برنامه‌های بدنسازی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

کالری سوزی بیشتر با این تمرینات

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 4 دقیقه 

     

    اگر قصد دارید بیشترین میزان کالری را در کمترین زمان بسوزانید، شما باید دویدن را انتخاب کنید. برای یک فرد عادی دویدن با سرعت 1600 متر  در ده دقیقه منجر به سوزانده شدن 740 الی 872 کالری در ساعت می‌‌شود.

    کالری مازاد زیادی در بدن وجود دارد، اما تمرینات متعددی نیز وجود دارند که می‌‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و کالری‌‌های مازاد را بسوزانید.

    نیک کلایتون، سخن‌‌گوی انجمن NSCA بر این باور است که “میزان کالری سوزانده شده در هر تمرین به میزان حجم ماهیچه دخیل در انجام آن تمرین بستگی دارد. هر چه میزان ماهیچه‌‌های بیشتری در طی یک تمرین حرکت داده شوند، کالری بیشتری سوزانده می‌‌شود.”

    با استفاده از هفت تمرین زیر می‌‌توانید میزان کالری سوزانده شده را افزایش دهید.

    1. دوچرخه‌سواری در محیط بیرون

    755 الی 890 کالری در ساعت

    شاید بر این باور باشید که تمرین بدون دستگاه‌‌ها و وزنه‌‌ها کالری بیشتری در مقایسه با تمرین با استفاده از دستگاه‌‌ها می‌‌سوزاند، اما دوچرخه‌سواری به انرژی بیشتری در مقایسه با دویدن نیاز دارد. اگرچه در طی دویدن ماهیچه‌‌های شما به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌‌گیرند، اما در طی دوچرخه‌‌سواری بافت‌‌ها کشیده و منقبض‌شده و این امر منجر به سوزانده شدن کالری بیشتری می‌‌گردد.

    ازآنجایی‌که در طی دوچرخه‌‌سواری پاهای شما با زمین برخورد نمی‌‌کنند، شما همواره به انرژی بیشتری برای تداوم حرکت دوچرخه نیاز دارید. همچنین دوچرخه‌‌سواری پایین‌‌تنه، عضلات میانی و بالاتنه را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد و از این طریق پایداری شما را افزایش می‌‌دهد. دوچرخه‌سواری ازجمله بهترین حرکات برای افزایش کالری سوزی است.

    توصیه حرفه‌‌ای: به‌منظور بیشینه‌‌سازی کالری سوزانده شده در طی دوچرخه‌‌سواری سرعت شما باید 22 تا 25 کیلومتر بر ساعت باشد. این میزان توسط سازمان ACSM تائید شده است. اگر نمی‌‌توانید  این سرعت را برای مدت طولانی حفظ کنید، به‌هیچ‌عنوان نگران نباشید. کلایتون می‌‌گوید: “سطح تناسب‌اندام و سلامت شما شدت تمرینات شما را تعیین می‌‌کند.”

    1. شنا

    755 الی 890 کالری در ساعت

    اگر تابه‌حال شنا کرده‌‌اید، می‌‌دانید که 4 دور شنا به انرژی و قدرت بیشتری در مقایسه با 6 کیلومتر دویدن نیاز دارد. مک‌‌کال می‌‌گوید: “زمانی که شما می‌‌دوید هیچ مانعی در برابر بدن شما وجود ندارد، اما زمانی که شنا می‌‌کنید، فشاری از سوی آب به شما وارد می‌‌شود و شما در طی هر حرکت باید آب را کنار زده و خود را به جلو بکشید.”

    این امر نه‌تنها شنا را دشوارتر می‌‌کند، بلکه حرکت در داخل آب یکی از بهترین روش‌‌ها برای تقویت مفاصل و جلوگیری از آسیب‌‌های مفصلی است. همچنین شایان‌ذکر است که تأثیر شنا بر سلامتی و کالری سوزی بیشتر از دوچرخه‌سواری است، زیرا مفاصل شما تحت تأثیر ضربات شدید قرار نمی‌‌گیرند. همچنین باید توجه داشته باشید که شنا تمام ماهیچه‌‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد.

    توصیه حرفه‌‌ای: به‌منظور دستیابی به بیشترین میزان کالری سوزانده شده با استفاده از شنا ضروری است که شنا را به‌صورت مداوم انجام دهید. در صورت نیاز می‌‌توانید از ابزارهای شنا مانند فیلیپرز نیز برای حرکت بهتر در آب استفاده کنید.

    1. کیک بوکسینگ

    777 الی 916 کالری در ساعت

    برخی از ورزش‌‌های رزمی ازجمله کیک بوکسینگ، جودو، جوجیتسو، کاراته، تکواندو، تای بو، موی تای و … نیز می‌‌توانند کالری بسیار زیادی بسوزانند.

    مک‌‌کال می‌گوید: “ورزش‌‌های رزمی عنصری دارند که در سایر ورزش‌‌ها ازجمله شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری وجود ندارد. در طی انجام این تمرینات شما به هوشیاری و آمادگی بسیار بالایی نیاز دارید، زیرا از اقدامات و واکنش‌‌های حریف خود مطلع نیستید. درنتیجه تمام بخش‌‌های بدن شما در انجام این ورزش‌‌ها دخیل است.”

    توصیه حرفه‌‌ای: ازجمله رازهای موفقیت در کالری سوزی با استفاده از ورزش‌‌های رزمی، ثبات قدم و تداوم این ورزش‌‌ها می‌‌باشد. کلایتون می‌‌گوید این تمرینات در قدرت و میزان آدرنالین تولیدشده توسط بدن نیز تأثیر دارند. همچنین انجام این تمرینات منجر به تقویت توانایی شما در دفاع شخصی و مبارزه می‌‌گردند.

    1. دوچرخه ثابت

    830 الی 979 کالری در ساعت

    برخلاف دوچرخه‌‌سواری در محیط بیرون، در طی استفاده از دوچرخه ثابت بدن شما تحت تأثیر موانعی نظیر باد یا مسیرهای سرپایینی و سربالایی قرار نمی‌‌گیرد، درنتیجه شما باید همواره با سرعت و قدرت ثابت به تمرین خود ادامه دهید.

    توصیه حرفه‌‌ای: در کلاس اسپینینگ، استقامت ازجمله مهم‌‌ترین عوامل است. مک‌‌کال می‌‌گوید: “اگر در طی انجام این تمرینات استقامتی وجود نداشته باشد، شما به‌هیچ‌عنوان پیشرفتی مشاهده نخواهید کرد.”مربیان معمولاً از شما می‌‌خواهند با سرعت‌بالایی رکاب بزنید تا با موسیقی هماهنگ باشید، اما همان‌طور که می‌‌دانید  این روش بسیار دشوار است. درصورتی‌که بتوانید استقامت را در طول تمرین حفظ کنید، نیازی به دوچرخه‌‌سواری با سرعت 70 الی 90 رکاب در دقیقه وجود نخواهید داشت.

    1. طناب

    890 الی 1050 کالری بر ساعت

    طناب تمرینی است که طی آن کل بدن شما تحت تأثیر قرار می‌‌گیرد. مک‌‌کال می‌‌گوید: “افزودن حرکت دست‌‌ها به تمرین دویدن، تأثیر بسیار زیادی دارد. همچنین شما می‌‌توانید تمرین طناب را با سرعت بیشتری در مقایسه با دو انجام دهید.”

    به گزارش ACSM، انجام حرکت طناب با تعداد 100 الی 120 تکرار در دقیقه منجر به سوزانده شدن 14 الی 17 کالری در هر دقیقه می‌‌شود. اگر شما بتوانید تعداد حرکت طناب را به 120 الی 160 تکرار در دقیقه افزایش دهید، میزان انرژی سوزانده شده در هر دقیقه یک الی دو کالری افزایش می‌‌یابد.

    توصیه حرفه‌‌ای: مک‌‌کال انجام این حرکت به‌صورت دوره‌‌ای را توصیه می‌‌کند که طی آن باید 90 ثانیه با سرعت‌بالا طناب زده و سپس 30 ثانیه استراحت داشته باشید. این روند منجر به افزایش ضربان قلب شما گردیده و به کالری سوزی کل بدن کمک می‌‌کند.

    1. پاروزنی(رووینگ)

    908 الی 1068 کالری در ساعت

    پاروزنی(رووینگ) نیز ازجمله حرکاتی است که کالری زیادی می‌‌سوزاند. مک‌‌کال می‌‌گوید: “اگر این حرکت را به‌درستی انجام دهید، پاها، عضلات مرکزی و بالاتنه شما به‌شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.” هرچه ماهیچه‌‌های بیشتری تحت تأثیر قرار بگیرند، اکسیژن بیشتری مصرف خواهید کرد و هرچه میزان مصرف اکسیژن بیشتر باشد، انرژی بیشتری در بدن مصرف خواهد شد.

    توصیه حرفه‌‌ای: به‌منظور افزایش کالری سوزی بر روی دستگاه پاروزنی(رووینگ)، شما باید با توان 200 وات پارو بزنید. کلایتون می‌‌گوید: “شدت تمرین به سطح تناسب‌‌اندام و بازده بستگی دارد.” تا زمانی که بدن شما به چالش کشیده شود، تلاش‌‌های شما مؤثر خواهند بود.

    1. بوکس

    966 الی 1139 کالری

    همانند هنرهای رزمی، تمرین در رینگ بوکس نیز منجر به افزایش هوشیاری شما می‌‌شود. همچنین، شما در طی این تمرین حرکات متعددی روبه‌جلو و طرفین خواهید داشت.

    توصیه حرفه‌‌ای: این حرکت ماهیچه‌‌های شما را به چالش می‌‌کشد. این حرکت را در کنار یک مربی انجام دهید تا بالاتنه خود را به‌اندازه کافی به چالش بکشید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت whatsgood.vitaminshoppe.com)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *