دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

حداکثر مقدار تمرین در یک روز

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه 

     

    حداکثر زمانی که در روز می‌توانید صرف ورزش کردن کنید تا حد زیادی به دوره‌های ریکاوری(استراحت) و میزان مواد مغذی دریافتی‌تان بستگی دارد. ورزش بیش‌ازحد بدون دریافت انرژی کافی می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. شما باید طول تمرینات خود را با توجه اهدافی که دارید تعیین کنید. به‌عنوان یک قانون کلی، تمرینات شما باید بین 30 تا 90 دقیقه در روز باشد.

    خطرات تمرین بیش‌ازحد

    ورزش فواید بی‌شماری دارد. اما زیاده‌روی در هر چیز مفیدی همیشه خوب نیست. ورزش بیش‌ازحد ممکن است منجر به بیش‌تمرینی(overtraining) شود. بیش‌تمرینی می‌تواند موجب بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، خستگی، افسردگی و تغییرات خلق‌وخو شود. همچنین ورزش بیش‌ازحد، تراکم استخوان و تولید استروژن در زنان را کاهش می‌دهد. کسانی که درگیر ورزش بیش‌ازحد شده‌اند ممکن است از بیماری‌های روانی و اختلالات خوردن نیز رنج ببرند.

    چه مقدار مناسب است؟

    در حین یک تمرین، عضلات شما از کربوهیدرات‌ها به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند که غالباً به شکل گلیکوژن در بدن وجود دارد. تمرین مستمر و طولانی‌مدت می‌تواند منجر به کاهش ذخایر گلیکوژن شود. علاوه بر این، تمرین طولانی‌مدت موجب ترشح مقادیر زیادی کورتیزول می‌شود که می‌تواند شما را از رسیدن به اهداف ورزشی‌تان دور کند.

    تمرین برای یک رویداد ورزشی

    اغلب اوقات آمادگی برای یک مسابقه سه‌گانه یا ماراتن (و یا سایر مسابقات رقابتی) نیاز به تمرین بیش از 90 دقیقه در روز دارد. این مورد تنها استثنای قانون کلی است. برای جلوگیری از خستگی در این قبیل تمرینات طولانی‌مدت، باید قبل، بعد و در حین تمرین از منابع کربوهیدرات و الکترولیت مناسب برای سوخت‌رسانی به بدن استفاده کنید.

    فواید ریکاوری

    تمرین طولانی‌مدت و شدید به معنی اهمیت بیشتر وجود روزهای ریکاوری است. روزهای استراحت به‌اندازه روزهای تمرین اهمیت دارند. چراکه امکان ترمیم و بازیابی برای تمرینات بعدی را به عضلات می‌دهند. اگر عضلات فرصتی برای استراحت نداشته باشند، زودتر خسته شده، عملکرد شما کاهش پیداکرده و در معرض سندرم بیش‌تمرینی قرار خواهید گرفت. حداقل یک روز در هفته را به استراحت اختصاص دهید و اگر قدرتی تمرین می‌کنید، حتماً  قبل از تمرین بعدی یک یا دو روز به عضلات خود استراحت دهید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *