سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

تناسب اندام، شانس و سلامتی

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 7 دقیقه

    در سال 2002، ما شاهد بودیم که تقریبا تمام شاخص‌های سلامتی در گستره‌ای از بیمار، خوب یا متناسب رده بندی می‌شدند. برای مثال، لیپوپروتئین‌های متراکم (کلسترول HDL) را در نظر بگیرید: در صورتی که میزان آن‌ها کمتر از 35mg/dL باشد، شما با مشکل مواجه خواهید شد، اگر میزان آن‌ها 50mg/dL باشد، خوب است و 75mg/dL بسیار عالی است. فشار خون: 195/115mmHg (شما با مشکل مواجه هستید)، 120/70mmHg (سالم)، 105/50mmHg (فشار خون شما همانند ورزشکاران است). سایر شاخص‌ها از جمله میزان تری گلیسیرید، تراکم استخوان، حجم ماهیچه، چربی بدن، هموگلوبین A1c (HbA1c) و … را نیز می توان متناسب با سه مقدار فوق تعیین نمود.

    اهمیت شاخص‌های فوق بدین دلیل است که آن‌ها نشانگر، عوامل و نمود بیماری‌های مزمن هستند. از جمله بیماری‌های مزمن می‌توان به چاقی، انسداد شراین قلبی، دیابت نوع دو، سکته، سرطان (سینه، روده، ریه)، آلزایمر، بیماری سرخرگ محیطی، افزایش سن بیولوژیکی، اعتیاد به موادمخدر و … اشاره کرد.

    اگر با بیماری‌های مزمن مواجه هستید، برخی از شاخص‌های زیستی شما تغییر یافته‌اند. اگر به بیماری آلزایمر مبتلا باشید، با HDL پایین، فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا، چربی بالا، حجم ماهیچه کم، تراکم استخوان کم، HbA1c بالا و … مواجه خواهید بود. این موارد در مورد دیابت و بسیاری از سرطان‌ها نیز صدق می‌کنند.

    داروها تاثیر قابل توجهی در درمان بیماری‌های مزمن ندارند: آن‌ها صرفا علائم بیماری را تا حدی کاهش می‌دهند. پزشک دارویی به منظور کاهش کلسترول و داروی دیگری برای افزایش تراکم استخوان‌های شما تجویز می‌کند. اگر بیش از حد چاق باشید نیز ممکن است پزشک جراحی را به شما توصیه کند. اگر مشکل قلبی داشته باشید، ممکن است جراحی قلب باز تنها راه حل درمان باشد. اگر بدن شما نسبت به گلوکز مقاومت نداشته باشد، پزشک می‌تواند به شما انسولین تجویز کند. اما هیچ یک از آن‌ها درمان قطعی به شمار نمی‌روند. آن‌ها صرفا بیماری را پوشش می‌دهند. اگر فشار خون شما همواره بالا باشد، پزشک صرفا می‌تواند دارویی برای کاهش فشار خون تجویز کند و شما باید همواره از آن استفاده کنید. اما آیا روش دیگری برای کاهش آن وجود ندارد؟

    CrossFit Inc. راه حل ویژه ای برای بزرگترین مشکل جهان ارائه داده است. مشکل جهان گرمایش کره زمین یا تغییرات اقلیمی نیست. بیماری‌های مزمن اصلی‌ترین مشکل جهان می‌باشند. تمرینات کراس فیت که ترکیبی از حرکات با شدت‌های مختلف به همراه مصرف گوشت و سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، میوه، اندکی نشاسته و بدون قند هستند، می‌توانند به شما در رفع بیماری‌های مزمن کمک کنند. برنامه تمرین کراس فیت از نظر سادگی و بازده بسیار عالی می‌باشد. این برنامه بسیار ساده است.

    هفتاد درصد مرگ و میرهای افراد در ایالات متحده ناشی از بیماری‌های مزمن است. از بین 2.6 میلیون نفری که در سال 2014 در ایالات متحده جان خود را از دست دادند، 1.8 میلیون نفر به بیماری‌های مزمن مبتلا بودند. تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها در برخی از کشورهایی که با بیماری‌های عفونی مواجه هستند، در حال افزایش است. تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در حال افزایش است. مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) اعلام کرده است که تعداد افراد مبتلا به دیابت در ایالات متحده تا سال 2050 به بیش از صد میلیون نفر خواهد رسید. این بدین معناست که تمام افراد کشور از این بیماری رنج خواهند برد. شما صرفا به خاطر شکستگی دست به اورژانس مراجعه نخواهید کرد: شما در هر گوشه بیمارستان افرادی را مشاهده خواهید کرد که سکته کرده‌اند. داروها تاثیری ندارند، اما شما می‌توانید در کنترل بیماری‌ها موثر باشید. کراس فیت می‌تواند به شما کمک کند تا از تمام این موارد در امان باشید.

    30 درصد دیگر نیز به واسطه تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که از جمله این تصادفات می‌توان به موارد حرکتی، ژنتیکی، سمی و میکروبی اشاره نمود.

     حرکتی: ترومای فیزیکی، تصادف خودرو، برخورد خودرو با دوچرخه.

     سمی: سموم زیست محیطی که منجر به مسمومیت می‌شوند.

    ژنتیکی: اختلالات ژنتیکی نظیر فیبروز کیستی.

    میکروبی: ویروس، باکتری، پریون‌ها.

    این نقطه‌ای است که در آن درمان بر اساس علائم انجام می‌گیرد. در این موارد، استفاده از داروها معجره‌آسا می‌باشد. اگر با یک مشکل ژنتیکی مواجه هستید که شما را بیمار می‌کند، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر مسموم شده‌اید، به پزشک نیاز دارید. اگر به یک بیماری ویروسی مبتلا شده‌اید، باید به پزشک مراجعه کنید. رفتن به باشگاه و انجام حرکاتی نظیر بورپی به شما در درمان این بیماری‌ها موثر نخواهند بود.

    پزشکان ناجیان شما بوده و مربیان کراس فیت نیز همانند مربیان شنا هستند. زمانی که شما غرق می‌شوید، شما به مربی شنا نیاز ندارید. شما در گذشته به مربی شنا نیاز داشتید، اما هرگز انتخاب نکردید. در این شرایط شما به یک ناجی نیاز دارید. ما نحوه شنا را به افراد آموزش می‌دهیم و در صورتی‌که به توصیه‌های ما توجه نکنند، باید به پزشک مراجعه نمایند.

    تصادفات از جمله مواردی هستند که شما نمی‌توانید با آن‌ها مقابله کنید. اما با افزایش تناسب‌اندام می‌توانید در برابر تصادفی حرکتی مقاومت بیشتری داشته باشید. افرادی که تمرینات کراس فیت انجام می‌دهند، در مقایسه با سایر افراد با شانس بهبودی بالاتری مواجه هستند. فردی که تناسب‌اندام بهتری دارد، می‌تواند بهتر از سایر افراد با مسمومیت مقابله کند. ژن‌هایی وجود دارند که از طریق والدین به شما منتقل شده‌اند و ممکن است بسته به تغذیه و انجام تمرینات هرگز ظاهر نشوند. چه کسانی بیشتر از سایرین در معرض بیماری‌های ویروسی قرار دارند؟ افراد ضعیف. بنابراین، تناسب اندام روش مناسبی برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی می‌باشد.

    هرگز ابتلا به بیماری یا مواجه شدن با تصادفات را به بدشانسی ربط ندهید. زیرا هیچ فرد را نمی‌توان در رده خوش‌شانس یا بدشانس رده بندی نمود. هفتاد درصد مواردی که منجر به مرگ افراد می‌شوند را می‌توان با کراس فیت از بین برد. سی درصد دیگر به شانس بستگی دارد، بنابراین به جای تفکر در مورد شانس، از امروز تمرینات را آغاز کرده و برای دستیابی به تناسب‌اندام تلاش کنید. اگر همواره نگران ابتلا به بیماری‌ها بوده و یا به هوای آلوده، ژن‌های نامطلوب و … فکر کنید، زمان خود را تلف کرده اید. تفکر به این موارد حال شما را بهتر نخواهد کرد. شما ایمن‌تر نخواهید بود. طول عمر شما افزایش نخواهد یافت.

    شما باید از نظریه حرکتی سلامت بهره‌مند شوید. این بدین معناست که شما می‌توانید با افزایش ظرفیت کاری و تناسب‌اندام، از ابتلا به بیماری‌ها در امان باشید. بنابراین، شما کافی است تمرینات مناسبی انجام داده و با اندکی تغییر در رژیم غذایی خود به اهداف خود برسید. ضروری است به اندازه کافی در طول شب استراحت نموده و از مکمل‌های روغن ماهی نیز استفاده کنید.

    با تمرکز بر ظرفیت کاری، ما می‌توانیم از بیماری‌های مزمن دوری کرده و نگرانی‌های خود را کنار بگذاریم. تغییر سبک زندگی تنها روش برای دستیابی به سلامتی می‌باشد. به باشگاه بروید، تغذیه مناسبی داشته باشید و از زندگی خود لذت ببرید.

    ما راز سلامتی را پیدا کرده‌ایم. فرمول جادویی سلامتی به شرح زیر است:

    تناسب‌اندام + شانس = سلامتی

    نیمی از معادله فوق به تلاش شما بستگی داشته و نیمی دیگر از محدوده تلاش شما خارج است. بنابراین، برای دستیابی به تناسب‌اندام تلاش کرده و خود را از فهرست 70 درصدی که به واسطه سبک زندگی جان خود را از دست می‌دهند، حذف کنید. بیماری‌های مزمن ناشی از فقدان هستند. بنابراین با تمرین می‌توانید کاستی‌های بدن خود را تامین کرده و زندگی بهتری داشته باشید.

    هزینه درمان بیماری‌های مزمن سرسام‌آور است و در ایالات متحده سالانه 4 تریلیون دلار برای درمان این دسته از بیماری‌ها هزینه می‌شود. در سال 2008، پرایس واترهاوس کوپر اعلام نمود که نیمی از هزینه‌های پزشکی سالیانه ایالات متحده صرف اقدامات غیرضروری می‌شود که می‌توان با اندکی تغییر در سبک زندگی، بیش از یک تریلیون دلار صرفه جویی نمود. در حدود 86 درصد این هزینه سالیانه صرف بیماری‌های مزمن شده و در بیشتر موارد، روش‌های درمانی به کار برده شده تاثیری در بهبود مشکل ندارند. فقط هفت درصد هزینه صرف شده برای درمان بیماری‌ها تلف نشده و موثر واقع می‌شود. هزینه صرف شده برای درمان بیماری‌های مزمن در رده هزینه‌های تلف شده قرار می‌گیرد.

    مربیان کراس فیت شما را با درمان غیردارویی آشنا می‌کنند. زمانی که پزشکان افرادی که با تصادفات (30 درصد) مواجه هستند را معالجه می‌کنند، درمان را می توان در رده دارویی طبقه‌بندی نمود. مربیان کراس فیت از جراحی و دارو برای دستیابی شما به تناسب‌اندام استفاده نمی‌کنند. آنها به ابزارهایی نظیر دمبل، حلقه، میله بارفیکس و وزن بدن خود نیاز دارند. نسخه‌ای که آن‌ها ارائه می‌دهند جهانی بوده و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. این نسخه‌ها برای درمان بیماری ارائه نمی‌شوند. افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها از ابتلا به بیماری‌های جلوگیری کنند.

    بدون ویتامین C، بدن شما با مشکل مواجه خواهد شد. آیا پزشکان باید میزان پرتقال، لیو و پیاز تولیدی را کنترل کنند؟ ما نمی‌خواهیم آن‌ها اقدامی در مورد غذا انجام دهند. آن‌ها نمی‌توانند در تمرینات نقش داشته باشند. هر سال میلیون‌ها دلار هزینه می‌شود تا ارتباطی بین پزشکی و ورزش ایجاد شود تا افراد بتوانند با بهره‌مندی از روش‌های مناسب تمرین، میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهند.

    در حال 13000 باشگاه وجود دارند و در حدود 2 الی 4 میلیون نفر با تمرین در این باشگاه‌ها خود را در برابر ابتلا به بیماری‌های مزمن ایمن ساخته‌اند. باشگاه‌های کراس فیت به دلیل تاثیر بر بیماری‌های مزمن به محبوبیت نرسیده‌اند. محبوبیت آن‌ها بدین دلیل رو به افزایش است که افراد در پی مراجعه به آن‌ها می‌توانند سبک زندگی خود را متحول کرده و زندگی شاد و سالم‌تری در پیش بگیرند.

    این معجزه کراس فیت است: افراد به نتایجی دست می‌یابند که پیشتر از نیاز خود به این نتایج مطلع نبودند.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایتmedium.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “تناسب اندام، شانس و سلامتی

    1. زیبا زارعی گفت:

      من ب وزنم و زیبایی بدنم خیلی اهمیت میدم ممنون از اطلاعات خوبتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *