راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات جلو بازو, راهنمای حرکات ساعد

جلو بازو معکوس با هالتر (Reverse Barbell Curl)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

عضله هدف: ساعد

ابزار: هالتر

سطح: مبتدی

دستورالعمل

  1. در حالت ایستاده قرارگرفته و نیم‌‌تنه خود را صاف و هالتر را در نزدیکی بدن نگه‌دارید. فاصله دست‌‌ها بر روی هالتر باید به اندازه عرض شانه باشند. کف دست‌‌ها را به سمت پایین نگه دارید. این حالت آغازین حرکت خواهد بود.
  2. قسمت فوقانی دست‌‌ها را ثابت نگه‌دارید، وزنه را بالابرده و هم‌زمان با بازدم عضلات دوسر را منقبض کنید. در طی این حرکت فقط ساعد باید حرکت داشته باشد. حرکت را ادامه دهید تا عضلات دو سر به‌طور کامل منقبض‌شده و میله در ارتفاع سرشانه قرار گیرد. به مدت یک ثانیه در حالت منقبض باقی بمانید.
  3. هم‌زمان با دم، میله را به‌آرامی به حالت آغازین بازگردانید.
  4. حرکت را با تعداد تکرار پیشنهادی انجام دهید.

تنوع: برای انجام این حرکت می‌‌توانید از دستگیره EZ متصل به قرقره پایین نیز استفاده نمایید. این حالت منجر به انقباض بسیار خوبی در بالاترین نقطه حرکت می‌‌شود. شما همچنین می‌‌توانید از میله لاری نیز برای این حرکت استفاده کنید.

حرکات جایگزین

عضله هدف: دوسر

ابزار: سیم‌‌کش

  • جلو بازو معکوس با صفحه

عضله هدف: دوسر

ابزار: سایر


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


مقالات مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *