناسب‌تری برایم خواهد بود. البته نباید از این نکته غافل شد که فیزیک سالم‌تر از سایررشته‌های پرورش‌اندام است و عوارض كمتري دارد.

     

    * تجربه بين‌المللي

    در 3 تجربه بین‌المللی که داشتم به این موضوع پی بردم که فیگور در فیزیک برگ برنده شما خواهد بود. فیگور می‌تواند جایگاه و سرنوشت قهرمانی شما را تعیین کند. ورزشکارانی که می‌خواهند در کاپ فیزیک و برای نخستین بار در این رشته مسابقه دهند می‌توانند با دیدن فیلم‌ها و یا مراجعه به افراد با تجربه در این مورد اطلاعات کافی را کسب نمایند. من هم قرار است که برای نخستین دوره برگزاری فیزیک در ایران تیمی منسجم روانه مسابقات کنم و نکته‌هایی که در این مدت آموخته‌ام در اختیار آنها قرار می‌دهم و البته افرادی که می‌خواهند در قالب تیم فیتنس پرایم به این مسابقه بیایند می‌توانند به باشگاه مراجعه کنند یا از طریق تلفن همراهم شرایط‌شان را به اطلاعم برسانند.

    منبع: بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *