دانستنی‌های بدنسازی, قهرمانان بدنسازی ایران, مقالات, مقاله‌های دیگر

زندگی نامه قهرمان بدنسازی ایران هادی چوپان

معرفی قهرمانان بدنسازی ایران هادی چوپان
  • معرفی قهرمانان بدنسازی ایران هادی چوپان

    با زندگی نامه هادی چوپان قهرمان بدنسازی ایران با شما هستیم. تن‌ورز تا به الآن به معرفی بسیاری از اسطوره‌های بدنسازی کشور پرداخته است. یکی دیگر از قهرمانان بدنسازی ایران هادی چوپان می‌باشد. “هادی چوپان” مشهور به “گرگ ایرانی” در رقابت‌های “مستر المپیا” 2019 آمریکا به مقام سوم رسید. همچنین هادی چوپان در مسابقات آرنولدکلاسیک اوهایو سال ۲۰۲۴ مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

    در همین مسابقات در بخش نگاه مردمی قهرمان شد و کمربند قهرمانی را دریافت نمود. این قهرمان بی‌بدیل یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ بدنسازی کشور را رقم زد. در ادامه تن‌ورز به زندگی نامه هادی چوپان و افتخارات او می‌پردازد. با ما همراه باشید و با این اسطوره جهانی آشنا شوید.

    بیوگرافی هادی چوپان

    قهرمان بدنسازی ایران هادی چوپان متولد چهارم مهرماه 1366 در روستای ابنو از شهرستان سپیدان استان فارس است. وی در یک خانواده هفت نفره به دنیا آمده است. متأهل بوده و دو فرزند با نام‌های نادیا و حافظ دارد. هادی چوپان علاقه‌ای به حضور فرزندانش در رشته بدنسازی نیز ندارد. قد هادی چوپان 169 سانتی‌متر و وزن او 100 کیلوگرم است. هم‌اکنون هادی چوپان ساکن شیراز بوده و مدیریت یک باشگاه بدنسازی را بر عهده دارد.

    دوران ورزشی هادی چوپان

    با زندگی نامه هادی چوپان همراه شما هستیم. هادی در زمان نوجوانی کنار برادرش به حرفه گچ‌کاری مشغول بود. همین‌طور به پیشنهاد و تشویق برادر بزرگ‌ترش حسن، ورزش بدنسازی را شروع کرد. از 15 سالگی نیز تمرینات خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز نمود. در سال 1385 یعنی 19 سالگی به مقام قهرمانی بزرگسالان استان فارس دست پیدا کرد.

    هادی چوپان اسطوره بدنسازی ایران قبل از ورود به دنیای بدنسازی مدت زمانی در رشته کشتی به تمرین می‌پرداخت. همچنین دو سال هم در بوکس تایلندی فعالیت نمود. در این بین نیز به مقام‌های کشوری رسید. متأسفانه ضربات سنگین ورزش بوکس منجر به از دست رفتن 20 درصد شنوایی او شد. به همین علت هم‌اکنون هادی چوپان قهرمان بدنسازی ایران از سمعک استفاده می‌کند.

    برنامه تمرینی و رژیم غذایی تن ورز گیف

    به علت وقفه و تاخیرات پیش‌آمده در پیگیری و درمان، عمل جراحی و کاشت حلزونی مؤثر واقع نخواهد شد. طی سال‌های 1381 تا 1387 مربیگری او را “استاد جمشید اوجی” بر عهده داشت. پس از این دوره چند سال مربی نداشت؛ اما پس از این مدت طی سال‌های 1392 الی 1396 “علی نعمتی” مربی وی بود. چوپان سالیان بسیاری است که در رشته بدنسازی به‌صورت حرفه‌ای تمرین می‌کند و به قهرمانی‌های متعدد در خارج و داخل کشور رسیده است.

    در تمام سختی‌ها و مشکلات، پرقدرت ادامه داده و هیچ‌گاه ناامید نشده است. یک اصل اساسی قهرمان بدنسازی ایران هادی چوپان این جمله بوده است: “هرگز دست از تلاش برندار.” ایرانیان به او “گرگ ایرانی” می‌گویند. فردی که به اعتقاد خودش هیچ‌گاه در برابر زندگی و مشکلات آن رام نمی‌شود.

    خرید کتاب بدنسازی

    از اولین قهرمانی هادی چوپان در مسابقات خارجی می‌توان به سال 1390 در سن 24 سالگی اشاره نمود که به تیم ملی بدنسازی کشور دعوت شد و در همان اولین سال حضورش مدال نقره جهانی را کسب کرد. یک سال بعد نیز نفر اول آسیا شد. گرگ ایرانی در رقابت‌های مستر المپیا 2019 آمریکا، چهره‌های بزرگ این رشته را شکست داد و به مقام سوم این دوره از رقابت‌ها رسید.

    همچنین در بخش نگاه مردمی، قهرمان مستر المپیا شده و کمربند قهرمانی را دریافت نمود. از اسطوره‌های بدنسازی ایران هادی چوپان در سال‌های متوالی افتخارات داخلی و خارجی بسیاری را کسب نمود که تن‌ورز برخی از آنان را بیان می‌کند.

    قهرمانان بدنسازی ایران هادی چوپان

    مهم‌ترین افتخارات هادی چوپان

    با بررسی بیوگرافی هادی چوپان به بزرگی این قهرمان و افتخارات هادی چوپان پی خواهیم برد. برخی از مهم ترین افتخارات گرگ ایرانی از این قبیل است:

    15 طلای استانی از فارس و تهران

    3 طلا، 2 نقره، 1 برنز کشوری

    کسب طلای جهانی 2013 – 2014 – 2015

    طلای اول مستر المپیا در سال 2017

    نقره مسابقات “شروکلاسیک” سال 2017

    نقره مسابقات “گرند پرپیکس” در سال 2017

    کسب نقره مسابقات “سان مارینو” 2017

    نقره “دبی اکسپو” در سال 2018

    طلای مستر المپیا پرتغال سال 2018

    طلای گرند پریکس جنوبی 2018

    طلای مسابقات “ونکوور پرو کانادا” 2019

    برنز مستر المپیا دسته آزاد در سال 2019

    برنز مستر المپیا دسته آزاد در سال 2021

    طلای مسابقات مستر المپیا در سال 2022

    نقره مسابقات مستر المپیا در سال 2023

    طلای مسابقات آرنولد کلاسیک در سال 2024

    اولین قهرمان مسابقات مسترالمپیای ایران

    با بررسی زندگی نامه هادی چوپان به یک قهرمانی ویژه می‌رسیم. افتخاری بزرگ برای اولین ایرانی در طی این دوره از مسابقات. هادی با تلاش‌های مستمر خود توانست برای اولین بار این مدال طلا را به گردن داشته باشد. وی در سال 2022 توانست ممدوح السبیعی را شکست داده و وارد فینال شود. در فینال نیز با اختلافی ناچیز حریف پیش روی خود، درک لانسفورد را پشت سر گذاشت.

    هادی نه تنها اولین ایرانی قهرمان مسابقات مستر المپیا است بلکه اولین آسیایی است که در این مسابقات قهرمان شد. وی در این مسابقات برنده جایزه 400 هزار دلاری شد. وی پس از این قهرمانی، مدال خود را به زنان قهرمان ایران در تمام دنیا تقدیم کرد و آرزو کرد تمام ایرانیان به دور از هر گونه قوم و نژادی با هم به خوبی زندگی کنند.

    هادی چوپان اولین بدنساز ایرانی تاریخ است که در مسابقات آرنولد کلاسیک آمریکا مقام قهرمانی را کسب کرده و جایزه خود را از دستان آرنولد شوارتزنگر دریافت کرده است. هادی چوپان با بزرگواری و برای قدردانی از زحمات مربی خود، مدالش را به گردن مربی خود “هانی رامبد” انداخت.

    جدیدترین اخبار در مورد هادی چوپان

    هادی چوپان قهرمان بدنسازی ایران پس از موفقیت در مسترالمپیا به دنبال رویای بزرگتر یعنی قهرمانی در آرنولد کلاسیک بود. هادی در سال ۲۰۲۴ به این هدف خود دست یافت و جایزه ۳۰۰ هزار دلاری آرنولد کلاسیک را دریافت کرد. هادی در شب مقدماتی مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ بدن آماده خود را بر روی استیج به رخ همگان کشید. به گونه‌ای که تعریف و تمجید کارشناسان بزرگ بدنسازی جهان را برانگیخت. آرنولد شوارتزنگر او را ” هیولای باورنکردنی” نامید و به سبک خاص خود با او سلفی گرفت.

    جمع بندی

    بیوگرافی هادی چوپان اولین قهرمان بدنسازی  آرنولد کلاسیک از ایران بسیار جذاب و خواندنی می‌باشد. یکی از قهرمانان بدنسازی ایران هادی چوپان، ملقب به گرگ ایرانی صاحب دو قهرمانی مستر المپیا و آرنولد کلاسیک می‌باشد. او متولد 4 مهر 1366 و متأهل است.

    این قهرمان بدنسازی با تلاش و گذر از سختی‌های فراوان به مقام‌های متعدد داخلی و خارجی نائل شده است. از مهم‌ترین آن می‌توان به طلای مستر المپیا سال 2022 و طلای آرنولد کلاسیک 2024 اشاره نمود. از خداوند متعال آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر برای این قهرمان محبوب و پرآوازه کشورمان را خواستاریم.


    N:1568

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۵ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “زندگی نامه قهرمان بدنسازی ایران هادی چوپان

    1. بهاره گفت:

      جالب بود مرسی از شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *