تغذیه و رژیم غذایی, مقالات

جایگزین‌های شیر برای کسانی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند چیست؟

  •  

    جایگزین های شیر

    درست است که شیر بهترین گزینه خوراکی همراه با پودرهای پروتئینی است، اما اگر معده شما نتواند شیر را تحمل کند چطور؟

    سوال:

    من پروتئین بعد از تمرین خود را با شیر مخلوط می‌کنم که سبب ناراحتی معده من ‌می‌شود. آیا شیر‌هایی که پایه گیاهی دارند برای افزایش حجم موثرند؟

    پاسخ:

    اگر شما علائمی مانند گرفتگی‌های شکمی، نفخ، اسهال یا حالت تهوع را بعد از نوشیدن شیر گاو یا دیگر محصولات لبنی دارید، شما احتمالا دارای مقداری حساسیت نسبت به لاکتوز هستید. بنابراین، شیر‌هایی که پایه گیاهی دارند، شبیه شیر بادام، شیر گیاه شاهدانه و شیر گرفته شده از برنج یک پیشنهاد خوب برای افرادی هستند که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند یا به محصولات لبنی آلرژی دارند.

    بعضی از برند‌ها محصولات خود را با کلسیم و ویتامین دی غنی می‌کنند تا به شما مواد بسیار مغذی که در شیر گاو موجود است را بدهند.

    شیر نارگیل دارای کالری بسیار بالایی است، اما بیشتر این کالری‌ها از چربی هستند نه پروتئین. بنابراین باید متوجه باشید که با نوشیدن شیرنارگیل شما شروع به اضافه کردن چربی بدن کرده‌اید.

    جایگزین دیگر، شیر سویا است که در هر فنجان حاوی 8 گرم پروتئین است. بعضی از بدن‌سازان اعتقاد دارند که سویا می‌تواند باعث افزایش استروژن شود و سطوح تستوسترون را کاهش دهد.

    ولی یک تحقیق که در ژورنال تخصصی باروری و نازایی در سال 2010 منتشر شد، نشان داد که سویا تاثیری روی سطوح تستوسترون ندارد.

    شما می‌توانید همچنین شیر‌های بدون لاکتوز را تهیه کنید که به آن‌ها لاکتاز اضافه شده است. لاکتاز آنزیمی است که لاکتوز را می‌شکند.

    لاکتوز شکر طبیعی پیدا شده در لبنیات است که می‌تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود.

    شیر‌های بدون لاکتوز دارای مقداری پروتئین و کالری‌های خوب هستند و در انواع 2% چربی، 1% چربی و بدون چربی می‌باشند.این شیر‌ها کمی از شیر‌های معمولی طعم شیرین‌تری دارند. شما می‌توانید پودر پروتئین خود را با این شیر‌های جایگزین مخلوط کنید تا به شما برای رسیدن به هدف‌های تمرینی‌تان در باشگاه کمک کند.

    بررسی شیر‌های جایگزین:

    شیر بادام:

    پروتئین و کالری کمی دارد اما دارای چربی‌های اشباع نشده مفیدی برای قلب است.

    شیر نارگیل:

    دارای چربی‌های اشباع زیاد با 5 گرم در هر اونس. شامل ویتامین‌های سی، ایی، گروه ویتامین‌های ب و به‌علاوه اسید لوریک که یک اسید چرب ضد ویروس و قارچ با زنجیره متوسط می‌باشد.

    شیر شاهدانه:

    دیوانه کننده، خامه مانند و خوب برای آن‌ها که به آجیل یا سویا آلرژی دارند.شیر شاهدانه دارای آمینو اسید‌های ضروری است و سطوح خوبی از اسید‌های چرب امگا3 و امگا6 دارد.

    شیر جودوسر:

    شامل فیبر بسیار زیاد‌تر از دیگر شیر‌های جایگزین نام برده شده است.این شیر حاوی مجموعه‌ای از غذا‌های گیاهی است که مزه آن شیرین و مانند سبزی تازه است و بدون چربی‌های اشباع و کلسترول است.

    شیر برنج:

    ما پیشنهاد می‌کنیم که از شیر برنج استفاده نکنید. زیرا طبیعی نیست و مزایای غذایی کمتر از انواع دیگر پیشنهاد شده دارد.

    شیر سویا:

    دارای سطوح بالای ایزوفلاون، پروتئین، ویتامین‌ها و مینرال‌ها می‌باشد. از برند‌هایی که با کاراگینان هستند دوری کنید. زیرا ممکن است سبب مشکلات معده و التهاب آن شوند.


    ترجمه و تالیف:

    تن ورز ( با اقتباس از مقاله flexonline)

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمائید.

    عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *