دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

رازهای افزایش انگیزه بدنسازی در باشگاه

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 4 دقیقه

     

    به انگیزه نیاز دارید؟ اینجا پیدا کنید. در حین جمع‌‌کردن کیف باشگاه باانگیزه عمل کرده و به‌سرعت به باشگاه بروید. اگر روشی غیرازاین در پیش داشته باشید، قادر به افزایش حجم ماهیچه‌‌های خود نخواهید بود.

    ایده‌‌های انگیزشی برای انجام تمرینات

    انگیزه یکی از مهم‌‌‌‌ترین اجزا در تلاش‌‌های موفق می‌‌باشد. روابط، کسب‌وکار و تلاش‌‌های ورزشی مستلزم این هستند که عملکردی قوی داشته باشید. بدن‌سازان موفق ازجمله آرنولد، فرانک زین و رونی کلمن همواره از روش‌‌‌‌هایی استفاده کرده و تکرار و تمرینات بعدی خود را باانرژی بیشتری انجام داده‌‌اند و این امر منجر شده است که بدنسازی برای آن‌ها به رویکردی جاودانه تبدیل شود.

    اهداف

    به‌عنوان انسان، شما ذاتی دارید. شما قصد دارید اطلاعات خود را افزایش دهید. در بدنسازی نیز افراد سعی دارند همواره مرزها و محدوده‌‌ها را رد کنند. تمام این موارد به تعیین اهداف بستگی دارد. این هفته شما باید باهدف پرس سینه با وزن 100 کیلوگرم با 8 تکرار به باشگاه بروید. هفته پیش شما این تمرین را با 6 تکرار انجام داده بودید و می‌‌دانید که این هفته باید آن را با 8 یا 9 تکرار انجام دهید. زمانی که به باشگاه می‌‌روید، شما باید هدفی در ذهن داشته باشید و شما باید این ذهنیت را داشته باشید که باید به این هدف برسید.

    برخی اوقات شما با شکست مواجه خواهید شد، اما این امر نباید مانع از پیشرفت شما شود. توماس ادیسون هزاران بار در طی اختراعات خود با مشکل مواجه شد، اما وی اکنون یکی از شناخته‌‌شده‌‌ترین افراد جهان می‌‌باشد. اگر قصد دارید انگیزه بالایی در باشگاه داشته باشید، هدفی را برای خود تعیین کرده و در باشگاه نیز آن را دنبال کنید. شما می‌‌توانید از جملات انگیزشی نیز برای افزایش انگیزه خود استفاده کنید.

    بر روی هدف آتی خود تمرکز کنید

    تمرین به مدت چندین ساعت ممکن است هدف بسیار بزرگی به نظر نرسد. این برای بسیاری از افراد جهان صادق می‌‌باشد. شما ممکن است احساس کنید که در طی این مدت‌زمان خود را تلف‌کرده‌اید و بهتر بود زمان خود را با دوستانتان سپری می‌‌کردید. زمانی که این افکار وارد ذهن شما شده و انگیزه شما را کاهش می‌‌دهند، شما باید دلیل تمرین خود را به خاطر بیاورید. بدون شک، تمرین با وزنه منجر به بهبود ظاهر شما خواهد شد، اما با تمرین می‌‌توانید به مزایای دیگری نیز دست‌یابید.

    تمرین منجر به قوی‌‌تر شدن قلب شما گردیده و این نیز به معنای کاهش ریسک بیماری‌‌های قلبی و سکته می‌‌باشد. با انجام تمرینات می‌‌توانید میزان چربی خود را کاهش داده و از این طریق از بروز بیماری دیابت نوع 2، کلسترول بالا و سفت ‌‌شدن رگ‌‌ها جلوگیری کنید. در مردان، تمرین با استفاده از وزنه منجر به افزایش میزان کلسترول بدن گردیده و درنتیجه قدرت جنسی آن‌ها افزایش می‌‌یابد. اگر احساس می‌‌کنید به باشگاه رفتن بیهوده بوده و شما می‌‌توانستید زمان خود را صرف تفریح کنید، در اشتباه هستید. شما باید انگیزه بالایی برای تمرین داشته باشید تا تمرینات طولانی‌‌تری داشته و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید تا بتوانید از زندگی در کنار خانواده و دوستان لذت بیشتری ببرید.

    تغییری ایجاد کنید

    اگر احساس می‌‌کنید ایجاد انگیزه برای شما مشکل است، ممکن است مشکل ناشی از باشگاه یا روند تمرین شما باشد. اگر باشگاه شما فاقد ابزارهای متعددی بوده و یا اغلب اوقات دستگاه‌‌ها در حال تعمیر هستند، انگیزه شما کاهش خواهد یافت. هیچ‌کس تمایل ندارد به باشگاهی برود که هیچ‌یک از ابزارهای آن کار نمی‌‌کنند.

    آیا شما چندین هفته، ماه یا سال است که از یک‌روند مشابه استفاده می‌‌کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، این روند را تغییر دهید. روش‌‌های متعددی وجود دارند که می‌‌توان از آن‌ها برای تمرین استفاده کنید. ازجمله آن‌ها می‌‌توان به روش‌‌های کششی و فشاری، تمرینات وزنی آلمانی، روش تفکیکی یا تمرینات بالاتنه و پایین‌‌تنه اشاره کرد. با تغییر روند تمرینات، شما نه‌تنها انگیزه خود را افزایش می‌‌دهید، بلکه قدرت، استقامت و حجم ماهیچه‌‌های خود را نیز افزایش‌خواهید داد. اگر به دنبال انگیزه بیشتر هستید، روند تمرینات خود را نوسازی کرده و چالشی هیجان‌‌انگیز برای خودتان ایجاد کنید.

    موسیقی

    موسیقی نیز تأثیر قابل‌‌توجهی بر روحیه دارد. موسیقی می‌‌تواند انرژی شما را افزایش یا کاهش دهد. اگر از آهنگ‌‌هایی که همواره به آن‌ها گوش می‌‌کنید، خسته شده‌‌اید، به دنبال سبک دیگری باشید. اگر اغلب بدون موسیقی تمرین می‌‌کنید، می‌‌توانید در کنار تمرینات خود از موسیقی نیز بهره‌‌مند شوید. شما می‌‌توانید از موسیقی‌‌های پرانرژی استفاده کرده و در حین انجام تمرینات کاردیو انرژی خود را با رقص افزایش دهید.

    با یک دوست تمرین کنید

    بدنسازی یک ورزش انفرادی است. تمام تمرینات به‌تنهایی انجام‌شده و تیمی وجود ندارد، اما این بدین معنا نیست که شما نمی‌‌توانید با یک دوست تمرین کنید. دوستی را انتخاب کرده و با وی به باشگاه رفته و یکدیگر را به چالش بکشید. برای مثال، می‌‌توانید در مورد تعداد تکرار یا تعداد طنابی و یا بیشترین وزن یکدیگر را به چالش بکشید. شما می‌‌‌‌توانید به یکدیگر در انجام تمرینات نیز کمک کرده و در بلند کردن وزنه‌‌های سنگین به یکدیگر کمک نمایید. همچنین مکالمه با یک دوست منجر به افزایش انگیزه شما برای بلند کردن وزنه‌‌های سنگین‌‌تر و تمرین برای مدت طولانی‌‌تر نیز می‌‌‌‌گردد.

    انگیزه خود برای موفقیت را افزایش دهید

    روش‌‌های متعددی برای افزایش انگیزه خودتان در باشگاه وجود دارد. موارد فوق فقط چند نمونه هستند. انگیزه اصلی از درون انسان آغاز می‌‌شود. تمام بدن‌سازان برتر یک وجه مشترک دارند. همه آن‌ها برای موفقیت تلاش می‌‌کنند. آن‌ها قصد دارند برترین باشند. بدنسازی ورزشی است که شما را به سمت پیشرفت، استفاده از وزنه‌‌های سنگین‌‌تر، افزایش قدرت و موفقیت سوق می‌‌دهد.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت maxedmuscle.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *