تغذیه و رژیم غذایی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

بهترین نان برای لاغری و کاهش وزن

بهترین نان برای لاغری و کاهش وزن
  • بهترین نان برای لاغری

    بهترین نان برای لاغری و کاهش وزن کدام است؟ نان در رژیم غذایی چه جایگاهی دارد؟ اگر به تغذیه روزانه خود اهمیت می‌دهید؛ مطمئناً تا به حال این سؤالات به ذهنتان رسیده است. رژیم غذایی می‌‌تواند شامل نان یا بدون آن باشد. بهترین نوع نان‌‌ها، آن‌هایی هستند که از مواد با کیفت‌تر تشکیل‌شده و فاقد شکر باشند. تن‌ورز به شما نان با غلات کامل که معمولاً دارای فیبر و پروتئین است را پیشنهاد می‌دهد. این نوع نان، بهترین نان برای کاهش وزن و لاغری محسوب می‌شود.

           نان را می‌توان از آردهای مختلفی مانند: نان تهیه شده از غلات سبوس‌دار جوانه‌زده، نان تهیه شده از گندم سبوس‌دار خالص، نان تهیه شده از غلات سبوس‌دار و خمیر‌‌مایه که هرکدام ویژگی‌‌های مختص به خود را دارند؛ تهیه کرد. بهترین نان برای مصرف روزانه آن دسته‌ای است که در آن‌ها از خمیرمایه استفاده شده است. تهیه نان در منزل با توجه به این‌که می‌توان خمیرمایه را در یخچال برای چند ماه نگهداری نمود، آسان است.

    درصورتی که جایگزین خوبی از دیگر منابع کربوهیدرات دارید، اجباری به مصرف نان ندارید و می‌توانید آن را از برنامه غذایی خود-اگر به شما ضرری نمی‌رساند- حذف کنید. با این حال یک‌تکه نان باکیفیت اگر برای دستگاه گوارش مضر نباشد، مطمئناً جایگاه ویژه و مطلوبی در رژیم غذایی خواهد داشت. انتخاب بهترین و سالم‌ترین نان و نه فقط انتخاب برش‌های فرآوری شده یک نکته کلیدی است.

    این روزها بهترین نان برای لاغری به یک موضوع بحث‌برانگیز تبدیل شده است. چرا بعضی نان‌ها یک ماده غذایی مغذی محسوب نمی‌شوند؟ چرا بعضی دیگر همچون نان‌های سنتی با مواد اولیه باکیفیت و مغذی بخشی از رژیم غذایی ما را تشکیل می‌دهد؟ در ادامه تن‌ورز به ارائه مطالبی درباره بهترین نان برای گوارش، نان مناسب برای کاهش وزن و ویژگی‌های آن پرداخته و سالم‌ترین نان برای لاغری را معرفی خواهد کرد.

    چگونه بهترین نان سالم را انتخاب کنیم؟

    تعداد زیادی نان سالم در فروشگاه‌‌های محلی و اینترنتی وجود دارد که شما مجبورید آن‌‌ها را با جستجو از بین صدها نان نه‌چندان سالم پیدا کنید. اگر به دنبال بهترین نان‌‌های فاقد گلوتن یا با گلوتن هستید، اولین قدم خواندن با دقت برچسب‌‌ها است. برخی از نکات خرید نان سالم بر اساس نظر متخصصین تغذیه و رژیم‌درمانی عبارت است از:

    نان‌‌هایی که از تعداد کمتری مواد اولیه تهیه شده‌‌اند را انتخاب کنید و ترجیحا اگر می‌‌توانید نان تازه بخرید.زیرا علاوه بر لیست مواد اولیه کوتاه، نان‌‌های تازه اغلب مقدار کمتری از مواد نگه‌دارنده و مصنوعی دارند.

    مراقب قندهای اضافه‌شده باشید. نیازی به افزودن شکر به نان نیست. آن‌چه شما برای تهیه نان نیاز دارید آب، آرد، مخمر و نمک است. اما متاسفانه اکثر ما چیزهای شیرین را دوست داریم. برای انتخاب بهترین نان برای لاغری، نان تازه پخته‌شده‌ای را که به آن شکر اضافه نشده است، تهیه کنید. اضافه شدن شکر را می‌توان در جدول ارزش غذایی بسته محصولات مشاهده نمود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود: کاهش وزن با ۲۹ میان وعده سالم

    به هنگام مصرف بهترین نان برای کاهش وزن نیز لازم است که برش‌های کوچک‌تری از آن را انتخاب کنید. غالبا شما به نانی نیاز دارید که برای تهیه ساندویچ مناسب باشد و برخی از نان‌‌ها به‌ویژه صنعتی‌‌ها، به‌صورت بزرگ‌تر برش می‌‌خورند. مصرف این نان‌ها به معنی دریافت کالری بیشتر در وعده غذایی است. همچنین با انتخاب تکه‌های کوچک‌تر نان، لذت نسبتاً بیشتری می‌‌برید.

    در ادامه تن‌ورز به بیان نکاتی درباره یافتن بهترین نان جهان و مناسب‌ترین نوع آن برای مدیریت وزن می‌پردازد.

    بهترین و سالم‌ترین نان

    بهترین نان برای رژیم لاغری

    نان با غلات کامل معمولاً فیبر و پروتئین بیشتری نسبت به نان‌‌هایی که از آرد سفید تولید می‌‌شوند، دارد. معنی آن این است که نان با غلات کامل بهترین نان برای لاغری محسوب شده و همچنین گزینه‌‌ بهتری برای افرادی است که فقط به دنبال نان سالم‌‌ و مغذی هستند.

    نان تهیه شده از غلات سبوس‌دار جوانه‌زده

    این نان یک نان مناسب برای رژیم لاغری است. زیرا “جوانه زدن” فرآیندی است که دانه جوانه می‌‌زند یا رشد خود را آغاز می‌‌کند که قبل از پخت نان انجام می‌‌شود. برپایه نظر متخصصین تغذیه، جوانه زدن، مواد مغذی موجود در دانه‌‌ها را افزایش می‌‌دهد. به‌ویژه فرآیند جوانه‌‌زنی سبب می‌‌شود که مواد معدنی مثل روی و آهن توانایی جذب بیشتری پیدا کنند. محققین معتقدند که این فرآیند هضم نان‌‌ها را نیز آسان‌‌تر می‌‌کند.

    نان تهیه شده از گندم سبوس‌دار خالص

    نان تهیه شده از گندم سبوس‌دار خالص،‌یکی دیگر از بهترین نوع نان برای لاغری است. زمانی که نان گندم سبوس‌دار انتخاب می‌‌کنید، یک قانون در ذهن داشته باشید که اولین ماده تشکیل‌دهنده‌ آن، آرد گندم صددرصد سبوس‌دار باشد. متخصصین تغذیه تاکید می‌کنند که بعضی از برندها (نام‌‌های تجاری) آرد سبوس‌دار و آرد سفید را با هم مخلوط می‌‌کنند و بازهم به آن نان گندم نیز می‌گویند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود: دریافت برنامه بدنسازی

    آیا یک نان خوب واقعاً سبوس‌ دارد؟ نان‌های ارگانیک است شامل 4 گرم پروتئین، 3 گرم فیبر و 25 گرم غلات سبوس‌دار در هر برش هستند. با این‌که 4 گرم شکر اضافه‌شده در هر برش دارد، به دلیل ارزش‌های غذایی دیگر، این نان یک انتخاب خوب است.

    بهترین نان برای کاهش وزن

    نان تهیه شده از غلات سبوس‌دار و خمیر‌‌مایه

    در رابطه با بهترین نان برای لاغری می‌توان گفت نان‌‌های دارای خمیرمایه‌‌ گزینه‌‌های سالم و خوبی هستند. این نان‌‌ها به دلیل فرآیند تخمیری مورد استفاده در خمیر‌‌مایه آن‌ها، دارای فواید پروبیوتیک و شبه پروبیوتیک می‌باشند. اگرچه پروبیوتیک‌‌ها که در خمیر قبل از پخت حضور دارند، در زمان پخت زنده نمی‌‌مانند. اما فواید باکتری‌‌های سالم، خمیر را به یک نان سالم و خوشمزه تبدیل می‌‌کند که در نوع خود بی‌‌نظیر است.

    همچنین این مواد مغذی هضم غذا را نیز راحت می‌‌کنند و همچنین ممکن است برای سلامت کلی روده‌ها نیز مفید باشند. در نتیجه جزو بهترین نان برای روده محسوب می‌گردند. همچنین پیشنهاد می‌‌شود که برای اطمینان از این‌که نان غلات کامل است، برچسب ارزش غذایی آن را مشاهده کرده یا از نانوایی بپرسید. زیرا خمیر‌‌مایه اغلب از آرد سفید تهیه می‌‌شود.

    برای خرید یک نان خمیر‌‌مایه‌‌دار بهترین راه خرید از یک نانوایی محلی است. اگرچه می‌‌توانید آن را اینترنتی نیز پیدا کنید. به‌عنوان یک نکته جالب، نان‌های دارای خمیر‌‌مایه یکی از بهترین نان‌‌ها برای پنیر کبابی به دلیل مزه تند آن است.

    چه چیزی نان را سالم می‌‌کند؟

    روش‌‌های پخت “نان آرتیسان” دوباره محبوبیت پیدا کرده است. نان‌‌های آرتیسان معمولاً از مواد مرغوب و فرآیند تخمیر سنتی تهیه می‌‌شوند که نسبت به نان‌‌های تهیه شده از مخمر زودرس، نان مغذی‌‌تری هستند. اگر شما یک نانوایی در نزدیکی خود دارید که به آرد، خمیرترش و غلات مورد استفاده توجه می‌کند، خوش‌شانس هستید. زیرا بهترین نوع نان برای کاهش وزن را می‌توانید به‌راحتی تهیه نمایید.

         اگر در یک شهر بزرگ زندگی کنید مطمئناً به نانوایی‌های بیشتری دسترسی داشته و گستره انتخاب بیشتری برای تهیه بهترین نان برای لاغری خواهید داشت. اما اگر در شهرهای کوچک زندگی می‌کنید و دسترسی به این فروشگاه‌ها برایتان سخت‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم خودتان نان سالم درست کنید.

    بهترین نان برای کاهش وزن و لاغری

    چگونه یک نان سالم درست کنیم؟

    اگر نان آرتیسان به شهر و محل شما نرسیده است؛ می‌‌توانید یاد ‌‌بگیرید که نان سالم را خودتان در منزل بپزید. آن‌‌طور هم که فکر می‌‌کنید سخت و دلهره‌‌آور نیست. علاوه بر این به دلیل آن‌که خودتان خمیر را آماده می‌‌کنید، می‌‌توانید نان بدون گلوتن و کتو درست کرده و سالم‌ترین نان برای کاهش وزن را به‌راحتی تهیه کنید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود: 30 صبحانه کتوژنیک برای افزایش انرژي

    دستور تهیه نان را می‌توان از سایت‌های یا کتب مختلف پیدا کرد. با این حال یک دستور تهیه نان سالم را در سایت Nourished Kitchen می‌توانید مشاهده کنید که چگونگی تهیه ساخت یک استارتر (خمیر‌‌مایه) را توضیح می‌‌دهد. خمیر نان می‌‌تواند برای هفته‌‌ها در یخچال نگهداری شود یا آن را منجمد کنید تا در زمانی دیگر نان تازه بپزید.

    جمع‌بندی

    آشنایی با بهترین نان برای لاغری بسیار مهم است. زیرا نان رکن اصلی رژیم غذایی کاهش وزن و لاغری است. از قدیم نان‌ها یکی از مواد غذایی پرکاربرد در رژیم غذایی روزانه ما ایرانی‌ها می‌باشد. اما با انتخاب بهترین نان جهان می‌توان آن را به یک وعده غنی و سرشار از فیبر تبدیل نمود. نان‌ها از انواع آردها تهیه می‌شوند که بهترین آن‌ها، نان‌های تهیه شده از غلات سبوس‌دار جوانه‌زده است. شما می‌توانید به‌راحتی با اطمینان از مواد انتخابی و باکیفیت یک نان لذیذ در منزل بپزید و در عین حال مدت‌زمان بیشتری سیر بمانید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت openfit.com)


    N:1561

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    4 دیدگاه در “بهترین نان برای لاغری و کاهش وزن

    1. فرامرزی گفت:

      مطلب خیلی جالبی بود. مرسی از سایتتون. میشه به راحتی حالا انتخاب کرد چه نانی مصرف کرد.

    2. شاهین گفت:

      نان بخش مهمی از تغذیه ما ایرانی‌هاست و انتخاب نوعش بسیار اهمیت داره. ممنون از این مقاله عالی

    3. فرشید گفت:

      پیدا کردن نان سالم خیلی سخته توی ایران. مرسی از راهنمایی بسیار خوبتون.

    4. آذرنوش گفت:

      خیلی جالب بود. نان بخش مهمی از رژیم غذاییه که باید بدونیم چه مدلی نان و کی استفاده کنیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *