دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

عضله سازی بهتر با تنظیم هورمون‌ها

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه

     

    در اینجا به سه روش ایجاد طوفان هورمونی عالی اشاره خواهیم کرد. این موارد نشانگر اقداماتی هستند که برای دستیابی به نتایج نباید آن‌ها را انجام دهید و اغلب اوقات منجر به سردرگمی ورزشکاران می‌‌‌‌شوند.

    گام اول: YOLO

    لعنت به نسبت کورتیزول و تستوسترون. شما می‌‌توانید به مدت چندین ساعت و با تناوب تمام‌روزهای هفته تمرین کنید و همواره در مهمانی‌‌ها خوش‌گذرانی کنید.

    آنابولیسم شما بدون توجه به اصول فیزیولوژی عمل می‌‌کند. خواب برای افراد ضعیف و عادی است.

    نسبت تستوسترون به کورتیزول نشانگر اثر تمرین است. به‌غیراز استفاده از استروئیدهای آنابولیک، روش دیگری برای افزایش سالم این نسبت وجود ندارد.

    نکته: اصلی‌‌ترین عارضه جانبی استفاده نادرست از استروئیدها، تمرین نامناسب است. بدین دلیل است که من همواره مطالعه کتاب‌‌های ورزشی و بدن‌سازی مربوط به دهه 80 را توصیه می‌‌کنم، زیرا در آن زمان استروئیدها تمرینات را نابود نکرده بودند.

    بنابراین، طبق قانون کمترین تلاش: بهترین گزینه شما عدم تمرکز بر روی افزایش خودبه‌خودی تستوسترون است و باید به‌جای آن بر روی مدیریت میزان کورتیزول تمرکز داشته باشید. این امر منجر به آنابولیسم گردیده و به شما در افزایش حجم و قدرت کمک خواهد کرد.

    نکاتی برای افراد اندیشمند

    هرگز کورتیزول را به‌عنوان هورمونی نامناسب قلمداد نکنید. برای مثال، میزان بالای کورتیزول در طی تمرین بسیار خوب است و این امر به‌ویژه زمانی ضرورت دارد که هدف شما افزایش قدرت باشد.

    آزادسازی نامنظم کورتیزول یا کورتیزول بسیار بالا و مزمن به‌هیچ‌عنوان علائم خوبی نیستند.

    گام دوم: به مقابله با انسولین بپردازید

    همواره از کربوهیدرات‌‌ها به‌ویژه قندهای سریع استفاده می‌کنید؟

    علائم مقاومت نسبت به انسولین را بررسی یا توجیه نکنید. اگر بعد از وعده‌‌های غذایی احساس خواب‌‌آلودگی دارید، مشکلی وجود ندارد. آرنولد نیز در طول روز چرت می‌‌زد. آیا کمربندی برای دور کمر شما وجود ندارد؟ نگران نباشید، می‌‌توانید از ساسپندر استفاده کنید. شما به حدی به مواد قندی علاقه دارید که کلیه چپ هم‌اتاقی‌تان را فروخته و دونات خریداری کرده‌‌اید؟

    عدم کنترل انسولین بسیاری از سیستم‌‌های بدن را برهم می‌‌زند:

    عدم کنترل انسولین عوارضی نظیر التهاب را در پی دارد. التهاب مزمن مانع از دستیابی شما به اهداف تناسب‌‌اندامتان می‌‌گردد. ایجاد ماهیچه و از بین بردن چربی برخی از اولویت‌‌های شما را تغییر خواهد داد. این روند:

    • منجر به تنظیم مثبت آنزیم آروماتوز می‌‌گردد. این امر تستوسترون را کاهش داده و موفقیت شما در باشگاه را با مشکل مواجه می‌‌کند.
    • تنظیم تیروئید را با مشکل مواجه می‌‌کند. تیروئید میزان متابولیسم شما را کنترل می‌‌کند. بنابراین، هرگونه تغییر در میزان تیروئید منجر به بروز مشکلاتی در فرایند کاهش چربی یا افزایش حجم ماهیچه می‌‌گردد.
    • تولید هورمون رشد را کاهش می‌‌دهد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
    • پروتئین‌‌های ناکارآمدی تولید می‌‌کند که منجر به بیماری‌‌های متعددی می‌‌شوند.

    اگر به دیابت نوع اول مبتلا نیستید، تولید انسولین 100% تحت کنترل شما خواهد بود.

    گام سوم: اگر دستگاه گوارش شما سازگار نباشد، چه اتفاقی می‌‌افتد

    اگر هدف شما بزرگ‌گردن عضلات سینه است، از سبزیجات و مواد پروبیوتیک دوری‌کنید. برای دستیابی به این هدف ممکن است نیاز به مصرف برخی مواد شیمیایی نیز داشته باشید.

    عدم انتقال بهینه یکی از سریع‌‌ترین روش برای مسمومیت استروژنی و همچنین آسیب به کبد است. هرچه محصولات زائد بیشتری در خون در جریان باشند، شما با عوارض بیشتری مواجه خواهید شد. این مواد مضر به کبد ارسال خواهند شد. کبد شما در طول روز بیش از 500 بار خون شما را تصفیه می‌‌کند. بنابراین، باید قدردان کبدها باشیم. این امر منجر به افزایش بیش‌ازحد استروژن خواهد شد.

    اما زمانی که بیش‌ازحد تمرین می‌‌کنید، چه اتفاقی می‌‌افتد؟ یکی از موارد که ممکن است اغلب نادیده گرفته شود، تبدیل GH به IGF-1 است. نیازی به توجه به آن در تمام موارد آنابولیک وجود ندارد. اگر شما به دنبال افزایش حجم ماهیچه‌‌ها هستید، این چیزی نیست که به دنبال آن هستید.

    به‌طورکلی، اگر به دنبال عملکرد و سلامتی بهینه هستید، باید به سه مورد فوق توجه کنید و تمام این موارد از طریق تنظیم هورمون‌‌ها میسر می‌‌شوند.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت strengthsensei.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *