سایر رشته‌های ورزشی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

بوت کمپ، کاهش وزن همراه با تغییر سبک زندگی

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 8 دقیقه 

     1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 رای)
    Loading...

    شاید اندکی اغراق‌‌آمیز به نظر برسد، اما شروع یک برنامه تمرین می‌‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. اگر شما در حال حاضر تمریناتی انجام می‌‌دهید، اما هنوز فعالیت موردعلاقه‌تان را پیدا نکرده و یا به نتایج دلخواه دست نیافته‌‌اید، شرکت در کلاس‌‌های بوت‌‌کمپ می‌‌تواند به شما کمک کند.

    شاید با شنیدن نام بوت‌‌کمپ به کمپ‌‌های نظامی فکر کنید. اما این‌طور نیست. همچنین باید توجه داشته باشید که تمرینات بوت‌‌کمپ چیزی فراتر از شنا سوئدی و دو هستند (اگرچه این تمرینات شامل دویدن و شنا سوئدی بیشتری نیز هستند). تمرینات بوت‌‌کمپ تمریناتی هستند که شما را ازنظر ذهنی و فیزیکی به چالش کشیده و تمام بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌‌دهند. این تمرینات را می‌‌توانید در کنار گروهی از افراد دیگر انجام دهید تا انگیزه بیشتری برای ادامه داشته باشید.

    تمرینات بوت‌‌کمپ نه‌تنها میزان متابولیسم شما را به‌منظور کاهش وزن یا دستیابی به فرم بدنی ایدئال افزایش می‌‌دهند، بلکه برای افزایش قدرت ذهنی شما نیز مناسب هستند. این‌‌ها تمریناتی هستند که شما تمایل دارید هرروزه انجام دهید. اما در این مقاله به شش دلیل این موضوع خواهیم پرداخت.

    1. دستیابی سریع به نتایج

    صرف‌‌نظر از اینکه برای کاهش وزن، افزایش استقامت یا قدرت تلاش می‌‌کنید، بوت‌‌کمپ به شما کمک می‌‌کند تا سریع‌‌تر از روش‌‌های پیشین به اهداف خود برسید. این کلاس‌‌ها ترکیبی از تمرینات کاردیو و تمرینات استقامتی هستند که منجر به تحرک شما در طول تمرین می‌‌شوند. این امر منجر به افزایش ضربان قلب و همچنین افزایش کالری سوزی می‌‌شود. انجمن آمریکایی ورزش اعلام دارد که این تمرینات در هر ساعت می‌‌توانند منجر به سوزانده شدن 300 کالری شوند.

    علاوه بر این، تمرینات بوت کمپ با دوره‌‌های تناوبی فعالیت شدید و فعالیت متوسط انجام می‌‌شوند. بنابراین، آن‌ها را می‌‌توان در رده تمرینات HIIT قرار داد که سلامت قلبی ـ عروقی شما را در مقایسه با تمرینات کاردیو بهبود می‌‌بخشند و این موضوع توسط مطالعه‌‌ای در سال 2014 که در مجله British Medical Journal of Sports Medicine نیز منتشرشده است.

    مطالعه‌‌ای در سال 2017 در مجله تحقیقات دیابت نشان داد که زنانی که تمرینات HIIT انجام می‌‌دهند، قادرند میزان چربی خود را به میزان افرادی که کاردیو انجام می‌‌دهند، کاهش دهند، اما مزیت تمرینات HIIT این است که به افراد کمک می‌‌کنند در کوتاه‌ترین زمان به هدف خود برسند. به‌طور خلاصه، زمانی که شما در کلاس‌‌های بوت کمپ شرکت می‌‌کنید، نیازی نیست ساعت‌‌ها بر روی تردمیل بدوید تا بتوانید به نتایج موردنظر برسید.

    1. شما در گروهی عضو می‌‌شوید که از شما حمایت می‌‌کنند

    تمرین به‌تنهایی بر روی تردمیل بسیار کسل‌‌کننده است. همچنین، تمرین در باشگاهی که هیچ‌یک از افراد ارتباطی باهم نداشته و به‌تنهایی تمرین می‌‌کنند نیز حس تنهایی را تشدید می‌‌کند.

    اما محیط کلاس‌‌های بوت کمپ بسیار متفاوت است. جالب است بدانید که بسیاری از باشگاه‌‌های بوت کمپ به دلیل جو صمیمی و دوستانه‌‌ای که دارند، افراد را جلب می‌‌کنند. به‌محض ورود به کلاس همه افراد با لبخند به شما خوشامد گفته و در طی تمرینات نیز افراد به یکدیگر کمک می‌‌کنند.

    به گزارش مطالعه‌‌ای در سال2017 مجله American Osteophathic Association، تمرین گروهی منجر به افزایش طول عمر می‌‌شود. در مدت 12 هفته، گروهی از دانش‌‌آموزان در دو گروه تمرین کردند: یک گروه به‌صورت گروهی و یک گروه نیز به‌تنهایی (و یا دو دوست).

    محققان به بررسی کیفیت فیزیکی، ذهنی و عاطفی زندگی افراد و همچنین میزان استرس آن‌ها پرداخته و این شاخص‌‌ها را به‌طور هفتگی ارزیابی کردند. افرادی که به‌صورت گروهی تمرین کرده بودند، کیفیت زندگی بهتری داشته و استرس کمتری در مقایسه با گروهی که به‌تنهایی تمرین کرده بودند، داشتند.

    شما می‌‌توانید در کلاس‌‌های بوت کمپ با افرادی آشنا شوید که اهداف مشترکی با شما دارند. درنتیجه، می‌‌توانید با یاری هم به هدفتان برسید. همچنین ممکن است در کلاس‌‌های بوت کمپ با فردی آشنا شوید که در آینده شریک زندگی‌تان شد.

    1. تمرینی است که می‌‌توانید در هر مکانی انجام دهید

    تمرینات بوت کمپ به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که می‌‌توانید آن‌ها را با وزن بدن خودتان انجام دهید. این بدین معناست که در مدت کوتاهی می‌‌توانید با فرم صحیح تمرین آشنا شده و سپس آن را در تمام مکان‌‌های دلخواه انجام دهید.

    بنابراین، اگر اغلب در حال سفر هستید و فرصتی برای مراجعه به کلاس‌‌های بوت کمپ ندارید، شما می‌‌توانید بسیاری از تمرینات را در هتل نیز انجام دهید. اگر وسع مالی کافی برای عضویت در کلاس‌‌های بوت کمپ ندارید، شما می‌‌توانید تمرینات را در منزلتان نیز انجام دهید. کافی است تمرینات را فراگرفته و سپس در هر مکان و زمان از آن‌ها بهره‌‌مند شوید. اگرچه تمرین در باشگاه بسیار مؤثرتر بوده و انگیزه شما را افزایش می‌‌دهد، اما با این روش نیز می‌‌توانید آزادی و استقلال بیشتری داشته باشید.

    1. کمک به کاهش وزن

    تلاش به‌تنهایی و باانگیزه کم، عدم‌حمایت و راهنمایی مانع از رسیدن شما به اهداف کاهش وزنتان می‌‌گردد. بسیاری از افراد به مدت چند سال برای کاهش وزن تلاش می‌‌کنند، اما به دلیل عدم تمرین منظم یا با شدت مناسب، از این روند خسته شده و منصرف می‌‌شوند.

    کلاس‌‌های بوت کمپ بسیار جذاب بوده و افراد باانگیزه بیشتری تمرین کرده و از راهنمایی مربیان نیز بهره‌‌مند می‌‌شوند.

    همچنین تمرین در کنار گروهی از افراد مختلف با سطح تناسب‌‌اندام متفاوت منجر به افزایش میزان کالری سوزی شما می‌‌شود. محققی در ایالت کانزاس به بررسی تمرینات گروهی پرداخت و بدین نتیجه رسید افرادی که به‌طور گروهی تمرین می‌‌کنند، در مقایسه با سایر افراد قادرند مدت و شدت تمرینات خود را تا 200 درصد افزایش دهند.

    اگر کاهش وزن هدف اصلی شما است، کلاسی را متناسب با این هدف انتخاب کنید. این کلاس‌‌ها تمریناتی را برای کاهش وزن معرفی کرده و همچنین رژیم غذایی خاصی را به شما معرفی می‌‌کنند تا به این هدف دست‌یابید. کلاس‌‌های بوت‌‌کمپ را نباید معجزه کاهش وزن قلمداد کنید، زیرا نتیجه نهایی به تلاش و تمرین مداوم شما بستگی دارد.

    1. افزایش قدرت ذهنی

    یادگیری تداوم تلاش در شرایط دشوار، مهارتی است که بسیاری از افراد در زندگی روزمره آن را تمرین نمی‌کنند. شاید باور نکنید، اما بوت کمپ این مهارت را به ما آموزش می‌دهد. قبل از اینکه بوت کمپ به‌عنوان یک ورزش به‌کاربرده شود، این روش برای اصلاح مجرمان و سربازانی که مرتکب خطایی شده بودند، استفاده می‌شد.

    بوت کمپ تمرینی است که به‌شدت بدن شما را خسته می‌کند، اما این روش قادر است قدرت شما را نیز افزایش داده و به شما کمک می‌‌کند محدودیت‌‌هایی که پیش‌تر داشته‌‌اید را کنار بگذارید. بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند این تمرین قدرت ذهنی شما را نیز برای مقابله با شرایط سخت افزایش می‌‌دهد.

    زیرا برای ادامه تمرین و یا انجام تکرار بیشتر، شما باید اراده بیشتری داشته باشد و عزم و اراده مواردی هستند که دوستان و مربیان شما در باشگاه به شما آموزش می‌‌دهند. اگرچه شما ممکن است تمایل داشته باشید تمرین را هر چه سریع‌‌تر به اتمام برسانید، اما بعد از مدتی تمایل شما به انجام یک یا دو تکرار بیشتر افزایش خواهد یافت. در طول زمان، این روند ماهیچه‌های مغز شما را تقویت کرده و درنتیجه شما به‌راحتی قادر به مقابله با شرایط دشوار زندگی نیز خواهید بود.

    1. تمرین برایتان لذت‌‌بخش خواهد بود

    واقعیت این است که افراد به ورزش و تمرین علاقه دارند و شما نیز علاقه‌مند خواهید شد. افراد صرفاً در صورتی از تمرینات دوری می‌‌کنند که تمرین مناسبی پیدا نکرده باشند. رفتن به باشگاه و قدم زدن بر روی تردمیل یا استفاده از دستگاه‌‌ها بدون داشتن برنامه‌‌ای دقیق و عدم آشنایی با نحوه عملکرد دستگاه می‌‌تواند منجر به کاهش انگیزه برای تمرین گردد. بسیاری از افراد همواره تمرینات تکراری انجام می‌‌دهند و این امر منجر به کاهش تمایل آن‌ها به تمرین می‌‌گردد.

    انتخاب تمرین مناسب و لذت‌‌بخش منجر به تداوم تمرین می‌‌گردد. در کلاس‌‌های بوت کمپ هرروز با روز قبل تفاوت دارد. شما هرگز یک تمرین را دو بار انجام نمی‌‌دهید، بنابراین تمرینات تکراری در کلاس‌‌های بوت کمپ معنایی ندارند. همواره تمرینات و مهارت‌‌های جدیدی فراگرفته و خود را به‌طور فیزیکی و ذهنی به چالش می‌‌کشید. با این روش می‌‌توانید به‌راحتی به اهداف خود برسید.

    در این صورت شما هرروز برای رفتن به کلاس لحظه‌‌شماری خواهید کرد. برای بسیاری از افراد، کلاس‌‌های بوت کمپ نوعی تفریح محسوب می‌‌شوند. در این کلاس‌‌ها نیز حرکاتی مانند دویدن وجود دارد، اما شما به آن علاقه‌مند خواهید شد.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    2 دیدگاه در “بوت کمپ، کاهش وزن همراه با تغییر سبک زندگی

    1. میلاد زمانی گفت:

      بوت کمپ یکی از ورزش‌های جدید و جذابه که تجربه خوبیه انجام دادنش.

    2. نرگس سهرابی گفت:

      خیلی مفید و عالی بود مرسی از شما بابت این مقاله عالی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *