چربی سوز ها, راهنمای مصرف مکمل‌ها, مقالات

تنظیم کننده تیروئید چیست؟

  • مسدود کننده چربی

    برای درک بهتر تنظیم کننده تیروئید و نقش آن، بیایید به بررسی غده تیروئید بپردازیم:

    غده تیروئید یکی از غدد درون ریز بدن می‌باشد. این غده در گلو و پایین غضروف تیروئید یا “سیب آدم” قرار گرفته است. تیروئید استفاده انرژی را کنترل می‌کند و همچنین پروتئین تولید کرده و حساسیت بدن به هورمون‌های دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

    غده تیروئید با تولید هورمون‌های تیروئیدی در این فرایندها شرکت می‌کند و یکی از آن‌ها تیریودوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) می‌باشد. این هورمون‌ها میزان متابولیسم را کنترل می‌کنند بنابراین برخی افراد غده تیروئید را کنترل کننده متابولیسم می‌نامند که رشد و عملکرد بسیاری از دستگاه‌های بدن را تنظیم می‌کند. T3 و T4 با استفاده از ید و آمینواسید تیروزین سنتز می‌شوند.

    غده تیروئید توسط هیپوتالاموس و هیپوفیز کنترل می‌شود. نام تیروئید از کلمه یونانی “سپر” گرفته شده است و این اسم به دلیل شکل سیب آدم می‌باشد. مشکلات تیروئید می‌توانند به طور منفی به متابولیسم تاثیر داشته باشند. بنابراین به نظر می‌رسد این یکی از مهم‌ترین اجزای بدن انسان می‌باشد. از نظر مکمل‌ها، تنظیم کننده‌های تیروئید منجر به کنترل وزن می‌گردند. آن‌ها به تولید تیروئید کمک می‌کنند.

    زمانی که غده تیروئید در بهترین حالت خود عمل می‌کند، شما می‌توانید به کاهش چربی بیشتری دست یابید. این یکی از مواردی است که توسط بسیاری از افراد در طول تاریخ نادیده گرفته شده است. بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که زمانی که آن‌ها این محصولات را در کنار مکمل‌های چربی سوزی استفاده کرده‌اند به نتایج بسیار خوبی دست یافته‌اند. مواد تشکیل دهنده این محصولات شامل ید، تیروزین، فورسکولین، گوگلسترون‌ها می‌باشند.

    نقش و مزایای تنظیم کننده تیروئید در بدنسازی

    مزایای تنظیم کننده‌های تیروئید:

    • منجر به افزایش تولید تیروئید به منظور افزایش کاهش چربی از طریق عملکرد بهینه متابولیسم
    • منجر به عملکرد بهتر تیروئید برای انجام وظایف می‌گردد.

    همانند GH، این مزایا مربوط به تیروئید می‌باشند و عامل آن‌ها صرفا به استفاده از مکمل مربوط نمی‌شود. محصولات موجود در این دسته منجر به افزایش عملکرد غده می‌شوند. نقشی که متابولیسم بدن در کاهش چربی ایفا می‌کند نیز بسیار ضروری می‌باشد.فعال نگه‌داشتن متابولیسم و افزایش سرعت چربی سوزی برای کاهش چربی ضروری می‌باشند. ایده خوردن یک وعده غذایی که بسیاری از افراد برای کاهش وزن استفاده می‌کنند منجر به کاهش متابولیسم بدن شده و در نتیجه سوزاندن کالری را کاهش می‌دهد.

    در صورتی که کالری بیشتری نسوزانید چگونه می‌توانید میزان چربی خود را کاهش دهید؟ این امر ممکن نمی‌باشد. برخی اوقات میزان متابولیسم بدن شما کاهش می‌یابد و این امر در بسیاری از شرایط مربوط به مشکلات ناشی از تیروئید می‌باشد زیرا هر گونه اختلال در عملکرد تیروئید می‌تواند منجر به کاهش سرعت چربی سوزی گردد. استفاده از مکمل‌های تیروئیدی می‌تواند منجر به افزایش چربی سوزی گردیده و سرعت دستیابی به اهداف را افزایش می‌دهد. این امر برای کسانی که با وجود تلاش‌های بسیار نمی‌توانند وزن خود را کاهش دهند بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

    میزان و زمان مصرف مکمل‌های تیروئیدی:

    تقریبا تمام محصولات موجود فرمولی بوده و برای کاهش چربی استفاده می‌شوند و به صورت کپسول و قرص عرضه می‌شوند. چندین محصول وجود دارند که بر روی ید و نقش آن در اقدامات تیروئید تمرکز دارند. هدف اصلی استفاده از ید در مکمل‌ها به منظور جبران ید می‌باشد زیرا بسیاری از افراد به منظور سلامتی مصرف نمک را محدود کرده‌اند. هورمون‌های تیروئیدی T3 و T4 حاوی ید بوده و تیروئید آن را از خون جذب می‌کند تا این هورمون‌ها را افزایش دهد. کمبود ید در رژیم غذایی منجر به اختلال در عملکرد تیروئید می‌گردد. چندین انتخاب وجود دارند و همه آن‌ها دارای مواد مذکور در بالا می‌باشند. برخی از محصولات دارای مواد ترموژن نظیر کافئین می‌باشند بنابراین قبل از خرید برچسب محصول را به طور کامل مطالعه نمایید.

    من استفاده از نمونه‌های ترموژنی را توصیه می‌کنم اما بسیاری از افراد نمی‌توانند آن‌ها را تحمل کنند. شما می‌توانید ید را به تنهایی استفاده کنید اما من محصولات فرمولی را توصیه می‌کنم زیرا این محصولات ترکیبی از چندین محصول بوده و عملکرد بهتری را در مقایسه با محصولات تکی ارائه می‌دهند. زمان و میزان مصرف نیز با توجه به محصولات متفاوت می‌باشد بنابراین قبل از استفاده دستورالعمل آن را مطالعه نمایید.


    تالیف و ترجمه تن ورز

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *