اخبار

انتشار قوانین فیزیک کلاسیک

  • بر طبق قوانین فدراسیون جهانی، یک رشته جدید تحت عنوان فیزیک کلاسیک از این ماه در تقویم مسابقات بدنسازی ایران قرار گرفته است.از طرفی تمام قوانین این رشته با هدف آگاه‌سازی داوران، ورشکاران، مربیان و حتی تماشاگران در قالب 12 صفحه تهیه و مدت بیش از چهار ماه است که در سایت فدراسیون جهانی قرار دارد.

    یم تولید محتوای تن ورز به منظور آگاهی ورزشکاران محترم از این قوانین، اقدام به ترجمه و تالیف سری کامل قوانین مسابقات فیزیک کلاسیک نموده است. شما می‌توانید با کلیک بر روی نوشته به این قوانین دسترسی داشته باشید.

    یک کار ساده می‌توانست این باشد که از زمان انتشار بخش‌نامه، ترجمه این قوانین درون سایت کم رمق فدراسیون قرار گیرد. اما دیدیم که اطلاع رسانی‌ها درحد برگزاری چند سمینار محدود و آن‌ هم با حضور نفرات محدود که اکثرا داور بودند، برگزار شد. اما منطقی بود و البته نیاز به تفکر و تبحر خاصی نداشت که اهالی فدراسیون از امکانات و ابزارهای اطلاع رسانی امروزی کمک بگیرند و انتشار این اطلاعات را برای عموم قابل دسترس نمایند.

    پی نوشت :  هفته گذشته در خلال برگزاری مسابقات شاهد بودیم که ورزشکاران و خیلی از مربیان با فاکتورهای آماده سازی و حتی نمایشی این رشته آگاه نیستند.

    تا جایی که داور مجبور می‌شود همان‌جا نکات مهم این رشته را با میکروفن آموزش دهد.

    فاکتورهایی مثل کات، حجم، نوع فیگورها در هر مرحله و مابقی نکات فنی هنوز برای خیلی‌ها ناآشنا است.

    فدراسیون در واقع با این رفتار نشان داد که یا پیش بینی این جریان را نمی‌کرد یا اصلا به این امکان رسانه ای (سایت فدراسیون ) توجه ندارد.

    به هر حال هنوز هم دیر نشده و مسابقات زیادی تا روز رقابت‌های کشوری باقی مانده است.

    ترجمه این قوانین نیز بیش از دو روز وقت نمی‌گیرد.

    چه خوب که این قوانین در اختیار همه قرار گیرد و مسابقات با حواشی کمتری برگزار شود.

     

    منبع: بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *