افزایش وزن و حجم, مقالات

برنامه کات کردن عضلات آکوامن

برنامه کات کردن عضلات آکوامن
  • برنامه کات کردن عضلات آکوامن

    برنامه کات کردن عضلات آکوامن به شما برای تناسب اندام و داشتن بدنی عضلانی و زیبا کمک خواهد نمود. در این مقاله دوره کات عضلانی بازیگر نقش “آکوامن” را بررسی خواهیم کرد. همچنین به روند تغذیه و تمرین در برنامه تمرینی آکوامن می‌پردازیم. بی‌شک “جیسون موموآ” را می‌شناسید. بازیگر و مانکنی که در نقش آکوامن ظاهر شد. ابتدا معرفی کوتاهی از او خواهیم داشت و سپس برنامه تمرین و تغذیه او را بازگو می‌کنیم.

    اگر به دنبال پاسخ چگونه بدن تکه‌ای داشته باشیم هستید. یا هدف تمرینی شما در بدنسازی، کات کردن عضلات و خط بندی بدن است، در ادامه با تن‌ورز همراه باشید تا با یک برنامه بدنسازی کات آشنا شوید.

    معرفی جیسون موموآ

    جیسون موموآ فردی عادی نیست که به راحتی فراموش شود. او به خاطر هیکل تنومندش، به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌ها تبدیل شده است. اولین نقش‌های او جنگ‌سالار بی‌رحمانه “کال دروگو” در حماسه بازی تاج و تخت و نیز آرنی، “کونان بربر” بود. طرفداران سینما و تلویزیون با هیکل قدرتمند و عملکردی موموآ به وجد آمدند.

    برنامه تمرینی و رژیم غذایی تن ورز گیف

    زمان آن فرا رسیده بود که او در نقش‌های اصلی سینمایی ابرقهرمان بازی کند. اولین حضور او در نقش آکوامن (Aquaman) در سال 2016 در فیلم “Batman V Superman:Dawn of Justice” طوفانی شد. این طوفان موجی را برای بازگشت وی در فیلم (2017) “Justice League” به وجود آورد.

    قسمت عمده برنامه تمرینی آکوامن

    ساخت یک ابر قهرمان هرگز آسان نخواهد بود. بلکه نیاز به همت، ثبات و قاطعیتی بی‌نظیر دارد. جیسون موموآ از آن دست افراد است. ژنتیک طبیعی او قاب گسترده‌ای از شانه‌های پهن با یک بدن عضلانی به او هدیه داده است. بنابراین، او هرگز برای دستیابی به عضلات تلاش اضافی نمی‌کرد.

    قدرت اسپلیت تمرینی به شیوه پی پی ال

    برای کات کردن عضله در برنامه تمرینی آکوامن ، موموآ تقسیم بندی PPL را پیش گرفت. برای کات کردن عضلات او چهار بار در هفته تمرین می‌کرد. یک روز در هفته نیز تمرین قدرتی انجام می‌داد. پس از آن یک جلسه کششی و یک روز هم حرکات مرتبط پا را در برنامه‌اش قرار داده بود. این روند به مدت شش ماه انجام شد. به گفته مربی‌اش ” چهار روز در هفته با وزنه کار کرده و سه بار در هفته نیز کوهنوردی می‌کردیم.”

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : بهترین رژیم غذایی کات

    با توجه به مشغله جیسون، تقسیم بندی PPL گزینه خوبی در برنامه کات خواهد بود. با این روش در یک جلسه تمرینی، عضلات بیشتری درگیر می‌شدند. همچنین این تقسیم بندی قابلیت انعطاف پذیری هم دارد. می‌توانید با انجام لیفت‌‌های مرکب در دوره کات و چربی سوزی، به اندام دلخواه خود برسید. در عین حالا عضلات دیگری را نیز درگیر ‌‌کنید.

    از دیگر فواید PPL ارائه فرصت بیشتر برای انجام حرکات سنگین ترکیبی بود. در این صورت اضافه بار پیش رونده آسان‌تر می‌شد و می‌توانست از وزنه‌های سنگین‌تری استفاده کند. در نتیجه انجام PPL در برنامه کات منجر به حفظ اندازه و مقاومت بدن در کنار هم ‌شد.

    برنامه کات کردن عضلات

    انجام لیفت‌‌های مرکب عضله ساز

    جیسون موموآ و مربیانش در برنامه برای کات کردن عضلات از تمرینات ترکیبی قدرتی استفاده نمودند. از حرکات ددلیفت، اسکوات، پرش روی جعبه و کوبیدن توپ بر روی زمین استفاده کردند. همچنین تمرینات ایزوله مانند جلو بازو و یا ساق پا را نیز در برنامه داشتند.

    امتیاز کلیدی برنامه کات آکوامن :

    تمرینات ایزوله را نیز در برنامه خود قرار دهید.

    به بدنسازی خود بیش از زیبایی شناختی بیندیشید.

    در کات کردن عضلات بر روی لیفت‌های ترکیبی‌‌ قدرتی تمرکز داشته باشید.

    به یک اندازه تمرینات قدرتی و کششی را در دوره کات در بدنسازی قرار دهید.

    هرچند اندک، اما در حرکات لیفت اصلی خود، از وزنه‌های سنگین استفاده کنید.

    در روند عضله سازی عجله نکنید، زیرا شدت تمرینات قدرتی بر سیستم عصبی مرکزی مؤثر خواهد بود.

    شکل‌گیری: هیکل فانکشنال

    پنج ثانیه وقت بگذارید و پروفایل اینستاگرام جیسون موموآ را ببینید. این پسر همه چیز تمام است و یک سبک زندگی فعال به همراه زیبایی اندام دارد. او طرف‌دار بسیار زیاد ورزش‌‌های تخته‌ای مانند: موج سواری و اسکیت می‌باشد. همچنین صخره نوردی سهم بزرگی در ورزش او دارد. از نظر موموآ، زندگی یک زمین بزرگ بازی است که در مقابل او برای تسخیر قرار گرفته است. همه این موارد ورزشی جزو برنامه تمرینی آکوامن می‌باشد که در ساخت هیکلی جذاب تاثیرگذار بوده است.

    برنامه تمرینی آکوامن

    بگذار سرگرم کننده بماند!

    مربی ورزشی موموآ کاملاً این مفهوم را توضیح می‌دهد که تمرین کردن در بعضی اوقات بسیار سخت و یکنواخت است. جیسون وقتی حوصله‌اش سر می‌رود به تمریناتی همچون بوکس، موج‌سواری، کوهنوردی می‌پردازد. کارهایی را که دوست دارد، انجام می‌دهد. همچنین وقتی که برای نقش خاصی تمرین نمی‌کند، حرکات بدنی‌اش را تغییر می‌دهد. کاردیو را افزایش داده و لیفت‌های بیشتری در برنامه‌اش جای می‌دهد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : اشتباهات رایج دوره کات در بدنسازی

    با برنامه تمرینی جیسون موموآ چگونه به عضلات شکل دهیم؟ شما هم کوهنوردی یا موج سواری را امتحان کنید. یا حتی ورزش‌هایی دیگر همچون شنا، دوچرخه سواری، ورزش‌های رزمی یا … را در برنامه خود قرار دهید. کالری سوزی داشته باشید و بدن خود را به چالش بکشید.

    امتیاز کلیدی برنامه تمرینی آکوامن :

    یک سبک زندگی فعال و سرگرم کننده داشته باشید.

    در برنامه کات، فعالیتی که از آن لذت می‌برید را پیدا کنید. چرا که هدف تمرین فقط کسب قدرت نیست.

    خارج از چارچوب فکر کنید. ورزش‌های جدید را امتحان کرده و بدنتان را به چالش بکشید.

    در سالن بدنسازی زیاده روی نکنید و انرژی کافی برای خود باقی بگذارید.

    تغذیه مناسب: رژیم غذایی آکوامن جیسون موموآ

    برای رشد عضلانی و یا کات کردن عضلات، تنها تمرینات ورزشی نقش ندارند. میزان مصرف کافی کالری نقش اساسی در مسیر رسیدن به هدف خواهد داشت. همچنین انرژی کافی بین تمرین را نیز حفظ می‌کند. برای بازیگرانی مانند ستاره آکوامن، همه ‌چیز باید در حد میانه و اعتدال خود حفظ شود. بدن عضلانی بماند و تمام موارد دقیق محاسبه گردد.

    در برنامه رژیم غذایی کات عضلات ، موموآ شش روز در هفته به سختی با برنامه تمرینی آکوامن تمرین می‌کرد. اما روز هفتم را به استراحت و ریکاوری عضلات می‌پرداخت. ریکاوری عضلات به حفظ و ماندگاری شما در مسیر کمک می‌کند. در نتیجه اصلاً آن را از برنامه خود حذف نکنید.

    چرخه کربوهیدرات‌ها و اولویت بندی مصرف پروتئین

    بررسی میزان مصرف درشت مغذی‌ها همچون کربوهیدرات برای جیسون حائز اهمیت است. وعده‌های غذایی با پروتئین بالا همیشه برای کات کردن عضلات در اولویت بودند. برای رسیدن به بدنی ایده‌آل باید مصرف خیلی از خوراکی‌ها و تنقلات را کنار می‌گذاشت. درست است که کربوهیدرات در حجم و افزایش وزن نقش مهمی دارد. اما پروتئین را شکست نمی‌دهد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : کتاب آموزش حرکات بدنسازی

    جیسون برای پیشرفت در عضله سازی از مکمل آمینواسید استفاده نمود تا ریکاوری به شکل بهتری صورت بگیرد. این به معنای گنجاندن آمینو در غذای مصرفی برای حمایت از رشد و اهداف عضله سازی بود. مردان برای افزایش عضلات باید هر روز بین 1/4 تا 1/8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود مصرف نمایند.

    امتیاز کلیدی :

    تغذیه اصولی و خوبی داشته باشید. میزان کافی کالری را به بدن خود برسانید؛ تا شاهد افزایش حجم عضلانی و انرژی خود باشید.

    تمرینات را دقیق و پیگیرانه انجام دهید. شش روز در هفته تمرین کنید و یک روز را به استراحت و ریکاوری اختصاص دهید.

    در رژیم غذایی برنامه کات، مصرف پروتئین را در اولویت خود قرار دهید. رژیم غذایی با پروتئین بالا به رشد مطلوب عضلات و چربی سوزی کمک می‌نماید.

    کربوهیدرات‌های پیچیده را در زمان تمرین استفاده کنید. این کار خطر افزایش چربی بدنتان را کاهش می‌دهد.

    چربی‌های سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف چربی برای عضله سازی ضروری است. زیرا تولید تستوسترون را امکان‌پذیر می‌نماید.

    به منظور کات کردن عضلات، از مصرف برخی خوراکی‌ها همچون الکل خودداری نمایید.

    برنامه کات آکوامن

    جمع بندی

    برنامه کات آکوامن تنها به تمرینات شما مربوط نمی‌شود. بلکه با بررسی روند پیشرفت جیسون موموآ بازیگر و مدل سرشناس با بدنی بی نظیر، دریافتیم که رژیم غذایی نیز نقشی بسیار مهم دارد. برای کات کردن عضلات، شش روز در هفته تمرینات تخصصی قدرتی به همراه تمرینات کششی داشته باشید. یک روز در هفته نیز به ریکاوری و استراحت عضلانی اختصاص دهید. در صورت صلاح‌دید مربی خود از مکمل‌ها استفاده کنید.

    در این مسیر همچنان که در برنامه تمرینی آکوامن برای کات دیدید به ورزش‌های دیگری همچون شنا، بوکس، کوهنوردی و… بپردازید و فعالیت لذت بخش خود را بیابید. از حرکات ترکیبی و ایزوله بهره‌مند شوید. مصرف درست و کافی از درشت مغذی‌ها یعنی کربوهیدرات، چربی سالم و پروتئین حائز اهمیت است. هیچ یک از این موارد را حذف نکنید. فقط غذا و خوراکی‌های مضری که برای بدن و عضلاتتان سودی ندارند را از برنامه غذایی خود حذف نمایید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت spotmebro.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 


    N:1621

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    3 دیدگاه در “برنامه کات کردن عضلات آکوامن

    1. کاتب گفت:

      خیلی عالی بود. ممنون از این برنامه حرفه‌ای

    2. کواکبیان گفت:

      شیوه‌های تمرینی جالبی داشت. ممنون از مطالب خوبتون

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        ممنون از شما دوست گرامی که همراه ما هستین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *