راهنمای مصرف مکمل‌ها, مقالات, ویتامین ها

مکمل متوكسي ايزوفلاون چیست؟

  • متوكسي ايزوفلاون یکی از اعضای خانواده فلاونوئیدها (ایزوفلاون‌ها) می‌باشد. ایزوفلاون‌ها به‌طور طبیعی رخ می‌دهند و مواد فعالی هستند که در سویا یافت می‌شوند. تغییرات شیمیایی ایزوفلاون‌ها به عنوان درمان جایگزین بسیاری از مشکلات مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. یکی از این فراورده‌ها اپریفلاون می‌باشد که برای درمان پوکی استخوان به‌کار برده می‌شود. متوکسی ایزوفلاون یکی از مشتقات شیمیایی اپریفلاون می‌باشد که به عنوان مکمل بدنسازی عرضه می‌شود.

    اپریفلاون یکی از ایزوفلاون‌های ترکیبی است که برای جلوگیری از تحلیل استخوان، حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه به‌کار برده می‌شود. اپریفلاون دارای ویژگی آنابولیک می‌باشد. خاصیت آنابولیک آن ناشی از توانایی آن برای افزایش جذب نیتروژن و کالری می‌باشد. این محصول برای بدنسازی نیز به‌کار برده شده و منجر به تعادل مثبت نیتروژن می‌گردد.

    محققان با تحقیق بر روی حیوانات آزمایشگاهی مدعی هستند که متوکسی علاوه بر ایجاد ماهیچه و ساخت استخوان دارای خاصیت استروئیدی و آنابولیکی نیز می‌باشد.

    متوکسی و اپریفلاون در ابتدا توسط شرکت داروسازی Chinoin در مجارستان کشف شدند. آن‌ها این محصول را صرفا برای تحقیقات به‌کار می‌بردند. این محصولات بعد از تحقیقات به فراموشی سپرده شدند. این ترکیب دارای ثبت اختراعی بود که در سال 1997 باطل گردید. زمانی که این مجوز باطل گردید، آن‌ها تحقیقات را مرور کرده و به دلیل نتایج آن تحت تاثیر قرار گرفتند.نقش و مزایای متوکسی ایزوفلاون در بدنسازی

    مزایای متوکسی ایزوفلاون:

    • افزایش سنتز پروتئین و حجم ماهیچه
    • کاهش چربی بدن
    • پایداری میزان کلسترول در محدوده طبیعی
    • افزایش استقامت
    • افزایش توانایی بدن برای استفاده از اکسیژن

    با بررسی مزایای این محصول، مشاهده می‌کنید که این محصول نه تنها یک محصول افزایش وزن بوده بلکه برای کاهش چربی و افزایش استقامت نیز مفید می‌باشد. بنابراین محصول خوبی به نظر می‌رسد.

    شواهد متوکسی ایزوفلاون:

    علی رغم این‌که هیچ یک از تحقیقات تاکنون منتشر نشده بود، یک تحقیق با استفاده از نمونه‌های دارونما و متوکسی ایزوفلاون در سال 2001 انجام گرفت. این تحقیق به این نتیجه رسید که ورزشکارانی که روزانه 800 میلی‌گرم متوکسی ایزوفلاون را به مدت 8 هفته مصرف می‌کردند در مقایسه با گروه دارونما، افزایش ماهیچه چشم‌گیری را تجربه کردند. این مطالعه در بخش مکمل یکی از مجلات معتبر منتشر شده است.

    میزان و زمان مصرف متوکسی ایزوفلاون:

    تعداد محدودی از محصولات متوکسی در بازار موجود می‌باشند و بسیاری از آن‌ها محصولات فرمولی دارای متوکسی هستند. بسیاری از آن‌ها به صورت کپسول یا قرص عرضه می‌شوند. محصولات متوکسی خالص بسیار کمی موجود می‌باشد. به خاطر دارم زمانی پودرهای پروتئینی متشکل از متوکسی وجود داشتند.

    علی‌رغم محصولی سودمند، این محصول گران قیمت بوده و طعم بسیار بدی داشت و این دو دلیل منجر به توقف تولید آن گردیدند. بر روی این محصولات زمان مصرف خاصی ذکر نشده است اما توصیه من این است که آن را بعد از تمرین و به منظور تسریع بازیابی بدن استفاده نمایید.

    شما می‌توانید این محصول را در هر موقع از روز استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید باید بین دو وعده مصرف 6 ساعت فاصله وجود داشته باشد. برخی از دستورالعمل‌ها فقط یک وعده مصرف را توصیه می‌کنند. قبل از مصرف به میزان مصرف ذکر شده بر روی برچسب محصول توجه نمایید.


    تالیف و ترجمه تن ورز

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *