سایر رشته‌های ورزشی, سایر رشته‌های ورزشی بانوان, مقالات

آشنایی با بادی استپ و بادی پامپ

  • Les Mills International شرکتی مستقر در نیوزلند است که به‌صورت بین‌المللی فعالیت داشته و کلاس‌های تمرین با موسیقی برگزار کرده و آن‌ها در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهد. اولین برنامه ‌این شرکت بادی استپ نام داشت و بادی پامپ نیز اولین برنامه‌ای بود که به‌صورت بین‌المللی عرضه شد.

    تاریخچه

    Les Mills International توسط فیلیپ میلز تأسیس شد و وی نام پدر خود را برای این شرکت برگزید. پدر وی چهار بار در المپیک مقام اول را کسب کرد و باشگاه‌های زنجیره‌ای Les Mills World of Fitness را در آکلند نیوزلند تأسیس نمود.

    در اوایل دهه 1980، فیلیپ میلز مجموعه‌ای از برنامه‌های تناسب‌اندام تمرین با موسیقی را ایجاد نمود که سپس این تمرینات بانام طرح‌های تناسب‌اندام گروه Les Mills شناخته شدند. میلز این برنامه‌ها را به‌منظور استفاده در باشگاه‌های زنجیره‌ای پدر خود در آکلند ایجاد کرده بود و سپس اولین مجموعه خود بانام پامپ را در سال 1990 عرضه نمود. در سال 1995، بعد از موفقیت با برنامه پامپ در نیوزلند، وی با حمایت خانواده خود و همچنین بیل رابرتسون (رهبر صنعت تناسب‌اندام استرالیا)، مجموعه پامپ را در استرالیا عرضه نمود. به دلیل موفقیت این برنامه در نیوزلند و استرالیا، وی شرکت Les Mills International را در سال 1997 باهدف توسعه برنامه‌ها و دریافت مجوز برای عرضه آن‌ها در سراسر جهان تأسیس کرد. برنامه‌های وی در بیش از 15000 باشگاه در بیش از 75 کشور مورداستفاده قرار گرفتند و بیش از 90000 مربی در این باشگاه‌ها فعالیت داشتند. در حدود 6 میلیون شرکت‌کننده هر هفته در کلاس‌های Les Mills شرکت می‌کردند.

    یکی از برنامه‌های وی بادی پامپ نام دارد و کلاس‌ها به همراه موسیقی و با استفاده از صفحه‌های وزن آزاد، هالتر و استپ ایروبیک برگزار می‌شوند. افراد وزنه را بر اساس نوع تمرین و اهداف خود انتخاب می‌کنند. گروه ماهیچه‌های اصلی توسط مجموعه‌ای از تمرینات ترکیبی و تفکیکی ازجمله اسکوات، پرس و ددلیفت تمرین داده می‌شوند. تمرکز اصلی در این برنامه، افزایش استقامت ماهیچه با استفاده از وزنه‌های سبک با تکرار بالا می‌باشد.

    در سال 2004، فیلیپ میلز توسط Ernst & Young به‌عنوان برترین کارآفرین نیوزلند معرفی شد و سال بعد نیز به‌عنوان فینالیست در موناکو برای جایزه سالیانه برترین کارآفرین سال Ernst & Young شرکت نمود. در سال 2005، شرکت NZ Trade and Enterprise، شرکت ملیز را به‌عنوان برترین ارائه‌دهنده خدمات در نیوزلند معرفی نموده و در سال 2007 نیز فیلیپ و همسرش کتاب Fighting Globesity را منتشر نمودند که راهنمایی کاربردی برای دستیابی به‌سلامت فردی است.

    در سال 2011، Les Mills اسمارت بار را معرفی نمود که نوعی هالتر برای انجام تمرینات بادی پامپ هست.

    فعالیت اخیر

    از سال 2015، باشگاه Les Mills کلاس‌های 40 دقیقه‌ای برگزار می‌کند که در آن‌ها افراد تمریناتی سه‌بعدی به همراه کلیپ‌های صوتی و تصویری انجام می‌دهند.

    در سال 2018، Les Mills یک ویدئوی 30 دقیقه‌ای رایگان با همکاری شرکت Reebok عرضه نمود. نینا دوبرو، بازیگر سریال خاطرات خون‌آشام نیز در این کمپین که Like Nina نام دارد، شرکت کرده است. این ویدئو یکی از پربازدیدی‌ترین ویدئوهای YouTube در اوایل 2018 بود.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایتen.wikipedia.org)

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “آشنایی با بادی استپ و بادی پامپ

    1. هادی گفت:

      من نمی دونستم چی هستن واقعا خیلی جالب و پر محتوا بود مرسی از شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *