راهنمای مصرف مکمل‌ها, کراتین‌ها, مقالات

کراتین اتیل استر چیست؟

  • کراتین چیست

    کراتین اتیل استر چیست؟

    نیازی به گفتن نیست که کراتین از زمان عرضه آن به بازار در سال 1993، بازار را به دست گرفته است. این محصول در تمام برنامه‌های مکمل وجود دارد و دلیل این امر عملکرد بهینه این محصول می‌باشد. چندین نوع کراتین در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها برای عملکرد بهتر با هم رقابت می‌کنند.

    این یکی از مدل‌های جدید کراتین می‌باشد که برای استفاده راحت ایجاد شده است و به‌دلیل نداشتن شکر عملکرد خوبی را در سیستم بدن ایجاد می‌کند. علاوه بر این، طبق گزارشات موجود توسط برخی کاربران، کراتین مونوهیدرات منجر به نفخ معده می‌گردد اما این محصول چنین عوارضی نداشته و می‌توان آن را به مقدار کمتر نیز استفاده کرد و میانگین مصرف در حدود دو گرم در هر وعده می‌باشد که در مقایسه با 5 گرم کراتین مونوهیدرات بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. کراتین اتیل استر در اصل کراتین مونوهیدراتی است که به آن استر متصل شده است.

    این به چه معنا می‌باشد؟ استرها ترکیبات آلی هستند که توسط فرایند استرسازی ایجاد می‌شوند که طی این فرایند الکل و کربوکسیلیک اسید باهم واکنش داده و استر را تولید می‌نمایند. استر به کراتین مونوهیدرات متصل می‌شود و منجر به جذب بیشتر کراتین می‌گردد. و این بدین معناست که شما به کراتین کمتری برای دستیبابی به نتایج نیاز دارید و عوارض جانبی این محصول نیز بسیار کاهش یافته است. آیا این موارد پیچیده به نظر می‌رسند؟ در اصل پیچیده نمی‌باشند، بلکه فرایندهایی هستند که منجر به جذب بهتر کراتین مونوهیدرات می‌شوند که این امر نیز به نوبه خود این محصول را برای سیستم بدن شما سودمندتر می‌سازد.

    مزایای کراتین اتیل استر

    اتیل استر در مقایسه با کراتین معمولی از مزایای بسیاری برخوردار می‌باشد که از این میان می‌توان به استفاده آسان، جذب سریع و عدم عوارض جانبی اشاره کرد. مزایای کراتین ثابت شده‌اند اما مرور آن‌ها در این‌جا حائز اهمیت می‌باشد: کراتین یکی از سودمندترین مکمل‌های طبیعی می‌باشد. این مکمل در طول زمان مورد بررسی و تائید قرار گرفته و از سال 1993 نیز به تولید انبوه رسیده است. از آن‌جایی که بسیاری از افراد مزایای وارد کردن اجباری آب به ماهیچه را نمی‌دانند، این امر به نظریه‌ای تبدیل شده است که آن را هیپرتروفی سارکوپلاسمیک می‌نامند. این روش صرفا ذخیره آب نمی‌باشد و روشی است که طی آن شما ماهیچه را پرورش می‌دهید.

    نیازی نیست که مکانیسم این رشد را درک کنید، زیرا نظریه‌های دیگری نیز در مورد رشد ماهیچه وجود دارند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. این بدین معنی است که اگر شما همه اقدامات را به درستی انجام دهید، بدن شما از تمام نظریه‌ها برای رشد ماهیچه‌ها استفاده خواهد کرد. با این حال، به منظور استفاده بهینه از هیپرتروفی سارکوپلاسمی، پروتکلی برای تمرین، تغذیه و استفاده از مکمل‌ها وجود دارد. شما برای رشد ماهیچه‌ها و افزایش قدرت نیازمند ورزش و تمرین می‌باشید و روشی را باید در کنار آن برای رشد ماهیچه‌ها استفاده کنید که این روش استفاده از کراتین می‌باشد. به نظر من، صرف نظر از هر نوع روش و تمرین، شما باید ورزش‌ها و اقداماتی را برای بالا بردن قدرت خود انجام دهید.

    چرا نباید از کراتین به صورت دوره‌ای استفاده کنید؟

    یکی از سوالاتی که همواره در مورد استفاده از کراتین مطرح می‌شود این است که آیا استفاده دوره‌ای از کراتین کار درستی است؟ یکی از دلایل اصلی این است که بدن شما می‌تواند به این ماده مقاومت نشان دهد و در نتیجه در طول زمان نتایج کاهش می‌یابند. وقفه 4 الی 6 هفته‌ای به شما کمک می‌کند که بدن ترک عادت کرده و در نتیجه می‌توانید به نتایج بهتری دست یابید. یکی از جنبه‌های اساسی که در استفاده از محصولاتی که برای افزایش حجم ماهیچه اهمیت دارد تغذیه شما می‌باشد. علی‌رغم توضیحات مختلف در زمینه مکمل ها یکی از مورادی که در استفاده از آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد مصرف کالری برای دستیابی به نتایج سودمند می‌باشد و در این راستا ورزش نقشی اساسی را ایفا می‌کند. یکی دیگر از مسائلی که در استفاده از کراتین پیش می‌آید محصولات و مواد غذایی دیگری هستند که باید در کنار آن استفاده شوند. همانطور که می‌دانید، کراتین در محصولاتی مانند پودر پروتئین و مولتی ویتامین ها به کار برده می‌شود و در صورتی که نمی‌توانید انواع دیگر آن را خریداری کنید، از این محصولات استفاده کنید. بسیاری از فرمول‌هایی که شامل کراتین می‌باشند برای برنامه‌های افزایش حجم بدن نیز می‌توانند استفاده شوند. شما می‌توانید محصولات را بر خلاف محصولات فرمولی با هم ترکیب کنید، برای مثال می‌توانید نیتریک اسید را با کراتین ترکیب کنید.

    زمان و میزان مصرف مکمل کراتین اتیل استر

    علی رغم محصولات کراتینی بسیاری که در بازار وجود دارند، اتیل استر یکی از محصولات محبوب می‌باشد. این محصول را می‌توان به صورت مستقل و یا بخشی از محصولات فرمولی استفاده کرد. این محصول به صورت قرص، کپسول و پودر ارائه می‌شود. کراتین به طور کلی یکی از اجزای بسیاری از مکمل ها می‌باشد. زمانبندی معمولا دو بار در روز و با معده خالی و با فاصله 6-8 ساعت بوده و میزان مصرف در هر بار در حدود 2 الی 3 گرم می‌باشد. در مورد انواع فرمولی، زمانبندی و مقدار مصرف به نوع محصول بستگی دارد. طبق معمول، قبل از خرید و استفاده برچسب را به طور کامل مطالعه نمایید.


    تالیف و ترجمه تن ورز

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *