دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

افزایش عملکرد به همراه حریف تمرینی

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 5 دقیقه

    تمرینات ورزشی‌تان را با ورزش کردن به همراه یک حریف تمرینی به سطح کاملاً جدیدی ارتقا دهید و انگیزه‌تان را با ۶ استراتژی باشگاهی و ۷ مزیت از زبان برد بورلند، بدنساز بهبود دهید.

    تقریباً هرکسی که تابه‌حال یک‌بار با هالتر برخورد کرده باشد، با صحنه‌های چشمگیر جابه‌جا کردن آهن بین تمام قهرمانان بدن‌سازی در Gold’s Gym واقع درVenice Beach آشنا است. سرعت‌بالا، انگیزه و خوش‌گذرانی خالص این قهرمانان حتی از طریق تماشا در تلویزیون هم بسیار جذاب بود.

    تمرین با حریف تمرینی، یکی از چشمگیرترین جنبه‌هایی است که بسیاری از کارآموزان را به تحسین بالای عصر بدن‌سازان وادار می‌کند. چه محیطی بهتر از باشگاه برای عضویت وجود دارد؛ بلند کردن چندین تن وزنه به همراه دوستان و به دست آوردن پاداش ماهیچه‌ها و قدرت بیشتر، بسیار جذاب است.

    این محیط بسیار گیرا است و هرکسی را به خود جذب می‌کند. افراد، ترغیب و مشتاق می‌شوند تا صحنه‌هایی مانند آرنولد، فرانکو، اد کورنی، مایک کتس، رابی رابینسون و افراد مشهور دیگر در بدنسازی پیدا کنند که با تمرینات شدید، فیگور گرفتن و لذت بردن به‌تمام‌معنا، به این کار می‌پرداختند.

    اما دلیل پنهان دیگری برای ورزش کردن در باشگاه جز دلایل واضح ذکرشده وجود دارد. عوامل بسیار دیگری نیز درزمانی که با یک حریف تمرین می‌کنید و کارهایی که می‌تواند برای شما انجام دهد، وجود دارد.

    تصور کنید که تمایل ندارید زمانتان را در باشگاه به صحبت کردن، زل زدن به گوشی هوشمندتان یا صحبت با یک فرد جذاب در گوشه‌ی باشگاه تلف کنید؛ ورزش کردن با یک شریک، دارای مزایای متعددی در ارتباط با نتیجه‌گیری از رفتن به باشگاه است.

    در ادامه به ۷ مزیت تمرین با یک حریف تمرینی اشاره می‌کنیم و سپس ۷ استراتژی را برای اجرایی کردن هرچه سریع‌تر نتیجه‌گیری دررسیدن به اندام ورزشی به شما ارائه می‌کنیم.

    ۷ مزیت ورزش کردن به همراه یک حریف تمرینی

    پاسخگویی: این مورد قطعاً مهم‌ترین جنبه‌ی تمرین به همراه یک حریف تمرینی است. پاسخگو بودن در قبال یکدیگر برای حضور داشتن به‌موقع در روزهای مشخصی از هفته باعث شکل‌دهی یک فضای دارای نظم مرتب می‌شود که تنها باعث پیشرفت بیشتر شما و البته حریفتان می‌شود. اطلاع داشتن از این‌که فردی دیگر در انتظار شماست، تنها حرکت در روزهای سخت می‌شود و شما را به باشگاه می‌کشاند.

    انگیزه: در روزهایی که حوصله‌ی ورزش کردن ندارید، وجود یک حریف، عامل تحرک یا گاهی هل دادن شما به انجام تمرینات سنگین و یک تمرین فوق‌العاده می‌شود. البته انگیزه، انگیزه می‌آورد و این کار با حمایت و هل دادن یکدیگر به حصول نتیجه‌ی بیشتر در طول زمان و همکاری دوجانبه به دست می‌آید.

    حمایت: نمی‌توان از جنبه‌ی حمایتی یک حریف چشم‌پوشی کرد. این مورد نه‌تنها در زمان بلند کردن وزنه‌های سنگین بلکه در زمان تکنیک واقعی حفظ فرم و عملکرد بالا بردن وزنه نیز مهم و دارای اهمیت است. تنظیمات جزئی باعث حصول نتیجه‌ی بیشتر می‌شود.

    رقابت: چه کسی از یک رقابت کوچک دوستانه بدش می‌آید؟ وجود یک حریف تمرینی به‌خصوص درزمانی که سطح قدرتتان با اندکی تفاوت، برابر است، شرایط یک رقابت سالم را ایجاد می‌کند. اگر این‌گونه نباشد، ترغیب یکدیگر به تکرار تمرین‌ها و بلند کردن وزنه‌ها در هر سطحی باعث شکل‌گیری فضایی عالی از حرکت به‌سوی اهداف یکدیگر می‌شود.

    تخصص مشترک: دو سر، بهتر از یک سر است؛ البته منظور من عضلات دو سر نیست. سهیم شدن اندیشه‌ها باعث آگاهی بالقوه‌ی بیشتر نسبت به تکنیک‌ها و ترفندهای حاصل از تجارب شخصی می‌شود. این امر همچنین تأثیر بالایی بر افرادی دارد که توانایی دیدن یکنواختی عظیم و مکرر در تمرین‌هایشان را ندارند.

    بینش مشترک: بینش مشترک در کنار تخصص و انگیزه‌ی مشترک باعث افزایش تمرکز و توجه در طول تمرین می‌شود. اگر هردوی شما دارای اهداف مشابهی باشید، روز به‌روز، هفته‌به‌هفته و ماه‌به‌ماه باعث روحیه دهی به یکدیگر شده و یکدیگر را به تلاش بیشتر سوق می‌دهید.

    لذت بردن: واضح‌ترین عامل در تمرین با حریف تمرینی، لذت همراهی و خالص تمرین کردن با یک شخص است که دارای ذهنیت مشابه با شما بوده و باعث پاسخگویی، انگیزه دهی، کمک رساندن در زمان بلند کردن وزنه‌های سنگین و سهیم شدن دانش و بینش در طول راه می‌شود.

    چگونه از چنین ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای در باشگاه سود ببرید؟ چگونه مزایای ملموس آن را به اجرا درمی‌آورید؟ دانستن مزایای این کار بسیار خوب است و باعث یک احساس عالی می‌شود اما باید نگاهی نیز به نحوه‌ی به‌کارگیری ترکیبی نکات واقعی در طول تمرین واقعی داشته باشیم.

    ۶ استراتژی ورزش کردن به همراه شریک تمرینی

    اول من تمرین را می‌روم، بعد تو، بعد باهم: وجود یک حریف تمرینی می‌تواند شما را از داشتن یک ساعت در زمان وقفه‌های استراحت بی‌نیاز کند. وقتی آن‌ها در حال انجام یک ست هستند، به آسودگی استراحت کنید و سپس به‌سرعت، در زمان استراحت آن‌ها، ست خودتان را انجام دهید؛ به این شکل، از حفظ سرعت تمرین‌ها اطمینان حاصل می‌کنید و محتاج ساعت نخواهید بود. این شیوه، یک‌راه ساده برای پی گرفتن ورزش بدون هدر دادن زمان است.

    زیر نظر گرفتن: البته این مورد جزء مزایای ذکرشده نیز بود. در نظر گرفتن حریف تمرینی، باعث محافظت آن‌ها در مقابل آسیب‌دیدگی شده و اجازه می‌دهد که ست‌های تمرینی را بدون نگرانی از آسیب‌دیدگی، تحت‌فشار وزنه بتوانید با جدیت انجام دهید. به این صورت می‌توانید ماهیچه‌های بیشتری به دست آورید.

    نگه‌داشتن تجهیزات: تمام ما در این موقعیت قرارگرفته‌ایم؛ یک ست را تمام می‌کنید، رو برمی‌گردانیم و یک غریبه را در حال برداشتن وزنه‌ها می‌بینیم. یک شریک تمرینی می‌تواند درزمانی که شما در حال استراحت هستید و به‌خصوص در طول تمرینات چند ستی که نیاز به حضور در دو جایگاه تمرینی دارید، تجهیزات موردنیاز را نگه دارد یا ادعا کند به آن‌ها، به جایگاه‌های تمرینی یا نواحی دیگر نیاز دارد.

    تنظیم صرفه‌جویی در زمان: تنظیم و پس دادن تجهیزات جزو مواردی است که به نظر نمی‌آید اما زمان را هدر می‌دهد. کمک گرفتن از یک حریف تمرینی در این مورد باعث کاهش سریع زمان تنظیم، تمرین و ورزش کردن می‌شود.

    نظارت: وجود یک شریک می‌تواند در مورد رعایت و اصلاح تکنیک در طول تمرین‌های سخت با وزنه یا تکنیکی، ضروری باشد. تجدید حواس روی فرم، چیز بدی نیست؛ حتی برای ورزشکارانی که بسیار باتجربه و باسابقه هستند.

    نجات‌دهنده: آیا تابه‌حال پیش‌آمده که در هنگام ورزش کردن، سلامی را پاسخ دهید یا به یک سؤال سریع پاسخ دهید و خود را در جستجوی ساعت ببینید؟ آیا گاهی از اخلاق خوب شما سوءاستفاده شده است؟ یک شریک می‌تواند باعث شود که سریع‌تر به ورزش ادامه دهید. کافی است که تنظیم کنید که سلام دیگران را به‌سرعت جواب دهید، پاسخ کوتاه دهید یا لطف کوچکی کنید و سپس به ورزشتان ادامه دهید.

    تمرکز روی ورزش: این موضوع باعث مشغول شدن به ورزش می‌شود. وقتی دیگران ببینند که شما به همراه یک حریف تمرینی ورزش می‌کنید، به‌سرعت متوجه می‌شوند که برای تمرین کردن در باشگاه حضور دارید. شما به آنجا نمی‌روید که از تفریحاتتان، بازی‌هایی که کرده‌اید یا پست‌های دیگران صحبت کنید؛ شما در پی نتیجه در آنجا حضور پیداکرده‌اید. منظور این نیست که جواب سلام دیگران را هم ندهید، بلکه به این معنی است که زمانتان را با هوشیاری سپری کنید و پاداش این کار را هم بگیرید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت muscleandstrength.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *